Sälja hojen som fighter eller original?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Hade tänkt sälja min cbr 600 f2 till våren och undrar om det är någon skillnad på om jag säljer den som fighter mot original?

Just nu står sen som fighter och skulle va skönt att slippa bygga ihop den, men det kanske är lättare att sälja den som original då det är en ganska gammal hoj och dom som är intresserade av en f2 kanske inte är streetfighter typen..

Priset kanske inte påverkas så mycket heller pga att den just är rätt gammal.
 
Du kan ju alltid prova att sälja den som fighter med alla original-delar.

Men personligen tror jag den är lättare att sälja i hyfsat original-utförande, för jag själv skulle inte köpa något modifierat såvida jag inte kände säljaren och hade grepp om vilken teknisk nivå personen ifråga ligger på.
För även om jag skulle bygga om något så kanske mina krav inte uppfyller den nästes krav på kvalité.

Sälj den i original och skicka med fighterdelarna till ett vettigt pris så får köparen själv välja!
 
Beror ju såklart helt på hur den ser ut som fighter och vilken prisklass du sätter.

Original och högre pris kan ju ge bättre betalt men ta lite tid att sälja.
Fighter och billigt är det säkerligen någon som köper den snabbare sålänge den ser bra ut.
 
Jag hade inte köpt en moddad hoj då misstanken vore att den inte går att entusiast försäkra.
 
Jobbar som lackerare så oavsett så kommer jag att lacka allt, det brukar va ett plus iaf.

Jag har inte gjort så mycket med den mer än plockat bort kåporna och monterat allt annat som en fighter brukar ha så den är väldigt enkel.

Så det kanske är värt att bygga till original och sälja.
 
Jobbar som lackerare så oavsett så kommer jag att lacka allt, det brukar va ett plus iaf.

Jag har inte gjort så mycket med den mer än plockat bort kåporna och monterat allt annat som en fighter brukar ha så den är väldigt enkel.

Så det kanske är värt att bygga till original och sälja.

Pengamässigt tjänar du garanterat på att skruva tillbaka allt original och sälja fighter-delarna för sig.
 
Det är som med bilar har jag kommit fram till. Oskruvat är enklast att sälja och betingar ibland högre pris än moddat. På sin höjd lämnar jag kvar ett slipon eller motsvarande öppna rör.

Lärde mig när jag sålde min 916SPS med extra allt. Kolfiberkåpor, magnesiumfälgar, specialbromsar, slipperclutch och en massa smågrejer jag säkert glömt. Fick inte mer än 10´ extra för allt som beggat kunnat sålts som delar för det dubbla. och då sålde jag grejerna till en riktig kännare!
 
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Back
Top