Så tänker jag när jag blir omkörd.

Så tänker jag när jag blir omkörd.

• Antal röstningar
    0
Om jag blir varvad så försöker man väl ta häng. Det känns lika hopplöst varje gång då man bara hänger med i halva inbromsningen.
Men är det någon som är på samma varv så ska man bara om honom, så är det.

eus skrev:
Om Ambulansen kör om mig så tänker jag definitivt sluta köra RR
Borde du också göra kanske :D

Muhaha...

valmers skrev:
Omkörning när folk går i depå räknas inte.
du riskerar att bli degraderad till smörgåsnisse i vårat team med sådana uttalanden :mad:

En ny teamchef som sporrar oss är vad vi behöver för att bli snabbare.

På första passet på Fredagsträningen för SO på Gälleråsen för några år sedan blev jag neutraliserad av Fredrik Jansson i inbromsningen in i tröset. När jag på någon hojlängds avstånd försökte hänga på, ser jag hur han ,på den i övrigt torra banan,trycker ner sitt knät i den då tillsynes enorma vattenansamlingen som befann sig i apex mot curbsen, varvid vattnet spolades ut i mitt spår och situationen blev väldigt speciell………….
Och då tänke jag :arsele

Jag blir förbannad, vilket pushar mig till att ta i hårdare. Jag var arg som ett bi då Sepahewe tog mig på rakan varenda gång på Gåsen förra året. Vilket enbart gjorde nytta då jag försökte mitt yttersta på resten av banan, ta kurvorna snabbare, bromsa senare, etc.

Jag överdriver inte om jag säger att jag skrek i högan sky innanför hjälmen och den osade med all sannolikhet svavel varje varv nere vid Trösen. :mad:

Men, som flera sagt, det beror givetvis också på vem som kör om. Kommer Miinin ångandes kan man inte göra annat än vara imponerad.

Mad Moose skrev:
När Jimmy Lindström körde om mig på innern i Depåböjen på Åsen, trots att jag tyckte att jag låg ganska tajt, då blev jag VRÅLIMPAD och inspirerad.:Bugar
Så vill jag också kunna köra.

När Ecce kör om förstår jag att jag har somnat till. :D :D

Älskling du vet ju att jag alltid ligger före dig så vida du inte tar mig i starten. Nästa år kommer du bara få se min snygga bak :tungan

Nyteknik skrev:
Fram med sanningen nu!

å jag som trodde att tråden handlade om alla idioter på motorvägarna...fel fel
nåja, jag hänger på alla som åker BMW och Mercedes.. de rensar vägen rätt bra, bara att hänga på ;-) ofta är de inte så blyga med högerfoten heller

Den som kör om, är rimligtvis snabbare och då kan man lära sig! Det som stressar mig att göra misstag är om någon som är snabbare ligger bakom och inte kommer om.

Vad som dock är rätt irriterande är om någon råkar ha snabbare hoj och drar förbi på rakan och sedan ligger och segar framför ett varv tills man äntligen kan sattsa rätt och köra om.

Jag blir aldrig omkörd, jag släpper förbi med flit och alltid med ett leende på läpparna... :4skrika

Ska väl nämna att det beror lite på vem. Kommer den flygande finnen så tänker jag nog bara FAN. Om det är Älgen eller Micke,Peter,osv... Då skulle inte min mamma vara så glad om hon hörde vad som tänktes.

ecce skrev:
Älskling du vet ju att jag alltid ligger före dig så vida du inte tar mig i starten. Nästa år kommer du bara få se min snygga bak :tungan

Hallå ecce, vakna !! :7peta HALLÅ hallå, ecce VAKNA!!! Du sitter och sover. :D :D

Har slutat att ta hänsyn till det med omkörningar.

Om det är någon som är snabb kommer dom som f-n förbi och då är det helt meningslöst att hänga på. Man blir bara imponerad av hur f-n dom klarar av att hålla spåret med en så häg ingångsfart och hur dom får hojen till å hänga med ett sådant extremt nerlägg. :Bugar

Men om där är en som smyger lite förbi så ska han jävlar i det hängas på. Helst av allt ska han förnedras av att bli omkörd på samma ställe som han (eller hon) körde om mig sist. För att bli bättre måste man lära av dom som kör fortare och då måste man hänga på för att upptäcka att ens egna gränser ska brytas.

Fair racing är skit kul!

*/ ?>
Back