Säsongens ny glassar

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Tack, men nej tack.
9550_gaylordissalinn.jpg

Glassen hade fått heta värre saker än Gaylord hade inte köpt glass från den snubben och hans "hygieniska" vagn ialllafall.

floodi skrev:
2098450 den har ju varit borta i hur många år som helst :4skrika

Det var förövrigt en jäävligt god glass.

Va ju tip top också men den kom tillbaka :fakta lakritspuck är ju den absolut mest saknade glassen!

finns ett substitut dock hos hemglass som heter lakrits smack inte samma men lika..

Cervantes skrev:
2099142 finns ett substitut dock hos hemglass som heter lakrits smack inte samma men lika..

Appropå Smack, det fanns väl en hos GB som hette det, med kolasås och jordnötter o grejer.

Förresten...fanns det inte en alldeles egen "glasstråd" här på SH förut... :va Som va en av dom bättre i SH historia. :)

Men guldpuck har kommit tillbaka iaf! Nu saknas som sagt bara lakrits-puck sen är det komplett.

Madhonda skrev:
Förresten...fanns det inte en alldeles egen "glasstråd" här på SH förut... :va Som va en av dom bättre i SH historia. :)
:fakta

Jag vet itne om den är ny, men Magnums yoghurt intense med hallongött i mitten är min absolut favorit just nu.

Ahlgrensglassen är ett skämt. Smakar klegg, inte alls lika god som (är dom goda, egentligen?) godisbilarna.

Underbart att Calippo Cola är tillbaka efter ett uppehåll. Har fått dras med Calippo Lime, usch. Lime ska finnas i grogg, eller rengöringsprodukter, inte glass.

Madhonda skrev:
2099270 Appropå Smack, det fanns väl en hos GB som hette det, med kolasås och jordnötter o grejer.

Hemglass har 3 sorters smack minns tyvärr inte vad dom andra smakade dock..

Måste springa ut till bilen på fredag och shoppa :banana

hitta tyvärr ingen glasstråd men du har väl inte missat "nostalgi sidorna" på gbs hemsida??

pic_nostalgi_glasskarta_1982_large.jpg
när lakritspucken va ny t ex :tummenupp Länk

Börjar man bli gammal när man tycker att glassarna är jättedyra nu, om man jämför med "då"? Å andra sidan handlade jag inte glass '82, men jag kommer allt ihåg när Piggelin kostade 4 kr, det var grejer det.

hållundan skrev:
2099430 Börjar man bli gammal när man tycker att glassarna är jättedyra nu, om man jämför med "då"? Å andra sidan handlade jag inte glass '82, men jag kommer allt ihåg när Piggelin kostade 4 kr, det var grejer det.

:fakta Minns också när Piggelinen kosta 4.- och tip top kosta 8 eller nått sånt " det va bättre förr" :hihi

Cervantes skrev:
2099501 :fakta Minns också när Piggelinen kosta 4.- och tip top kosta 8 eller nått sånt " det va bättre förr" :hihi

Löjligt! Piggelin kostade 60 öre, men man fick ju en Sug.O-Läsk för bara 25 öre!
Och då hade man ju kvar resten av veckopengen på hela EN krona till "annat"
Nog var det bättre förr!
Ju förr dess bättre :lol

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2099570 Löjligt! Piggelin kostade 1 krona, men man fick ju en Sug.O-Läsk för bara 50 öre!
Och då hade man ju kvar halva veckopengen till "annat"
Nog var det bättre förr!
Ju förr dess bättre :lol
Gamling! :hihi

hållundan skrev:
2099584 Gamling! :hihi

Ja fifan! :lol Jag kollade Cervantes nostalgilänk till GB och fick revidera ner Piggelinpriset från en krona till 60 öre...
Jeez...det var 1974!

Vi som är SÅ gamla (men ff lever) minns 89:an en 88:a med jordgubbssmak!
Jag saknar oxå Pistagepuck!

Men 88:an & GB-Sandwich är de som hållit stilen genom åren.
Ge mig en av dem och jag smälter!

Last edited:
*/ ?>
Back