Eniac
Hojåkare i exil
Körkort + pengar i handen. Behöll testpilotens bilnyckel också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en fråga till er som inte tycker att provkörning måste vara standard... och som är något man bara gör när affären är så gott som avslutad;
Jag ska köpa min första MC. Kan inte bestämma mig om jag ska ta en sv 650 s eller en cbr600f. Har hittat fina exempel av båda men aldrig kört någon av dom.
En provkörning hade nog avgjort saken... är det fel?
Jag tycker också att det är lite underligt, i alla "vadskajaghaförhoj"-trådar så svarar folk: Åk och provkör! ...Öhm aha vart ska jag provköra.
Samtidigt så vill man inte som säljare ha en massa testpiloter som ska ut och prova vad hojen går för.
Så det blir samma problem som när man vill köpa billigt och göra ett kap för då kan man ju sälja den och tjäna lite pengar, hur fan ska det gå till om alla ska tjäna pengar på sina hojar eller inte förlora så mycket. Det kommer ju att bli dyrare och dyrare att köpa båge. Några klagar över att de inte får hojarna sålda, men de vill inte ha testpiloter eller prutare där och kika. Andra klagar över att det inte finns hojar till vettigt pris.
Man begär pant innan det blir nån provkörning. Pengar/bil/barn/whatevva. Då slipper man dessutom testpiloter. Funkade bra för mig iaf den enda gången jag har sålt nån hoj.
Till er som lämnar ifrån er era körkort, ni vet väl om att det är olagligt att köra utan.
Till er som lämnar ifrån er era körkort, ni vet väl om att det är olagligt att köra utan.
Är ju ett brott med extremt högt straff också har jag hört...![]()
Straff och straff man får väl rätta sig i våra gemensamma regler. Hur skulle världen annars se ut om alla tänkte som dig URSSSSS
Det är ju borttaget nu?
Räcker väl med identifikation?
Jag har 2leg + körkort så man är garderad![]()
Ja tänka sig om ingen hade körkortet på sig. Plötsligt skulle folk inte kunna framföra fordon!![]()
Ja det är lite som med bilbältet man behöver det bara när man krockar men lagen tvingar mig att använda det så fort jag ska ut å köra bil, konstigt det där du.
Precis, alltså var det ett dåligt tips.![]()
en fråga till er som inte tycker att provkörning måste vara standard... och som är något man bara gör när affären är så gott som avslutad;
Jag ska köpa min första MC. Kan inte bestämma mig om jag ska ta en sv 650 s eller en cbr600f. Har hittat fina exempel av båda men aldrig kört någon av dom.
En provkörning hade nog avgjort saken... är det fel?
Det är just det här jag menade, många säljare vill inte be om körkort för att det känns olustigt för dem. Vad skulle han gjort om du försvunnit och din kompis sa att att han inte visste vem du var, kidnappat din kompis? Låst in han in källaren som Herr Fritzl? Vem säger att er bil inte var stulen? Vem säger att du har A-körkort eller har körkort över huvudtaget? Bättre att som spekulant säga: -Här, ta mitt körkort så länge medans jag tar en sväng.![]()
Är brottsregistret tillgängligt för gemene man?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |