Rykten SP 2008 ...

Vad snackar du om?:va

SP har 2007 kört ihop med ERF helt skilt från andra arrangemang.

RR-SM går på egna helger och där ingår vanligtvis Rookie600.

Sen finns där PRO-SBK som kör ihop med STCC men där platsar du knappaste in.

Trevlig ton???

Förlåt att jag frågade!

Trevlig ton???

Förlåt att jag frågade!

Puss på dig också men du är i lite fel tråd och forumdel. Sen finns där utmärkta hemsidor och guider på SH som avhandlar detta.

Du tycks ju enl din signatur vara ett fan av principen don´t ask google it...

Last edited:
För 20-30kkr så är det rs250 som gäller du får ett fint och nyrenoverat exemplar för 25kkr. Kräver lite mer underhåll men är det absolut mest konkurrenskraftiga.

ZXR400 skall du vara glad om du får ut mer än 55hk på hjulet vilket är ung 15 mindre än SV650.
Chassit är subjektivt och jag tycker sv650 är stabilare, det enda som är säkert är att båda är allt för mjuka och behöver mer och tjockare olja (en massa annat också om det hade rymts inom reglementet).

Bänka min i våras 61,1hk på hjulet :yoparty dock har jag nog haft bra flyt med att hitta ett fint ex. t.ex. e mina bromsar ganska mycke skönare än alicias.
De ända ja har prob. med på min hoj e fjädringen o de e bara för att nån tidigare ägare har fixat fast bakfjädringen så jävla hårt så den inte går o rubba. Men funkar hyffsat o ställa in fram efter bak bara även om jag skulle behöva få den stummare.
(Och ja jag prova me hammare o div. trixs men de ända som händer e att "kuggarna" flyttar på sig men inte ringen dvs. man bankar av de innan man lossar låsningen :huvet )

Trevlig ton???

Förlåt att jag frågade!

Helt rätt ställe o fråga. synd du fick sånt svar, men du fick iaf den info du sökte :)
SP går med ERF
R600 med SM

dvs. skilda tillfälle/platser

Last edited:
Bänka min i våras 61,1hk på hjulet :yoparty dock har jag nog haft bra flyt med att hitta ett fint ex. t.ex. e mina bromsar ganska mycke skönare än alicias.
De ända ja har prob. med på min hoj e fjädringen o de e bara för att nån tidigare ägare har fixat fast bakfjädringen så jävla hårt så den inte går o rubba. Men funkar hyffsat o ställa in fram efter bak bara även om jag skulle behöva få den stummare.
(Och ja jag prova me hammare o div. trixs men de ända som händer e att "kuggarna" flyttar på sig men inte ringen dvs. man bankar av de innan man lossar låsningen :huvet )

61,1 är bra då man vanligtvis knappast når över 60 trots fräsch motor och rätt bestyckning. Är du säker på att det inte är korrigerade vevaxelhästar?

Ta det lugnt med dämparen man skall inte slå på justeringen till fjäderförspänningen det finns verktyg avsett för sådant. Verkar som om din dämpare skulle behöva lite kärlek...

Jag kommer att finnas på plats i depån varje SP race (och tanka i ERF). Tyvärr så finns det ju plats för Barillan i racebussen om jag råkar slå i huvudet och får för mig att köra ett race. Vi får se hur det blir, men jag kommer defenitivt att vara på plats för att kolla hur racen går! :)

Inger mer som har nåt o bjuda på? Eller smygfixar ni?
Jag gör inte ett skit me hojen i år,förra året hade jag den i smådelar och det gick inge vidare...så i år blir det kroppen som ska ses över,fixat takbenet i höger axel,fixa vänster pekfinger,ny inställning mentalt,mera löpning,nytt skinnställ,nya handskar,mer körtid åt mig själv på banan.........
kort sagt jag är laddad till max och kommer inte att göra någon besviken.
Väl mött

61,1 är bra då man vanligtvis knappast når över 60 trots fräsch motor och rätt bestyckning. Är du säker på att det inte är korrigerade vevaxelhästar?

