Rysk invasion. Jaha Svenska armén?

Last edited:
Steroider? Ryssarna kör väl disciplin träning med påle i röven :va

Kan du utveckla det på ett seriöst sätt, eller var det bara en slumpvis utvald mening du skrev?

Att olika stridsmakter har experimenterat med/delat ut droger genom åren är inget okänt. Däremot hur man ökar på sin fysiska förmåga med en påle i rektum är åtminstone för mig okänt...fast du talade ju om disciplin. Något helt annat....:glömdet

Last edited:
Det gjorde alla, sen fanns ju inte Tyskland som så förrän 1871 eller nåt. Innan dess var det ju bara en massa småstater/riken/furstendömen.....

Självklart. Men lättare att skriva Tyskland än att ta reda på från vilka furstendömen det kom folk till vilket slag :D

13:55 Landvetter Samhälle - Riksväg 40
Strax innan Landvetter samhälle utsätts plutonen ryska pansarbandvagnar för ett eldöverfall från hemvärnet. Pansarskott spränger en bandvagn, och skjuter av banden på en annan, som dock backar i en halvmåne bakåt och ner i skydd av vägvallen. De lägger rök och öppnar eld med automatkanonerna och kallar in granatkastareld.

13:56 Landvetter Samhälle - Riksväg 40
Riktskott från granatkastarna landar kort vänster om hemvärnets skjutställning. Hemvärnsplutonen börjar göra utdragning för flytt till alternativ skjutställning

13:57 Landvetter Samhälle - Riksväg 40
Full salva av granatkastareld landar i och kring hemvärnets tidigare position. Då man är på fötter för omflytt i skogen dödas tre man och fem såras. Manskap avdelas för att ta hand om de sårade, och andra halvan av plutonen går in i alternativ skjutställning och återupptar bekämpningen av pansarbandvagnarna.
Jag är uppvuxen i L.A och min morsa och farsa bor där. Ge fan i Landvetter. :mad:

Vi skulle ju kunna gå med i en större klubb med andra länder och hjälpas åt om någon anfaller oss. Då skulle man ju kunna ha ett bantat försvar i varje land som rycker in där det behövs. Man skulle kunna säga att om någon anfaller någon i vår klubb så anfaller de hela klubben och då går vi gemensamt till motangrepp. vi skulle kunna köpa och sälja varor inom klubben, införa tullar för de som inte är med och låta folk jobba fritt inom klubben.
Sedan skall vi bara komma på ett bra namn på klubben, EU eller nåt.
men asså du fattar ju int, ryssen har ju kappat alla telelinor å stör med sänddare M.M EU skulle int äns veta va som hende1, ryssne har bara preskonfärans och lurar ala andra lender.

tanken var förstås att det är inte många länder som gärna skulle anfalla ett kärnvapen beväpnat land, speciellt inte för att göra en mindre strategisk vinst.
Jo det förstår jag, men det blir liv om Sverige skulle skaffa kärnvapen.

Från USA bland annat.

finns det fortfarande folk som känner sig hotade av ryssarna?

LOL med ett stort LOL isåfall... :lol:lol:lol

Last edited:
Så länge vi köper deras Vodka *därför vi sålde vårt egna märke* så är det lugnt.
Sen får du tänka på att VI dessutom är de med Nobelpriset, Usa skulle aldrig låta ryssen anfalla landet som delar ut dessa priser till amerikanarna. Så hur vi än gör klarar vi oss utan ett eget försvar och skulle de mot förmodan ändå anfalla så åker vi bara över till Norge som är bundsförvanter med Stalin och så får vi starta om på nytt där.

åker bara över till Norge och startar på nytt där medans USA strider för er?
det var exakt så vi gjorde i Finland då vi blev självständiga.. :va

att det tar över 12 månader för er att mobilsera är ju helt sjukt! hur tänkte dom då de ändrade till det? och 13000 man eller vad det nu var, vad ska dom göra? vara nåt för fienden att skjuta på då de inte får skjuta cilila?

annars, mycket intressant läsning! skulle va kul med en seriös långfilm på det.

tanken var förstås att det är inte många länder som gärna skulle anfalla ett kärnvapen beväpnat land, speciellt inte för att göra en mindre strategisk vinst.
Det var ju delvis av den anledningen som vi började utveckla egna kärnvapen på 40-talet. Därav bla en kärnreaktor under KTH och i Ågesta. Fast vi forskade ju officiellt bara för att förstå dom så vi kunde skydda oss ifall vi blev anfallna :rolleyes:

Det var ju delvis av den anledningen som vi började utveckla egna kärnvapen på 40-talet. Därav bla en kärnreaktor under KTH och i Ågesta. Fast vi forskade ju officiellt bara för att förstå dom så vi kunde skydda oss ifall vi blev anfallna :rolleyes:

Grymt offtopic, men ändå kul att veta, reaktorn under KTH hette "R1" och kallades R-ettan långt innnan Yamaha hade tänkt på det.

http://www.r1.kth.se/

Kan du utveckla det på ett seriöst sätt, eller var det bara en slumpvis utvald mening du skrev?

Att olika stridsmakter har experimenterat med/delat ut droger genom åren är inget okänt. Däremot hur man ökar på sin fysiska förmåga med en påle i rektum är åtminstone för mig okänt...fast du talade ju om disciplin. Något helt annat....:glömdet

Mjaa jag menade ju inte ordagrant "påle i röven" utan nu menade jag stenhård... träning? nej fan jag kommer inte på ordet.

Fysik och disciplin är för mig 2 lika ting. Dom går ihop. (jag menar inte promenera..)

och du är dum i huvet.

snyft :död

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...