Sälja en skuld inofficiellt?

Dom här spanjackerna då som förföljde folk i frack när dom inte betalade skulder, känns inte det lockande?

Lej nån o gå runt honom i ett par veckor med en skylt el dyl.

Vart bor han som är skyldig dig?
Kanske kan köpa skulden av dig om du är intresserad av att sälja den?
Polisen behöver du inte oroa dig för...

Vill du låna mina nunchucks?

retard_nunchucks.jpg

Vart bor han som är skyldig dig?
Kanske kan köpa skulden av dig om du är intresserad av att sälja den?
Polisen behöver du inte oroa dig för...

Givet :D Han bor i Västerås så det är ju inte så långt att åka för dig att inhämta betalningsmedel :tummenupp

Ankan, jag gick ju delvis med på det för att han lovade att han skulle återbetala mig vid senare tillfälle. Jag kanske var lite otydligt där.

Anledningen till tråden är ju att jag vill veta vad jag gör mig skyldig till om jag gör som jag skrev i första inlägget. Om det inte är någon risk för fängelse så är det ju väldigt lockande med att göra sig av med skulden och få 55 000:- när det hela är indrivet.

Ricken, Jag skulle då inte bry mig om jag blev förföljd av nån dåre i frack, snarare skulle man väl "råka" backa över personen i fråga. Tror inte det fungerar i Sverige dessvärre :(

Vill du låna mina nunchucks?

retard_nunchucks.jpg

Vanligtvis tycker jag inte man ska skratta åt mongon men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag. :lol

Vad fan var det som gaggades om här om året, trikåer till Gunvald Gunnerz tror jag. :va Den tråden har en ny hedersmedlem i alla fall. :D

Givet :D Han bor i Västerås så det är ju inte så långt att åka för dig att inhämta betalningsmedel :tummenupp

Åh, vi har en deal. Det här kommer bli kul att följa. :lol

Last edited:
Åh, vi har en deal. Det här kommer bli kul att följa. :lol

Så länge han tar med sig snubben på bilden så får han köpa den vilken dag som helst. Äh, han kan FÅ den om han tar med snubben på bilden. Men då måste allt videodokumenteras för framtida bruk...

Så länge han tar med sig snubben på bilden så får han köpa den vilken dag som helst. Äh, han kan FÅ den om han tar med snubben på bilden. Men då måste allt videodokumenteras för framtida bruk...

Jag undrar lite hur du tänkt styrka den fordran du tycker att du har, det är inte så man bara kan dra fram en siffra ens till sådana där hårdingar. Varför inte be dem hämta sjuttio miljoner på en gång i så fall?

Ditt case borde vara closed, dessutom har hundratalet människor läst om det nu. :mattias Det här är verkligen den sämsta indrivning jag sett. :gnissla Slås bara av min kompis fd kollega som startade affär och på riktigt skickade västar på en praktikant som stulit en vara för 40kr.
:dummer

Jag undrar lite hur du tänkt styrka den fordran du tycker att du har, det är inte så man bara kan dra fram en siffra ens till sådana där hårdingar. Varför inte be dem hämta sjuttio miljoner på en gång i så fall?

Ditt case borde vara closed, dessutom har hundratalet människor läst om det nu. :mattias Det här är verkligen den sämsta indrivning jag sett. :gnissla Slås bara av min kompis fd kollega som startade affär och på riktigt skickade västar på en praktikant som stulit en vara för 40kr.
:dummer

Vad är problemet? Jag har ett papper som visar att han bara har behövt betala 40% av den ursprungliga skulden. Mitt bevis sedan att han skulle betala tillbaka resten är ju såklart bara muntligt men jag tror inte att de kräver mer än så, han själv vet ju om det också.
Och att många har sett tråden spelar väl ingen som helst roll om det hela är "lagligt" för min del? Jag vill ju veta vad brottet är isåfall och jag tänker inte löpa linan ut om det visar sig att jag själv kan råka illa ut. Om det visar sig att INGEN i har blivit dömd för något dylikt så känns det ju ganska safe, eller hur?

Jag hade låtit saken bero om det bara hade rört sig om en vanlig konkurs pga inkompetens men han lurade mig att jobba vidare med anställda fast han visste att han inte kunde betala mig. Istället för att säga "Du kan lägga ner hammaren nu, jag kan inte fortsätta betala dina fakturor". Förstår du? Han blåste mig alltså medvetet, det är inte schyst på något vis.

Alltså är du en fjant som inte lyckas få tillbaka dina "svarta" pengar och vill gå fegisstil vägen. Konstigt du som har så starka internet muskler!

Att fuska med skatte pengar reagerar ingen på verkar det som, men hade det handlat om skenförsäkring hade alla moral Lottor på detta forum spänt sina internet muskler till kulorna exploderar.

Vad är problemet? Jag har ett papper som visar att han bara har behövt betala 40% av den ursprungliga skulden. Mitt bevis sedan att han skulle betala tillbaka resten är ju såklart bara muntligt men jag tror inte att de kräver mer än så, han själv vet ju om det också.
Och att många har sett tråden spelar väl ingen som helst roll om det hela är "lagligt" för min del? Jag vill ju veta vad brottet är isåfall och jag tänker inte löpa linan ut om det visar sig att jag själv kan råka illa ut. Om det visar sig att INGEN i har blivit dömd för något dylikt så känns det ju ganska safe, eller hur?

