Sängar

{Speedgirl} skrev:
2412909 Har inte råd med en Hästenssäng men den där nattmössan vill jag ha :rodnar, någon som vet vart man kan köpa en sådan :D

Vissa hästens butiker har sålt dem separat, ibland har Mio haft, har även sett att de dykt upp på tradera ibland

sov två år på en säng lika skön som en motardsadel, rekomenderar denna metod om man inte vill lägga ut en månadslön på en säng :tummenupp

Man måste ju testa dom så att dom funkar för andra aktiviteter än bara sömn också. Jag har aldrig haft problem med sängar att dom varit för mjuka, för hårda eller så. Inte heller att ens sängpartner rört på sig.
Vi kamperar ihop i en 120 säng och jag känner inte av sambon nånting när vi sover.

hoppas ni får sova skönt...själv har jag en sultan från ikea..den funkar hur bra som helst och låg på ca 5500 me allt. hoppas ni blir minst lika nöjda med er.väntar med spänning på rapporten:)

lady skrev:
2413775 hoppas ni får sova skönt...själv har jag en sultan från ikea..den funkar hur bra som helst och låg på ca 5500 me allt. hoppas ni blir minst lika nöjda med er.väntar med spänning på rapporten:)

Har också nån IKEA variant.

Har sovit många nätter i en Hästens, men inte märkt någon större skillnad... Viktigare med temperaturen i sovrummet i så fall.

Hästens är enligt min mening jävligt överreklamerad. Har en svindyr tingest som ger mig ryggvärk varje natt. Sover bättre på en billig skumgummimadrass på en masonitskiva. :mad:
Inte blev man gladare när jag härförleden läste nån sorts test där Ikea fick lika bra (eller bätte betyg än hästens).
Hästens rekommenderar jag inte!

Fast å andra sidan var inköp av Hästens ett villkor för att få handla MC, så jag ska väl inte klaga...:)

köp inte begagnat iaf.. för man svettas ju endel när man sover, å de samlas i madrassen

kollade när "braniac" testade detdär å fick ut en hel del efter bara en veckas liggande i sängen :spy:

Ankan skrev:
2415541 Hästens är enligt min mening jävligt överreklamerad. Har en svindyr tingest som ger mig ryggvärk varje natt. Sover bättre på en billig skumgummimadrass på en masonitskiva. :mad:
Inte blev man gladare när jag härförleden läste nån sorts test där Ikea fick lika bra (eller bätte betyg än hästens).

Fast å andra sidan var inköp av Hästens ett villkor för att få handla MC, så jag ska väl inte klaga...:)
vilket va dyrast? sängen eller hojen :va :D

Ankan skrev:
2415541 Hästens är enligt min mening jävligt överreklamerad. Har en svindyr tingest som ger mig ryggvärk varje natt. Sover bättre på en billig skumgummimadrass på en masonitskiva. :mad:

Du skulle köpt en Lectus istället... det är avhoppat hästensfolk som driver, bättre sängar till bättre pris (iof fortfarande dyra)!

Swedie skrev:
2412095 Sängexperter, visa er! :tummenupp

Köpte en 3-sits skinnsoffa på skinngruppen, med divan, somnar så gott där nästan varje kväll (med 42"plasman igång...) trots att jag har en nästan ny 180 svane dubblesäng, nybäddad och tom varje natt... Sån e jag, gamnacke får man på köpet:tummenupp

Gammal tråd men vill också varna folk att köpa en svindyr Hästens säng. Klart överreklamerad! Köpte tyvärr en Hästens 2x90 med två olika hårdheter o hel bäddmadrass men slängde ut den efter någon månad och tog tillbaka min gamla Dux säng!
Den var för mjuk men ändå hård på nåt vis klart oskön och dessutom har Hästens så välvda madrasser(mer stoppning på mitten) så det blev liksom en grop mellan madrasserna så man kände väldigt tydligt skarven mellan madrasserna. Som sagt dyr o dålig köp nåt annat!

Jag funderar på att satsa lite pengar och köpa en Tempursäng.

Vad vet ni om dom? :va

Last edited:
Har inte råd med en Hästenssäng men den där nattmössan vill jag ha :rodnar, någon som vet vart man kan köpa en sådan :D

På tal om hästens sänger, en gång när jag va i Karlskrona och körde förbi affären som säljer, eller i alla fall, sålde hästens sänger så låg en man i sån där hästens pyjamas i sängen som stod i skyltfönstret och vinkade till folk som gick förbi :D Han vinkade till mig med :banana

Han måste ha ett gött jobb :D

Jag gillar dom inte, när man väl lagt sig ligger man så hela natten :näsblod Jag vill kunna göra lite moves i sömnen

Hur menar du då, är det för jobbigt att byta ställning eller? :va
(jag ligger inte heller stilla på natten)

Hur menar du då, är det för jobbigt att byta ställning eller? :va
(jag ligger inte heller stilla på natten)

antingen så ligger man stilla, medn följd att det blir varmt och svettigt. eller så rullar man runt som vanligt, men madrassen har ju en viss tröghet och det tar grymt lång tid innan den anpassar sig för den nya ställningen (jobbigt enligt mig)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman