Rykten SP 2008 ...

Jag tänkte uppmuntra honom genom att bara nämna dig och mig. :hihi

Haha, fan va underbart, nu är hetsen i gång:D

Glöm inte bort Per Träff och Teddy. De är ju snabba iofs. Sedan har vi Rolle på sin Rotax och knatteligan på sina 125:or men dem får man ju stryk av hela bunten. :hihi

Är du nere på sviestad något? Vi kan ju samåka nån tisdag:)

Last edited:
Är du nere på sviestad något? Vi kan ju samåka nån tisdag:)
Jag har inte ens skruvat ihop hojen ännu....har en fantasi om att åka ner den 6/5 och sedan köra KM den 13/5 men vi får se. Vi kan ju höras av när och om det närmar sig.

Hur snabbt styr ni runt de dära?
Hur långsamt menar du? :D
Resultaten från förra årets B-race finns på LMS.se så kan du se själv. :rodnar

Last edited:
Jag har inte ens skruvat ihop hojen ännu....har en fantasi om att åka ner den 6/5 och sedan köra KM den 13/5 men vi får se. Vi kan ju höras av när och om det närmar sig.

Hur långsamt menar du? :D
Resultaten från förra årets B-race finns på LMS.se så kan du se själv. :rodnar

Då gör man inte helt bort sig med en Sv ser jag ;)

Vi är f.ö 2 anmälda i SP för första tävlingen på Falkenberg. Känns bra det här.

Kanske ska försöka låna en 250r och bratta lite liten debutant på. Någon som har en att hyra ut över en helg kanske..?

Låter som en plan! Hakar gärna på och kollar om det finns något tempo kvar ikroppen och finns det det så kör jag KM.et

Du får sätta på Öhlinare på en RGV och köra i SP enligt reglementet.

vart finns reglementet? länken på erf.nu funkar inte....

Last edited:
Då gör man inte helt bort sig med en Sv ser jag ;)

Jag har kört lite fortare än Gustavs tid där men då kostade det fyra frakturer och 50.000 kr i reparationer så jag kommer att köra minst 1.30 i sommar för att vara på den säkra sidan. :D

Tillhör Torkel och jag knatteligan också? :)

Torkel är ju A-führer. Är du B får du köra, Torkel får vara din paraplyflicka. :tuttar

Kanske ska försöka låna en 250r och bratta lite liten debutant på. Någon som har en att hyra ut över en helg kanske..?

Nordgren har väl ett gäng. :)

Last edited:
Torkel är ju A-führer. Är du B får du köra, Torkel får vara din paraplyflicka. :tuttar
Jaså, ska Sleven toppa med Torkel på startplattan. Känns nästan lite fuskigt att ha en teamchef som har fingrarna ända inne i GP-depån. Själv hoppas jag få en styrning i Team Mattias Racing och kunna upprepa förra årets succé. Jag väntar bara på att Mattias ska komma och vifta med ett Wild Card. :)

Jaså, ska Sleven toppa med Torkel på startplattan. Känns nästan lite fuskigt att ha en teamchef som har fingrarna ända inne i GP-depån. Själv hoppas jag få en styrning i Team Mattias Racing och kunna upprepa förra årets succé. Jag väntar bara på att Mattias ska komma och vifta med ett Wild Card. :)
Mattias, som i jag? Däckvärmare och glada tillrop kan jag naturligtvis tillhandahålla, allt i samma goda ordning som under succéåret 2007. 13/5 bokar jag för team managing nu då.

Fittikattan vilket fusk! Teamchef och grejer! :mad

Nu ska det smidas planer, fast först måste jag väl sparka igång hojen och se om den funkar....

Vi har varit rätt frikostiga i vilka hojar som är tillåtna, härom året fick en RG500 köra för att den var så gammal. Kan inte tänka mig annat än att t ex din SV är tillåten även utan officiell SP-status på loppet, vi vill ju att SP-förarna ska komma och din hoj är ju en SP-hoj.

Antar att vi måste kolla med ERF-folket också huruvida de vill att våra B-race (lördag och söndag) ska ingå i serien eller inte och om det är tillåtet att köra i 125-400 eller om vi måste ha en egen klass för er, i så fall kan det bli problem med tidsschemat.

Det smuttaste enligt mig vore om ni körde i 125-400 i stället för att det blir två halvtomma klasser. Ni kan ända köra om inbördes placeringar fast förhoppningsvis lite mer hojar på banan än ni är vana vid.

Är bara glad om man får gasa lite :)

Ser faktiskt ganska mörkt ut för falkenbergsracet just nu men hoppas det blir av. Får träna lite mer på Sviestad för ikappkörning med lite "riktiga" R hojar skulle vara kul även på en oskarp standard hoj.

Är bara glad om man får gasa lite :)

Ser faktiskt ganska mörkt ut för falkenbergsracet just nu men hoppas det blir av. Får träna lite mer på Sviestad för ikappkörning med lite "riktiga" R hojar skulle vara kul även på en oskarp standard hoj.
KM och B-race är alltid kul. :)
Klart du ska vara med.

*/ ?>
Back