RZ500 i R6 kläder

Riktigt läcker och dessutom tvåtakt! :yoparty

Men säg åt din kompis att genast ta bort dom röda fälgstripesen och ersätt med gula :)

Så galet hård hoj. Kan tänka mig synen när man fäller ut en kick och stampar igång den när det ser ut som senaste hojen på marknaden. :hihi

Skitläcker hoj!!!

Men bilderna ser ut att vara fotade utomlands? Har för mig jag sett nå liknanade hoj (eller kanske just den?) på något annat jänkar forum förut??

Hur mycket jobb är nerlagt i cykeln förresten? Bara få dit kåpor och tank på ett proffsigt sätt lär ju ha tagit X antal arbetstimmar?

1000 arbetstimmar totalt nerlagt i cykeln??????

Last edited:
Jag bodde i Sydney förra året, så du har rätt - de är tagna utomlands.
Det är .nedlagt massvis med timmar och en jäkla massa pengar. Kåpset, omgjord sving, öhlins R1 gaffel och massor med special tillverkade prylar. Återkommer med provkornings rapport senare. Skall dit i höst!

Skitläcker hoj!!!

Men bilderna ser ut att vara fotade utomlands? Har för mig jag sett nå liknanade hoj (eller kanske just den?) på något annat jänkar forum förut??

Hur mycket jobb är nerlagt i cykeln förresten? Bara få dit kåpor och tank på ett proffsigt sätt lär ju ha tagit X antal arbetstimmar?

1000 arbetstimmar totalt nerlagt i cykeln??????

Helt sinnessjukt snyggt bygge. Nya kåpor på gamla moppar har ju all chans att bli pannkaka, alltför vanligt, men detta bygge var ju helrätt..

Gött med folk som fortfarande kör/bygger 2T för gata :tummenupp

Om den funnits som produktionshoj till samma pris som R6:a så hade jag köpt en :direkct!

Fasen va fin! Funkar det med krökarna så nära plasten bak eller smälter häcken ihop till en liten plastkula? Skit samma å andra sidan, bara att hiva på ny häck vid behov!

????

Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

RZ hette den i Australien, Japan och Canada
RZ i Japan hade alu-ram
Mer info här:
http://rd350lc.net/page500V4.htm

En Japanmodell med aluram kan kanske gå att fixa fram om nån är sugen.

hehe, Carla bak på Kenny SR
RD500@PARIS2.jpg

Mumma !!!!!

Kikade lite mer på bilderna, kan gott föreställa mig hur det känns att köra omkring med denna grymmt fina uppdaterade RD500. Modern gaffel, sving, däck och bromsar. Grymmt raceig lack. VA avundsjuk jag blir. Vill ha begäret rusar till. Blir ochså avundsjuk på er människor med orken och lustan att utsätta er för den prövning som det ändå är att genomföra ombyggnadsprocessen med att snaysa till en gammelhoj. Även om jag är mycket för att klassiker ska vara som designen tillverkaren hade gjort.

Snygg, snygg, och ännu snyggare när betraktaren ser att det sitter en V4 i ramen. Är detta i Sverige och har bilprovningen sagt sitt?

Kla´rt impad Toyman

Bifogat

• _DSC7474 kopia sh.jpg
    _DSC7474 kopia sh.jpg
    89.8 KB · Visningar: 111
  • _DSC7555 sh.jpg
    _DSC7555 sh.jpg
    104.4 KB · Visningar: 102
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back