Sälja en skuld inofficiellt?

Dee_Cati, pengarna är snart i hamn!

This is how we do it in "Sigtuna" (läs: Märsta)!
[YOUTUBE-ID]zwjNN9Vr7Ao[/YOUTUBE-ID]

:rofl *ANDAS* :rofl
Tjitt vad red man blir ,tänk att bli nedbrottad av en kille från Märsta som inte vet var Västerås ligger.

:lol

Nu ska jag rejta den här tråden, fem av fem - lett!!!!!!!!!11

Last edited:
Tjitt vad red man blir ,tänk att bli nedbrottad av en kille

Jo men en kille grejar man ju lett men det är ju jobbigt om han tar med sig sin kompis!
4244862002_204a6c7eb4.jpg

Nja det är en bit att åka men kunde vart värre hittar dock inte spec bra i västerås..
Men du har PM...

Som representant för supporterklubben till Gunvald Gunners ska jag personligen se till att du får halverad medlemsavgift i GG nästa år. Det är precis den här attityden vi vill se! :yoparty

Kappar tråden totalt, Vart vänder man sig för att få laglig hjälp att driva in utebliven semesterersätning? Och vart kan man vända sig dör att få reda på EXAKT vad som gäller?

Är det advokat som gäller? Vad cirkus tar en sån för rådgivning och vad skulle det kosta att driva in det troligen?

Japp jag är 20 naiv och okunnig.

Kappar tråden totalt, Vart vänder man sig för att få laglig hjälp att driva in utebliven semesterersätning? Och vart kan man vända sig dör att få reda på EXAKT vad som gäller?

Är det advokat som gäller? Vad cirkus tar en sån för rådgivning och vad skulle det kosta att driva in det troligen?

Japp jag är 20 naiv och okunnig.

Enligt lag är det 12 % på varenda krona du jobbat in. Ja inte trakt då.

Har du kollektivavtal är det ca 12,8 % beroende på avtal.

Driver in? Jurist, för du är väl inte med i facket?

Det är väl jurist då med. LO-TCO Rättsskydd t ex. För inte klarar en ombudsman på Metall att driva in något. Möjligen förhandla fram en lösning, men knappast mer...

Jo sant så klart. De killarna kan sin innebandy.

Vad cirkus tar en sån för rådgivning och vad skulle det kosta att driva in det troligen?

3000/tim tar väl advokat, cirkus.

Ingen aning om hur lång tid det tar, min erfarenhet av jurister är att de har en klocka som går 3-4 ggr så fort som min i alla fall.

Möjligen att en arbetsrättsadvokat tar lägre arvode, ingen aning.

Det är väl jurist då med. LO-TCO Rättsskydd t ex. För inte klarar en ombudsman på Metall att driva in något. Möjligen förhandla fram en lösning, men knappast mer...

Du som är i branchen, vad är det för fånar som blir jurister på typ ett museum eller fackförening?

Det är humor på högsta nivå, jag tänkte nästan be Sportbike ta bort tråden men den är för bra för det :D

Det är humor på högsta nivå, jag tänkte nästan be Sportbike ta bort tråden men den är för bra för det :D

Fan, sitter inte du och krökar såhär dax? Eller har du bytt din CM mot bröstmjölksersättning?

Passa er förresten för den här liraren. Han är inte att leka medd:

[YOUTUBE-ID]HPPj6viIBmU&hl=sv_SE&fs=1[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...