Nuvarande hoj är en tyskimport....och inga problem vad jag vet.
Polaren har haft 2st Cbr900 som kommit över gränsen från Tyskland och han har heller inte haft några problem.
Det enda jag upplevt är att många väljer bort import när man spanar efter ny hoj. Jag tycker det är bara dumt.
Visst kan hojen varit misshandlad av tidigare ägare i Tyskland, men de kan dom ju även om de vore sv-sålda, eller? Det är ju ingen garanti att den är servad ordentligt bara för att en svensk handlare sålt den.
Har import hojen alla papper så bör det vara OK, lämna in den på service när det är dags och du får ett "kvitto" på att hojen är någorlunda OK från om med servicetillfället.
Jag skulle inte tveka att köpa en import igen om alla papper finns registrering, besiktning, ev. servicekvitton (med eller utan boken).
Det är ju som sagts tidigare samma fabrik som monterat hojarna. Sen vad kommande ägare gör kan ju ingen veta, oavsett vilket land de bor i.
Zilversurfer skrev:
Precis, serviceboken är inte värd pappret den är tryckt på, när garantin har gått ut. Jag har aldrig lämnat in en hoj på service där garantin gått ut, eftersom jag själv gör det bättre/nogrannare/oftare än många mc handlare. Samt att betala 2000-4000 för en service som kanske kostar dig 500-800:- i material..nej, nej.
Exakt...att lämna in en hoj för oljebyte och pynta en bit över tusenlappen känns enbart dumt.
Men de är klart känner man att de är värt det, så ska man såklart göra de. Hade jag en sprillans R1:a så kanske man hade gjort det just för att man inte vet om man skulle bli trodd vid ev. försäljning.
Men lämnar man in för större servicar, t ex. ventiljustering så tror jag att hojen mår minst lika bra om man nu sköter oljebytena själv.