Jag hade låtit saken bero om det bara hade rört sig om en vanlig konkurs pga inkompetens men han lurade mig att jobba vidare med anställda fast han visste att han inte kunde betala mig. Istället för att säga "Du kan lägga ner hammaren nu, jag kan inte fortsätta betala dina fakturor". Förstår du? Han blåste mig alltså medvetet, det är inte schyst på något vis.
Anstiftan till hot anstiftan till utpressning möjligen utpresning osv osv klart som fan du vet om att det e ett brott.

Klart större chans att klara dig på gerillakrigs nivå dvs snubben har "otur med massa små saker" och du tjatar om dina pengar efter varje gång utan att nämna nått. Är du smidig går det inte att bevisa att nått brott sket ens.

Alltid lika underhållande när någon uttalar sig om att kontakta skinnfransföreningen som om det vore att beställa tid för 2000-milaservice på opeln :D Get real å sluta tro så mycket på det du ser på tv, lixom...

Det första den "skyldige" kommer, å bör göra e att kontakta polisen. Du å ett par springpojkar kommer plockas in, för ni e ett par krill i botten på näringskedjan å kan troligen inte kopplas till nån högre organiserad verksamhet. Tre(?) lowlife's utan moral kommer få trubbel med finanser eller frihet beroende vad dina kompisar hittat på.

Alternativet e att den "skyldige" faktiskt pyntar upp å klarar hälsan någorlunda. Vem e kassakon då? Grynen finns ju hos dig. Å dina kompisar vill säkert göra fler affärer med dig. Men det reder du säkert ut.

Min f.d. kollega förde gerillakrig mot en gubbe som vägrade betala en skuld. Hans mobilabbonnemang var alltid spärrade, liksom samtliga betal- och kreditkort. När han fixat allt nytt gick det någon vecka innan det började om.

Han fick sina pengar.

Alltså är du en fjant som inte lyckas få tillbaka dina "svarta" pengar och vill gå fegisstil vägen. Konstigt du som har så starka internet muskler!

Att fuska med skatte pengar reagerar ingen på verkar det som, men hade det handlat om skenförsäkring hade alla moral Lottor på detta forum spänt sina internet muskler till kulorna exploderar.

ÄR det du på bilden som korvgubbe visade eller? Vad är det du inte förstår när jag säger att det vita fakturerade pengar som han inte har betalat?
Vilken annan väg finns att gå menar du då? Och om du med fegisstil menar att jag inte ska skita ner mina egna händer så visst, det kanske kan verka fegt. Men varför riskera nåt i onödan?

Jävlar vad folk är efterblivna helt enkelt, så fort man antyder till att göra något som inte är helt rumsrent så blir det ett jävla liv, men riskera människors liv på en hoj på bulten är helt ok :va

Jag har fortfarande dessutom inte fått svar på min fråga, bara hört en massa skitsnack hit och dit i vanlig ordning.

Prulle, jag har mina aningar men har faktiskt aldrig hört talats om någon som har blivit dömd för liknande. Kan ju vara så enkelt att jag inte har sett det pga att jag inte har letat tillräckligt noga helt enkelt. Men om det vore så att det är svårbevisat och att jag med största möjlighet går fri så förstår du nog att det är väldigt lockande att göra detta för att få tillbaka pengar som är mina, då det ej går att få tillbaka dem på annat vis.

Badger, självklart är hämnden en stor del av det hela. Från början hade det nog varit pengarna men eftersom det är snart 4 år sedan det inträffade så känns ju pengarna som nummer två i ordningen.

Pelle, hur lyckas man spärra någon annans kreditkort/mobilabonnemang osv? kontokorten vet jag av egen erfarenhet att man kan spärra utan att bevisa vem man är, om man har tur. Men resten :va
Det skulle ju mycket väl kunna visa sig att han skulle börja betala för att slippa såna dryga saker OCH det skulle ju ge mig stor tillfredsställelse samtidigt...

Badsituation, jag förstår vad du menar tror jag. Men du menar alltså att JAG skulle vara den utan moral i detta fallet? Rolig tankegång, jag trodde att det var den som undvek att göra rätt för sig som var den personen i vanliga fall. Sen kom jag på att detta var sporthoj.com och då gäller ju inte vanliga regler.
Att de skulle fortsätta utpressa mig på pengar är obefintligt, det är jag övertygad om.

Min f.d. kollega förde gerillakrig mot en gubbe som vägrade betala en skuld. Hans mobilabbonnemang var alltid spärrade, liksom samtliga betal- och kreditkort. När han fixat allt nytt gick det någon vecka innan det började om.

Han fick sina pengar.

Baksidan av myntet är att precis alla hyss man hittar på kan slå tillbaka lika hårt, minst.

:gnissla

Badsituation, jag förstår vad du menar tror jag. Men du menar alltså att JAG skulle vara den utan moral i detta fallet? Rolig tankegång, jag trodde att det var den som undvek att göra rätt för sig som var den personen i vanliga fall. Sen kom jag på att detta var sporthoj.com och då gäller ju inte vanliga regler.
Att de skulle fortsätta utpressa mig på pengar är obefintligt, det är jag övertygad om.

Edit/ "Och angående stödja västarna så kvittar det vilka jag stödjer så länge jag får mina pengar. Jag skulle ge pengar till Al Quaida om det vore så, bara jag drar nytta av det. Mina moraliska aspekter av det hela är obefintliga men jag vill inte hamna i klammeri med rättvisan i dagsläget."

Hur ska du ha det? Du vill alltså skipa nån slags rättvisa genom olagliga medel men har svårt att se det omoraliska i det.
Harry Callahan goes Arboga :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...