Sälja Mc till Norge?

Anmäl den stulen.... :hihi
Gjord enåt liknande,i flyttröran försvann köpraens adress..
Så nu äger jag en bil som finns nånstans...
Enl Trpt styr måste skyltarna sändas in för at den ska skrotas?
Men om jag polisanmäler skyltarna som "stulna" ( dom har ju försvunnit till okänd ägare?) kan jag ju som ägare skrota fordonet..Det ÄR ju mitt, har papper på det..:tummenupp
Förfarandet bör ju kunna tillämpas i "exportfallen" också.

Svårt?
Nja, svårt är det väl inte, men.....har märkt att det är mer noggrannt söderut att man går tillsammans o postar. Var senast för ett par månader sedan o köpte privat en bil i Göteborg och vilken cirkus runt en jävla bilaffär. Avslutades med att hela familjen skulle promt ha med mig och titta på när dom skulle posta ägarbytet. Jag vägrade!

Varför vägrade du att vara med när de postade ägarbytet :dummer

Gjord enåt liknande,i flyttröran försvann köpraens adress..
Så nu äger jag en bil som finns nånstans...
Enl Trpt styr måste skyltarna sändas in för at den ska skrotas?
Men om jag polisanmäler skyltarna som "stulna" ( dom har ju försvunnit till okänd ägare?) kan jag ju som ägare skrota fordonet..Det ÄR ju mitt, har papper på det..:tummenupp
Förfarandet bör ju kunna tillämpas i "exportfallen" också.

Här.
Logga in och beställ nya skyltar.
Kostar 80 kronor styck och kommer i brevlådan.
https://www21.vv.se/minasidor/logon...r/pages/orderlicenseplate.aspx?epslanguage=sv

det är den fd ägaren.

En vän bosatt i Nacka sålde sin bil till några glada ynglingar. Ynglingarna skickade inte in papperna. Och namnet på vad de hette var svårt att minnas. För henne.
Asmed, Mamud, Istvan, Begovic, Ocan osv fastnar ju inte så hemskt lätt när man heter Britta Andersson. Och bara talar svenska och engelska.

Så parkeringsböterna började strömma in. Tror lösningen blev att hon avregistrerade bilen.

Gissa vem som skickade in papperna när jag sålde min moped !

Lite sunt bondförnuft får man ju använda.....
Gissar att 99,9% av köparna har ändå gott uppsåt och skulle nån jävlas så kan man ju ställa till det.

Ja, då har man ju problem.
Sålde i februari ett parti mopeder och motorcyklar till Härnösand. Fyra hojar står fortfarande på mig och han skulle skicka in ägarbytena.
Jag kommer inte ihåg vad han hette. Jag har dessutom bytt både mobiltelefon och dator. Skrev ett kvitto till honom, men tog ingen kopia. Vet bara att han bor i Härnösand.....hmmm :)

Detektivarbete blev det av detta :)

Hade ett vagt minne av att dom skulle starta nån slags vandrarhem/upplevelsecentrum nånstans i tornedalen. Mycket riktigt, via lite bläddringar bland turistlänkar så hittade jag stället och en bild på han.

Via hitta.se fick jag då nam och adress på han. Dock svarade han inte på mobilerna och inte heller på hemtelefonen. Hittade hans sons mobil(han var med vid köpet), men det tel.numret var avstängt.
Efter några omringningar några dagar, så skickade jag ett SMS ang ärendet.

Idag ringde han upp mig och berättade att jag ringt på hans gamla arbetstelefon. Han hade precis kört sitt sista flyttlass till tornedalen och hittade inte papprerna just nu.

Han skulle leta efter papprerna och ebjöd sig också att sätta in pengar åt mig i förskott för reg.avgifterna samt för besväret.

Så.....det var tur jag läste den här tråden. Tänkte ju bara skippa betala reg.avgiften, men så lätt kom man ju tydligen inte undan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park