RZ500 i R6 kläder

Är det en RZ500?? Var inte det den verkligt udda modellen, med ram i aluminium? Eller är det RD500? Den mer vanliga varianten med stålram! Bara lite nyfiken, pilla och göra om RZ varianten..:va.. Hmmmmm. eller har jag rört ihop det i minnet! Ha det gott med tvåtakts-röken. Toyman.

Vill ha RZ500, i org::)

RZ var bara beteckningen utanför Europa men modellen med aluminiumram RZV 500R den såldes bara i japan http://www.rd350lc.net/pageRZV500R.htm

Jäkligt nice! Ingen som vet hur den beter sig på vägen?

Kan inte säga något om hur just den här cykeln beter sig, men jag har pratat med en annan kille som byggt en cykel med snarlika komponenter. Enligt honom påminner köregenskaperna mycket om hans TZ250.
Troligtvis en sanning med viss modifikation då det är svårt att banta ner 500 till samma vikt, men å andra sidan misstänker jag att man har ett annat tryck i motorn och hjulbasen är fortfarande i 250-området.

väldigt snygg men en aning hög bara... Sänkning och kolfiber skydd för avgassystemet vid dynan så blir det 10+!

Kan inte säga något om hur just den här cykeln beter sig, men jag har pratat med en annan kille som byggt en cykel med snarlika komponenter. Enligt honom påminner köregenskaperna mycket om hans TZ250.
Troligtvis en sanning med viss modifikation då det är svårt att banta ner 500 till samma vikt, men å andra sidan misstänker jag att man har ett annat tryck i motorn och hjulbasen är fortfarande i 250-området.

Funderar mycket på hur stabil ramen är? Är ju inte av senaste snitt. Men om det blir ok skulle jag lätt kunna tänka mig ett sådant bygge!

:Bugar

dock skulle rören vara chromade, om man nu måste vara petig...
annars så vad det helt klart en 10poängare, fyfan vilket drag det lär va när effektkurvan börjar arbeta.

har lovat mig själv att aldrig köpa en sporthoj då jag VET att det kommer sluta med att jag dör (grymt fartblind). men denna hojen skulle jag fan kunna tänka mig att äga, även fast risken att köra ihjäl sig förmodligen är större än på dagens 1000cc:tungan

Får väl bidra i tråden med en bild på hojen jag ångrar att jag sålde.

Bifogat

• Sida1.jpg
    Sida1.jpg
    249.8 KB · Visningar: 72
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT