sämsta musiken

honkiie skrev:
Dumt förövrigt att vi diskuterar tv-spel och ger tips på bra musik i en tråd gjord för att spy galla över all musik som vi hatar :va

Hur många trådar brukar vara ontopic efter 3 sidor då? :va

Förutom trådarna om politik. :hihi

Tycker fortfarande metal gear var grymmast på 8-bit nintendo, men man hade väl inte så höga krav då ... jaja

nick and the family är fortfarande dåliga...... :lol

Som sagt rätt mycket av det som går på radion är ju ren skit! Sen har ja nåt emot "enkel" musik...vill gärna upptäcka mer saker ju mer ja lyssnar, hitta detaljer i ljudet eller förstå/tolka innehållet annorlunda. Så därför har jag liiite svårt med brittan, n´sync, hellström, ark och pop i allmänhet :tungan

Tänker inte nämna några artister, men allt vad "dansmusik" heter. Tramce osv..

:machinegu

Alla hobby-trubadurer som drar land och rike runt och massakrerar låtar som dess skapare redan lyckats spela sönder för typ 30 år sen..House of the rising sun...Sweet home alabama.....
Mööörddddaa!!! :machinegu

En hel drös tyska hård(?)rocks band från 80-talet...*burr*
Sveriges mest överskattade band är nog Backyard Babies...
En sångare som låter som han idkar strypsex när han sjunger och en gitarrist som sminkar sig som en bulgarisk sköka och försöker vara en svensk version av Keith Richards.
Stick och brinn!!
Brännvins-poeter som Lundell och Winnerbäck kan också gå hädan enligt mig.....

Är det nåt som är bra då??

Lemmy!!!!!!

:yoparty

Creedence jävla clearwater revival - gå och dränk er!
Bruce fucking Springsteen - snyt dej i flanellskjortan
Jeff Beck - kan va nåt av det sämsta jag hört
Ulf Lundell - ----------

Ja, gubbrock helt enkelt! Riktigt jälva uselt.

duckie skrev:
Creedence jävla clearwater revival - gå och dränk er!
Bruce fucking Springsteen - snyt dej i flanellskjortan
Jeff Beck - kan va nåt av det sämsta jag hört
Ulf Lundell - ----------

Ja, gubbrock helt enkelt! Riktigt jälva uselt.

Är du sjuk? :tungan

Hur kan man tycka sån musik är kass? Alltså visst man kan väl tycka dom är mindre bra men alla låtar har ju iaf melodi och en hyfsad text :confused:

Men smaken är väl som :arsele

Förresten, vad lyssnar du på ?

Jag råkade höra Hellström live hos radio rix när jag slölyssnade på jobbet och det enda jag kunde tänka var , SKÄMS han inte Dumjäveln :kocko . Sen hade vi depån 20m bakom scenen på bananpiren (Gtb) när the fucking Ark gick på kl 22:30 , motard race dan efter, det var faan ingen höjdare kan jag lova.
Däremot var det grymt bra när Amy Diamond sjöng live hos rix, vilken pipa den ungen har.

Ni har missat en genre som gör mig fullkomligt vansinnig och får mig att vilja slå sönder saker. Jag har för övrigt skrivit arga brev om den till Bandit, som skulle kunna vara en bra radiokanal om de inte spelade SMÖRIG, DUM, INTETSÄGANDE, ENKEL, FÅNIG, AMERIKANSK RADIOROCK! Någon nämnde Blink 182. Jag blir vansinnig bara jag tänker på dem! :gnissla

Macho Woman skrev:
Ni har missat en genre som gör mig fullkomligt vansinnig och får mig att vilja slå sönder saker. Jag har för övrigt skrivit arga brev om den till Bandit, som skulle kunna vara en bra radiokanal om de inte spelade SMÖRIG, DUM, INTETSÄGANDE, ENKEL, FÅNIG, AMERIKANSK RADIOROCK! Någon nämnde Blink 182. Jag blir vansinnig bara jag tänker på dem! :gnissla

Håller med. Amerikansk radiorock är det värsta som finns. R´n B och soul o rap ligger jävligt långt ner på min lista det oxå.

Jag tycker det finns både bra och dålig musik i alla stilar......det ända jag tycker är för hjävla dåligt :huvet :fatta! är "idol" och liknande..

Macho Woman skrev:

Tänk inte på Blink 182 och andra sådana band, tänk speciellt inte på hur deras låtar går. :hihi :tungan

Muahahahaha!!
Någon som kommer ihåg dessa gentlemen då??
:skrämd :skrämd

sputsold.jpg

Jag har svårt för att reta mig på musikstilar som är diametralt motsatta min egen. De existerar i ett parallellt universum på något sätt. Kommersiell radiomusik finns inte i min värld, helt enkelt. Däremot har jag en förmåga att reta mig på sådant som skulle kunna vara min musiksmak om det var bra gjort. T.ex. har jag väldigt svårt för Hammerfall som i mina ögon är typisk naiv arbetartonårsgrabbsmusik. (Nu kommer jag att få mycket skäll...) Simpla texter och musik som är melodiöst hård. Blä.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...