Ta det lugnt med dämparen man skall inte slå på justeringen till fjäderförspänningen det finns verktyg avsett för sådant. Verkar som om din dämpare skulle behöva lite kärlek...

Japp fick iofs bara benkningspappert i handen och hans ord på att de va på bakhjulet va inte närvarande när de gjordes. Har självklart inte slagit så att något blivit deformerat utan kännt mig för väldigt försiktigt. Har dessvärre även provat med rätt verktyg. men på att göra listan står att pilla loss dämparen från hojen och kolla den.

Jag gör inte ett skit me hojen i år,förra året hade jag den i smådelar och det gick inge vidare...så i år blir det kroppen som ska ses över,fixat takbenet i höger axel,fixa vänster pekfinger,ny inställning mentalt,mera löpning,nytt skinnställ,nya handskar,mer körtid åt mig själv på banan.........
kort sagt jag är laddad till max och kommer inte att göra någon besviken.
Väl mött

sounds like a plan :tummenupp

Last edited:
Trevlig ton???
Förlåt att jag frågade!

Be inte om ursäkt. Klart du skall fråga.
Om du är inne på att köra Rookie600 så är det SM-helgerna du kommer att köra. Börjar du köra Sportproduction hamnar du i en väldigt trevlig klass med kul rejsing.

Jag ska också köra SP under nästa säsong. Många mål är uppsatta. Har gett mig fan på att lyckas att nå dit.

efter 4 års uppehåll (rookie1000 2004) ska jag köra ivartfall ett b-race på sviestad. När är det förresten??

hoj? 18 år gammal rgv :hardcoresmiley

Hur var det nu?
fjädringskomponenter får väl vara utbytta på en så gammal härk, har öhlinare....

mvh
erik

efter 4 års uppehåll (rookie1000 2004) ska jag köra ivartfall ett b-race på sviestad. När är det förresten??

Hur var det nu?
fjädringskomponenter får väl vara utbytta på en så gammal härk, har öhlinare....

mvh
erik
I värsta fall har du ju originalstötdämparen i en låda där. De lösa gaffelfjädrarna är öhlins, men de funkade inget vidare för mig så jag har släppt i originalfjädrarna i gaffeln. RGV-n går lika fort (rakt fram iaf) som en Aprilia RS250-98, så får du bara till resten och smackar på vettiga däck finns ingen riktigt bra ursäkt att inte vinna hela skiten. Just do it.

Hur var det nu?

mvh
erik

B-racet är 28-29 juni, dagarna är helt separata så du kan köra race på lördag eller söndag eller båda dagarna! :) Tänk på att du då kör i 125-400 klassen så det är 125R och 250R med också.

Du får ha Öhlinare bak på den. Du får också ha alla DOT-godkända däck eller regndäck numera. Det är inte enhetsdäck längre.

På ett b-race gäller inte SP-reglementet. SP reglerna gäller när man kör dom racen. Så på ett b-race får du alltså sätta på andra grejjer som man inte får ha innom SP.

På ett b-race gäller inte SP-reglementet. SP reglerna gäller när man kör dom racen. Så på ett b-race får du alltså sätta på andra grejjer som man inte får ha innom SP.

Fast om jag inte minns fel har vi haft SP-status trots att de kört i 125-400 klassen, det räknades med i totalen och så vidare.

Men jag kan ha fel, jag litar mer på dig än mig själv trots att jag var där. :D

Men jag kan ha fel, jag litar mer på dig än mig själv trots att jag var där. :D

Nejdå, du har rätt. Senaste åren har b-racen på Sviestad räknats i SP-cupen och då har vi kört efter SP-reglemente såklart.

Hur det är i år vette fan. Får SV650 vara med i 125-400 t.ex?

Nejdå, du har rätt. Senaste åren har b-racen på Sviestad räknats i SP-cupen och då har vi kört efter SP-reglemente såklart.

Hur det är i år vette fan. Får SV650 vara med i 125-400 t.ex?

