Rysk-svensk teckenöversättning

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om en ryskboren person vill förklara något och knäpper mot halsen med pek- och långfingrarna, vad betyder det?
Kroppsspråk för knark?

Alkoholrelaterat, typ "skall vi ta oss en jävel?" :) Eller om tredje person, "den där är packad".

Det kan förvisso vara så att vederbörande har alkoholproblem men det var nog troligast att han ville bjuda på en borstare då, givet sammanhanget.

Det kan förvisso vara så att vederbörande har alkoholproblem men det var nog troligast att han ville bjuda på en borstare då, givet sammanhanget.

Näää tro mig, jag vet när någon gör så och oftast i samma veva säger "pianista", då e de alkoholproblem, antingen hos personen själv eller om ni talar om någon!

Last edited:
Det var en kompis som hjälpte en rysk kille med en trasig bil. De hade ingen riktig gemensam talspråkplattform så när han erbjöds ersättning så kom detta på tal när kontanter undanbeddes.

Det var en kompis som hjälpte en rysk kille med en trasig bil. De hade ingen riktig gemensam talspråkplattform så när han erbjöds ersättning så kom detta på tal när kontanter undanbeddes.

verkar märkligt, har aldrig varit med om att det skulle betyda att det skulle bjudas på sprit, men vad vet jag, det finns ju avarter överallt.... :)

verkar märkligt, har aldrig varit med om att det skulle betyda att det skulle bjudas på sprit, men vad vet jag, det finns ju avarter överallt.... :)

Jahaa... Själv vet jag inte men det första min rysktalande fru sa var att man genom tecknet vill bjuda på sprit, fast som en invit att kröka ihop alltså. I andra hand som ett tecken på att någon har problem, hon använder själv tecknet rätt ofta eftersom hon tror att alla med lite röda kinder är alkisar. Något hon är van vid från hemlandet :fyllisar

Jahaa... Själv vet jag inte men det första min rysktalande fru sa var att man genom tecknet vill bjuda på sprit, fast som en invit att kröka ihop alltså. I andra hand som ett tecken på att någon har problem, hon använder själv tecknet rätt ofta eftersom hon tror att alla med lite röda kinder är alkisar. Något hon är van vid från hemlandet :fyllisar

Haha låter som mina rysspolare!!!:tummenupp:tummenupp

Eller så frågade han bara om han skulle skjuta någon valfri i halsen som tack för hjälpen med bilen. Om din vän ville bli av med någon. :D

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026