Säljare VS. Köpare

Decoy

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ZX10R -04
I onsdags kväll vid ca 23.30 tiden på kvällen kommer det in en ny tråd på säljes forumet här på Sporthoj.
I annonsens rubrik står ungefär följande: R1 -03 400mil
I annonsen fanns följande info, det var en R1 -03 som gått 400 mil, den såldes utan kåpor och med en inbuktning i ramen där ram pucken suttit. Priset var 50 000:-
:Bugar Jag ringde direkt till säljaren som informerade om att hojjen var köpt av en privat person som hade torskat på skenförsäkring. :kocko
Jag frågade om han kunde hålla hojjen tills jag fick komma ner med släp och hämta den.
Hojjen fanns i kristianstad och jag bor i gävle så det var en enkel resa på 65,1 mil (fågelvägen). :gråta
Mitt i diskutionen så bröts samtalet, jag provar att ringa upp men blir då borttryckt (som när man trycker upptaget på mobil) så här fortsätter det under en halvtimmes tid.
När säljaren tillslut svarar så säger han att han blev tvungen att göra ett ärende, (så här efteråt vore det kanske bättre att säga det än att lägga på luren) :7peta
Hur som helst så säger säljaren att om jag är seriös så ringer jag upp han mellan 10:00-12:00 i morgon (torsdag)
Sagt och gjort jag ringer när klockan blir 10 på torsdagen utan att få svar, när jag provar att ringa igen närmare kl 12 så svarar säljaren och säger att han sitter i möte och att han ringer upp mig så fort mötet är slut.
Jag tar till vara på tiden och gör ordning bil och släp för transport av en hoj.
När klockan blir 18:00 och säljaren fortfarande inte ringt så ringer jag upp igen.
Får då till svar att det är någon sorts krash på hans arbete så han kommer sitta i möte ett tag till, men han frågar om han kan ringa senare på nummret som jag ringt ifrån, det går bra säger jag.
Sedan hör jag ingenting, när klockan blir 10:00 på fredags förmiddag så har jag fortfarande inte hört något, bestämmer mig då för att ringa säljaren.
:rolleyes: - Inget svar, provar igen när klockan har blivit 13:00 då svarar säljaren, men informerar då att hojjen läcker olja. :skrämd
Jag frågar naturligtvis vart den läcker?
Det vet inte säljaren, men han ska gå ut och kolla upp det, sen ringer han upp mig.
Jag börjar bli van att han säger att han ringer upp så jag frågar när?
Innan 18:00 säger säljaren.
Klockan går och ingenting händer - när jag skriver det här är det söndag och jag har fortfarande inte hört något från säljaren. Har provat att ringa 2 gånger under lördagen och ytterligare 2 gånger under dagen (söndag) utan svar.
Har nu gett upp hoppet på att det ska finnas en uns av seriösitet (hittat just på det ordet) i säljaren så han ringer upp och berättar om hojjen är såld eller ej - allt är bättre än att inte veta.

Det blev ett långt inlägg - ni som orkat läsa, har gjort ert för idag och kan med bravur gå och lägga er nu. :hej

Om du känner igen dig som säljaren till den här hojjen, och vill förklara dig så går det bra i den här tråden. :fakta

//mvh Decoy

vad sa han när du frågade om han kunde hålla den åt dig?????

Jag känner igen såna skojare :mad:

Det är såna som sätter in billiga annonser för att folk skall ringa som dårar.

Vad är då meningen:

1. Spela coola att folk ringer dem ofta

2. Bonusen på sitt Comviq

Jag ringde en gång på en annons då sade fjollan i andra änden att jag skulle vänta ett ögonblick, jag gjorde det.
Efter ett tag tyckte jag att jag väntade för länge, så jag lade på och ringde upp igen, han kanske hadde glömt bort mig.

Jag ringde upp igen och gissa vad han sa?

Joo, samma sak igen VÄNTA

Ja vad ska man säga alla tjänar pengar på olika sätt :fakta

Ravetrancer skrev:
vad sa han när du frågade om han kunde hålla den åt dig?????

Det första han sa va: kan du inte komma nu?
Men efter att jag förklarat att min bank inte har öppet tider som sträcker sig till klockan 23:30 på nätterna så kom vi överrens om att jag skulle ringa dagen efter mellan 10-12 om jag var seriös.
Och ringde jag då så skulle han hålla den tills jag kom. :confused:

VaLLe skrev:
Jag känner igen såna skojare :mad:

Det är såna som sätter in billiga annonser för att folk skall ringa som dårar.

Vad är då meningen:

1. Spela coola att folk ringer dem ofta

2. Bonusen på sitt Comviq

Jag lägger mina pengar på att det här var nr 2, och tydligen var det ingen dum idé eftersom jag ringde han flera flera gånger medans han alltid sa att han skulle ringa upp men alldrig gjorde det. :va

jag såg den tråden... kommer ihåg vem det var som skulle sälja.. vilket jävla svin att hålla på sådär!! förstår att du är besviken..

twinner666 skrev:
jag såg den tråden... kommer ihåg vem det var som skulle sälja.. vilket jävla svin att hålla på sådär!! förstår att du är besviken..

Ja, det är ju inte bara ett med att åka och hämta en hoj som finns 65 mil från där du bor, medans han skulle ringa upp mig så var jag ner och fixade en postväxel på 50 000:-, fixade bil och släp samt gjorde ordning en sorts ställning till släpet för att underlätta transporten, tog ledigt, ordnade med garageplats mm. Och allt för ingenting.

Fattar inte ni idiotsäljare att ni är tröga i huvet som alltid ska smussla med allting???? :mad:

Likadant är det med helt oseriösa köpare. De vill att man skall gå hem med grejjorna till dem oavsett var de bor i landet. De skickar PM om att de skall ringa eller annat för de "ska ju ha grejjorna".

Jag jade riktigt billiga R6fälgar som "XXX" skulle ha.
Han ringde och var trevlig. Men eftersom han bodde i Karlskrona eller nåt åt det hållet så blev det plötsligt jobbigt med frakten. Han kund einte se att fälgarna var så billiga att en frakt via posten hade fortfarande gjort dem asbilliga.
Han ringde ett par gånger om ajg kunde lämna dem till en annan på SH för han skulle upp i landet. Ringde sen en gång till om jag kunde få dem till Gbg på nåt sätt.

Herregud.
I mina annonser och överallt jag skriver står det att jag bor i Helsingborg. Jag skickar gärna grejjorna runt jorden om så krävs. Ni gör bara bort er genom att ringa och vara helt oseriös eller skicka PM med endast lögner i.

Vill ni ha grejjor så ringer ni, sen hämtar ni det eller ger mig adressen så jag kan skicka det efter att pengar finns på mitt konto. Hur enkelt som helst. Får ni förhinder så säg detta då jag slipper asa mig ut o skruva av fälgar o ghaffel o allt som finns för att sen lägga dom på ställen jag inte har plats!!!!

750RR

I bilbranschen..

I bilbranschen heter det "det kommar alltid en till".
Missar du ett tillfälle - det kommer flera..
Finns ingen anledning att vara så oerhört angelägen om "just den prylen" om det gäller en standardpryl..

Det kommer alltid en till på marknaden....får jag inte en sån pryl nu till rätt pris kommer det en till..lite senare..

I bilbranschen..

Finns ingen anledning att vara så oerhört angelägen om "just den prylen" om det gäller en standardpryl..

Det kommer alltid en till på marknaden....får jag inte en sån pryl nu till rätt pris kommer det en till..lite senare..

Edit: Trots ovanstående erfarenheter har även JAG .:rodnar.. gjort misstaget att ha för bråttom - och det har utan undantag lett till problem/besvikelse..

Men.. har funnit en hoj jag vill ha i Tyskland för nästan 30% av sverigepriset..(inte särskilt attraktiv i Sverige).. skall jag gå på det ?? Skall prata med honom i kväll..

Last edited:
nä, nu räcker det ..........jag köpte hojen samma kväll annonsen kom ut, kanske en 15-20 minuter att den sattes ut......
om annonsen är borttagen så fattar du väl att den är såld, annars hade väl annonsen vart kvar?????

Jag hade cashen o du hade inte det, punkt slut.
sluta gnäll som en pussy nu........

twinner666 skrev:
trist som fan!!!...... nu är den tråden borta?? märkligt..hmmm

Tråden togs bort ca 30 min efter den lagts in, förklaringen till det var tydligen att han hade så många som var intresserade att han kunde ta bort den nu, och bara vänta till dagen efter för att se om någon var seriös - vilket är rätt tragikomiskt nu när man tänker på det i efterhand ;) .

Decoy skrev:
Tråden togs bort ca 30 min efter den lagts in, förklaringen till det var tydligen att han hade så många som var intresserade att han kunde ta bort den nu, och bara vänta till dagen efter för att se om någon var seriös - vilket är rätt tragikomiskt nu när man tänker på det i efterhand ;) .
läs ovanför ditt inlägg....

Ravetrancer skrev:
nä, nu räcker det ..........jag köpte hojen samma kväll annonsen kom ut, kanske en 15-20 minuter att den sattes ut......
om annonsen är borttagen så fattar du väl att den är såld, annars hade väl annonsen vart kvar?????

Hmm..jomenvisst.klart som fan man skulle bli besviken :fakta

men det kanske inte herrn kan förstå??

tycker att det var jävligt fult gjort av säljaren.

edit: tamefan' ett av dom drygaste svar jag läst

Last edited:
Ravetrancer skrev:

Det var ju extremt lätt att veta att du köpt hojjen, när jag ringer upp säljaren och han säger att annonsen är borttagen för att han har så många som är intresserade, och att han ber mig ringa tillbaka dagen efter för att se om jag var seriös - sedan följer en vecka med lögner istället för att säga som det var att hojjen var såld!!

Men så överintelligent som du är så skulle du naturligvis fatta att den var såld :finger

Decoy skrev:

:rolleyes:

Re: I bilbranschen..

Kahobe skrev:

Det kommer nog inte så värst många R1-03:or för 50000 innom den närmaste framtiden :fakta .

Re: Re: I bilbranschen..

Decoy skrev:
Det kommer nog inte så värst många R1-03:or för 50000 innom den närmaste framtiden :fakta .

Det finns ett annat talesätt:

"If it is too good to be true, it probably is"..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien