Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
.....Och givetvis har du inga problem med att hyran dubblas om du inte tar 12 månaders uppsägningstid?
......

Nej, om det står att hyran dubblas om jag inte tar 12 månaders uppsägning och jag inte vet att jag vill ha lägenheten i 12 månader letar jag upp en lägenhet med annan uppsägningstid i kontraktet.

Last edited:
OJ OJ OJ Solidaritetens högborg här ser jag? Fan skriver man att man borde rösta på sossarna då är det illa men när det kommer till MC-försäkringar då jävlar bär vi den röda fanan högt, stålt och dela på kostnaderna broderligt!

Dags att inse att du inte kommer längre och att ditt resonemang haltar.
Att du sen har 3000 kr/månad på den hojen du har är ju bara att beklaga:va
Kanske inte konstigt ändå att du e så sur.

Btw; är det Kawwan eller Trajjan som e så dyr?:D

Dags att inse att du inte kommer längre och att ditt resonemang haltar.
Att du sen har 3000 kr/månad på den hojen du har är ju bara att beklaga:va
Kanske inte konstigt ändå att du e så sur.

Btw; är det Kawwan eller Trajjan som e så dyr?:D

Vart haltar det? Förklara närmare? Delen med att man inte ska rösta på sossarna eller att man ska vara solidarisk?

Trajjan är den dyrare om du tvunget ska veta ;)

En enkel förklaring som funkar nästan överallt:

"Man får vad man betalar för!"

Har du inte råd att betala är du helt enkelt inte ball nog att äga den tuffa hojen ;) Tuffare hoj, dyrare pris, man får vad man betalar för :D

OJ OJ OJ Solidaritetens högborg här ser jag? Fan skriver man att man borde rösta på sossarna då är det illa men när det kommer till MC-försäkringar då jävlar bär vi den röda fanan högt, stålt och dela på kostnaderna broderligt!

parasitera på andra,och avtalsbrott är inte nått som jag skulle vilja tillskriva moderater eller andra inom aliansen. Oftast ser man det hos de som inte klarar av sina åtaganden, men är för feg/egoistisk/snål för att ta sina egna kosnader

parasitera på andra,och avtalsbrott är inte nått som jag skulle vilja tillskriva moderater eller andra inom aliansen. Oftast ser man det hos de som inte klarar av sina åtaganden, men är för feg/egoistisk/snål för att ta sina egna kosnader

Du är rolig du politiker är de sniknaste jävlarna i landet :D

Men som sagt solidaritet är inget som hålls högt av SHare så varför ska det vara det i detta fallet?

håller med dig för första gången! Som snål parasit får man även andra att betala åt en :näsblod[/QUOTE}

Tack äntligen visste att jag skulle få dig på min sida :tummenupp

Ja, att få/ha något utan att betala för det. Alternativt att någon annan ska betala för det.

Två hojar men har inte ens råd att hålla försäkringsavtal på en av dem??!!
Lyfällan?

Sökt dit flera gånger händer inte så mycket på den fronten :död

Last edited:
Tycker det verkar som folk är mer avundsjuka än som de själva påstår sig vara solidariska, gör som majoriteten (enligt denna poll) och låt systemet lösa det själv genom ändring av prisbilden så svårt är det inte kostar bara 10kr om året i brevporto.

Tycker det verkar som folk är mer avundsjuka än som de själva påstår sig vara solidariska, gör som majoriteten (enligt denna poll) och låt systemet lösa det själv genom ändring av prisbilden så svårt är det inte kostar bara 10kr om året i brevporto.

Jag är jätteavundsjuk. Eller hur?
Trist om en prisändring drabbar dem som skött sina åtagnaden.
Hoppas på en viss selektering hos FB, där de illojala kunderna får känna på effekterna av sitt handlande och att vi som har råd att hålla ingågna avtal får slippa.

Ps. Har man klippt navelsträngen så har man. Skulle aldrig springa till mamma för att spara ett par tusen. Det var inte hon eller pappa som köpte cykeln så varför ska de behöva bistå nu när jag upptäcker att jag tagit mig vatten över huvudet. År efter år dessutom.

Jag är jätteavundsjuk. Eller hur?
Trist om en prisändring drabbar dem som skött sina åtagnaden.
Hoppas på en viss selektering hos FB, där de illojala kunderna får känna på effekterna av sitt handlande och att vi som har råd att hålla ingågna avtal får slippa.

Ps. Har man klippt navelsträngen så har man. Skulle aldrig springa till mamma för att spara ett par tusen. Det var inte hon eller pappa som köpte cykeln så varför ska de behöva bistå nu när jag upptäcker att jag tagit mig vatten över huvudet. År efter år dessutom.

Så om jag fick min hoj av mamma skulle det va ok då?

Så om jag fick min hoj av mamma skulle det va ok då?

Ja, för du hade vi sluppit dina IQ-befriade inlägg här eftersom hon sannolikt även betalat premien till dig, och tillsammans med ditt resonemang att om någon annan betalar så är allt ok, oavsett vad det kostar för vederbörande.

Verkar som om du gör bäst i att flytta hem permanent så kan ju din mor/far stå för försäkringen/hojen helt och hållet och du kan ju starta en tråd på SH om det är ok att köra, vilket det ofta är då du är mantalsskrivan på samma adress.
Generationsboende är nog grejen för dig tills du mognat lite.

Ja, för du hade vi sluppit dina IQ-befriade inlägg här eftersom hon sannolikt även betalat premien till dig, och tillsammans med ditt resonemang att om någon annan betalar så är allt ok, oavsett vad det kostar för vederbörande.

Verkar som om du gör bäst i att flytta hem permanent så kan ju din mor/far stå för försäkringen/hojen helt och hållet och du kan ju starta en tråd på SH om det är ok att köra, vilket det ofta är då du är mantalsskrivan på samma adress.
Generationsboende är nog grejen för dig tills du mognat lite.

Oj oj oj va det de bästa du kunde komma på jag som tyckte jag lämna den öppen :D

Det är ju du som påstår att jag gör fel så det är väll upp till dig att få mig att förstå varför jag gör fel vilket du inte lyckas med så det är ju men du som antingen inte kan framföra din poäng eller så har du ingen ;)

hur många här åker med PC, rör, utan katt., felaktiga blinkers, utan backspeglar, slicks, osv. o betalar försäkring för en originalhoj ??

Oj oj oj va det de bästa du kunde komma på jag som tyckte jag lämna den öppen :D

Det är ju du som påstår att jag gör fel så det är väll upp till dig att få mig att förstå varför jag gör fel vilket du inte lyckas med så det är ju men du som antingen inte kan framföra din poäng eller så har du ingen ;)

Jag har redan sagt att du är/kan vara skyldig till bedrägligt beteende. Du har ju fortfarande det ekonomiska intresset i mc:n oavsett vem som äger den på pappret, om du fått den, etc. Snappat??
Du är ju faktiskt trögare än jag trodde.:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back