Så typiskt svenskt...

Trodde komerorna själva reagerade på att få anslutningen kapad så smarta som dom ska va.

För övrigt är jag övertygad att den förste som passerade oxå reagerade på att den saknades,med ett leende! :)

Henrik

Kamerorna är ju inte på särskilt ofta och när de är avstängda kanske de inte rapporterar hem. Fast jag håller med där borde finnas elektronik som larmar i skåpen...

Nu har jag inte koll på bötesbelopp o så men en halv mille borde de få ihop rätt snart i böter om kameran är påslagen.

Kan man inte fixa en egen privatkamera någonstans? :va Konkurrens är ju alltid bra. :miljonärsdrömmar

Kan man inte fixa en egen privatkamera någonstans? :va Konkurrens är ju alltid bra. :miljonärsdrömmar

I en del länder tillåts företagen som tillverkar kamerorna ta del av intäkterna mot att de står för investeringarna. Hur det ligger till i Sverige vet jag inte. I både Italien och USA vet jag att det förekommer. Lade upp en länk för ett tag sedan som tyvärr kom att handla om särskrivning :D

I en del länder tillåts företagen som tillverkar kamerorna ta del av intäkterna mot att de står för investeringarna. Hur det ligger till i Sverige vet jag inte. I både Italien och USA vet jag att det förekommer. Lade upp en länk för ett tag sedan som tyvärr kom att handla om särskrivning :D

Missade tyvärr den tråden.

Du kan bli SH's officiella svankfotograf.

Undrar om det finns vidvinkel och zoom att skaffa som tillbehör? Krävs en jäkla halsrem i alla fall för att klara tyngden... :gnissla

Fast jag har ju sett att de har mobila kameror färdigt på släp - bara att koppla till bilen och dra iväg.

Tyckte att jag läst någonstans att det är en rätt fin kamera i dem. Undra om det är ett vanligt kamerahus? Då skulle de antagligen kunna sälja dem på blocket.
mm också hört det där nånstans i slängarna 80 papp har jag för mig.

men å andra sidan trodde jag det va gps övervakning i dom men nu e de ju bara bränna förbi å kolla om dom blixtrar gör dom inte sågar man ner kör in i skogen å slaktar den å tar med sig dom roliga delarna hem :hihi

Tyckte att jag läst någonstans att det är en rätt fin kamera i dem. Undra om det är ett vanligt kamerahus? Då skulle de antagligen kunna sälja dem på blocket.
Ska tydligen vara Nikon D200. I de gamla verkar det vara/ha varit Nikon D1.
http://www.kamerabild.se/nyheter/700-nikonkameror-ska-jaga-fartsyndare-1.32530.html

Men..

Det är alltså vanliga digitalkameror som sitter i polisens skåp. Tidigare har det skett inbrott i skåpen och kameror har stulits. Nu ska det inte gå.
- Vi köper in kamerorna i originalskick men modifierar dem kraftigt så att de är obrukbara om man försöker stjäla dem, berättar Torgil Tornkvist, teknisk direktör på Polisen.

Det var nog en liknande artikel jag läste. Man skulle nog snabbt kunna konstatera om polisens modifiering av kamerorna gjort någon skillnad. Har stölderna minskat kraftigt eller helt upphört. Då får man nog säga att de är oanvändbara för blocket köpare.

http://www.kamerabild.se/nyheter/700-nikonkameror-ska-jaga-fartsyndare-1.32530.html

Men..

Det är alltså vanliga digitalkameror som sitter i polisens skåp. Tidigare har det skett inbrott i skåpen och kameror har stulits. Nu ska det inte gå.
- Vi köper in kamerorna i originalskick men modifierar dem kraftigt så att de är obrukbara om man försöker stjäla dem, berättar Torgil Tornkvist, teknisk direktör på Polisen.

Men..

Klart de säger så. Vore ju vansinne att säga att det sitter en standardkamera i skåpen med en mekanisk tumme på avtryckaren.

En kompis hade en ide om att man skulle plocka mikrovågsgivaren från en mikrovågsugn och rikta den mot glaset och starta den en stund.
Mikrovågorna verkar ju gå igenom glas med inte stålplåt så det borde kunna skapa en härdsmälta ganska snabbt.

Tycker det låter som en utmärkt ide så att skåpen börjar kosta staten mera pengar än vad dom genererar.

Jävligt ball sak att vakna upp bredvid, och sen möblera garaget med!:banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...