Yes! Jag hade rätt. :D

Om vi ska köra med SP-status måste vi förstås släppa in alla godkända hojar så det antar jag fast nu planerar vi för fullt för SM så detaljerna för B-racet är inte klara.

Men med en 125GP är du säker på att få åka. ;)

Yes! Jag hade rätt. :D

Om vi ska köra med SP-status måste vi förstås släppa in alla godkända hojar så det antar jag fast nu planerar vi för fullt för SM så detaljerna för B-racet är inte klara.

Men med en 125GP är du säker på att få åka. ;)

Det skulle ju vara ganska kul att få svar på den frågan ;)

B-racet är 28-29 juni, dagarna är helt separata så du kan köra race på lördag eller söndag eller båda dagarna! :) Tänk på att du då kör i 125-400 klassen så det är 125R och 250R med också.

Du får ha Öhlinare bak på den. Du får också ha alla DOT-godkända däck eller regndäck numera. Det är inte enhetsdäck längre.

Nice! men betyder detta att jag isådana fall tävlar mot 250 räser:va Känns ju inte så jätte inspirerande i sådana fall. Hade ju tänkt mig sp så man kan bjuda på lite motstånd....

I värsta fall har du ju originalstötdämparen i en låda där. De lösa gaffelfjädrarna är öhlins, men de funkade inget vidare för mig så jag har släppt i originalfjädrarna i gaffeln. RGV-n går lika fort (rakt fram iaf) som en Aprilia RS250-98, så får du bara till resten och smackar på vettiga däck finns ingen riktigt bra ursäkt att inte vinna hela skiten. Just do it.

Bra där, funderade hur den skulle stå sig mot rs.en men det verkar lovande

Den jävla gaffeln blir jag inte klok på.....fjädrings setupen just nu är under all kritik. Ålar sig som en orm ur kurvorna när man pressar:mad:

Last edited:
Nice! men betyder detta att jag isådana fall tävlar mot 250 räser:va Känns ju inte så jätte inspirerande i sådana fall. Hade ju tänkt mig sp så man kan bjuda på lite motstånd....

Bra där, funderade hur den skulle stå sig mot rs.en men det verkar lovande

Den jävla gaffeln blir jag inte klok på.....fjädrings setupen just nu är under all kritik. Ålar sig som en orm ur kurvorna när man pressar:mad:

Jag tror att det enbart är tänkt att du kan stoppa dit aprilia grejer på rgv'n för att göra den som en vanlig RS. Öhlins saker skulle jag med vilja köra men det får jag inte ;)

Det skulle ju vara ganska kul att få svar på den frågan ;)

Vi har varit rätt frikostiga i vilka hojar som är tillåtna, härom året fick en RG500 köra för att den var så gammal. Kan inte tänka mig annat än att t ex din SV är tillåten även utan officiell SP-status på loppet, vi vill ju att SP-förarna ska komma och din hoj är ju en SP-hoj.

Antar att vi måste kolla med ERF-folket också huruvida de vill att våra B-race (lördag och söndag) ska ingå i serien eller inte och om det är tillåtet att köra i 125-400 eller om vi måste ha en egen klass för er, i så fall kan det bli problem med tidsschemat.

Det smuttaste enligt mig vore om ni körde i 125-400 i stället för att det blir två halvtomma klasser. Ni kan ända köra om inbördes placeringar fast förhoppningsvis lite mer hojar på banan än ni är vana vid.

Ja, fast det är bara B-förare och det finns inte så många B-förare i 250GP så det är nog lugnt, det är typ Gustav och jag som kan dyka upp om inte jag bryter benet igen men du kör nog ifrån mig tyvärr. :mad:

Last edited:
Ja, fast det är bara B-förare och det finns inte så många B-förare i 250GP så det är nog lugnt, det är typ Gustav och jag som kan dyka upp om inte jag bryter benet igen men du kör nog ifrån mig tyvärr. :mad:
Glöm inte bort Per Träff och Teddy. De är ju snabba iofs. Sedan har vi Rolle på sin Rotax och knatteligan på sina 125:or men dem får man ju stryk av hela bunten. :hihi

*/ ?>
Back