Sämsta kopplingsresovoar?

Luftaren från eBay tätar inte vid nipplarna

Skickat från min H8324 via Tapatalk
Nej, den var inte helt perfekt. Men man kan byta till en annan gumminippel av bättre kvalitet (som tätar bättre) eller så struntar man i gumminippeln och sätter man slangen direkt på nipplen.
 
Aaahhhh, nu har inte du kombinerade bromsar från Honda hör jag :)

(jag har inte bytt själv ännu för jag har inte hittat en vacuum-bleeder som funkar så jag kan göra det själv)
/R
Jag har ett bromsvätskelock med en luftventil installerad så jag kan lägga på ett lätt övertryck i behållaren. Då slipper man pumpa och klydda med att öppna och stänga nipplar och problemet ved vacuumluftare och nipplar som inte är lufttäta i gängan när de är öppna är som bortblåst. Det enda man behöver ha koll på är att öppna nippeln lite försiktigt så inte all vätska försvinner ur behållaren.

Det brukar inte vara ett nödvändigt verktyg på mc men är helt oumbärligt för att lufta bilbromsar utan hjälp. Funkar som vacuumluftare fast bra...
 
Du kanske kan klara det med en
Om det är gjort så att bakbromsen tar bakre bromsok och ena främre bromsoket ????
Det är ett par "proportional valves" inblandade också

@Skynet, var hittar man nipplar till avluftaren? Jag har faktiskt letat men inte riktigt lyckats känner jag.

/R
 
Jag har två varianter på vakuumluftare, en från Biltema som suger med hjälp av venturieffekt från kompressorn. Den gummihatten för luftnippeln blev sladdrig efter några användningar, men med bara vanlig plastslang så funkar den.
Den andra är från ebay.de och är en handpump av pistoltyp för både sug och tryck.
Den kom en väldig massa olika muffar och de har fungerat bra hittills.
Annars så händer det att jag bara trycker vätska baklänges från oken upp till styret med en spruta, funkar bra på enklare system.
På gamla GSX,en sitter det dubbla nipplar på varje ok, och ett fördelningsblock halvvägs så där är enda lösningen att sätta på sugen och så fylla på vartefter, någon halvliter senare brukar det vara OK.
 
Biltemapumpen åkte i tippen efter två försök, vacuumgrunkan har ingen koppling som tätar mot mina nipplar så jag har funderat på att köra slang och kattstrypare men det har inte blivit av.
 
Biltemapumpen åkte i tippen efter två försök, vacuumgrunkan har ingen koppling som tätar mot mina nipplar så jag har funderat på att köra slang och kattstrypare men det har inte blivit av.
Jag använder slang från Biltema, Ca 5 / 8 mm invändigt / utvändigt på nipplarna. Det där med "strypventiler" för få det hela fungera lät jobbigt.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN
Jag använder slang från Biltema, Ca 5 / 8 mm invändigt / utvändigt på nipplarna. Det där med "strypventiler" proportional valves få det hela fungera lät jobbigt.
Går det göra om så fotbromsen som vanligt är bak och handbromsen fram ? Börjar själv planerat alltid bak, oplanerat båda på en gång.
 
Det är ett par "proportional valves" inblandade också

@Skynet, var hittar man nipplar till avluftaren? Jag har faktiskt letat men inte riktigt lyckats känner jag.

/R
Det enda som jag har hittat är denna. En kompis har en TRW bromsluftare som jag provade innan jag köpte en egen, den var bättre men inte heller helt tät. Vill man att det ska bli riktigt tätt så är det slang på nipplen som gäller.

 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top