Rykten rykten

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I med att Philip Backlund vann o tog hem --- (öh vad körd han? 250sp eller 125r eller 125sp) så verkar det finnas intresse runt han. Hörde av tryckeriet jag trycker tröjor hos att han blivit kontakta av Suzuki o att han ska köra för dom nästa år... hum! säger jag. Suzuki har väl ingen tvitakt?

Kan nån bekräfta eller dementera?

Swedie skrev:
I med att Philip Backlund vann o tog hem --- (öh vad körd han? 250sp eller 125r eller 125sp) så verkar det finnas intresse runt han. Hörde av tryckeriet jag trycker tröjor hos att han blivit kontakta av Suzuki o att han ska köra för dom nästa år... hum! säger jag. Suzuki har väl ingen tvitakt?

Omöjligt är det inte, vad är det som säger att han skall köra tvåtakt nästa år ?

Last edited by a moderator:
Tom skrev:
Omöjligt är det inte, vad är det som säger att han skall köra tvåtakt nästa år ?
hans ålder, han får inte köra mer än fis-takt :D närå.. vore vackert o se han köra nån 600 klass. Tror det funkar bäst då 1000 blir för mycket muskelstyrka som behövs... tror iaf jag.

De får väl ändra reglerna igen då, så att han får köra större moppe :)
Näh, skämt åsido, jag vet inte vad han kommer att köra nästa år.
Eftersom inget är sagt officiellt så är det ju säkert så att inget är klart heller.
Men det vore skoj att se honom köra fyrtakt, han har ju gjort bra ifrån sig på i princip alla klasser han kört tidigare.

Chrille skrev:
Muskelstyrka?!? För att köra 1000 istället för 600?
ja, då det blir en liten bit mer slit (hehe) vid överföring av hojen från ena sidan till andra under acceleration. Motstyrning? *borstar bort Chrille* :p inte vara näsvis.

Swedie skrev:

ang suzuki tänkte jag om de kanske ruvar på ny rgv 250

satt o funderade lite bara

Tom skrev:

Hans ålder. För att få åka någon dieselklass måste man vara 16år om man nu bortser från att han har despens för att köra 250SP. Vet inte om den är bunden till den hoj han kör eller klassen. För man kan han ställa upp med en 400cc diesel i 250SP.

Att ge depens för att köra en 600cc eller 1000cc skulle vara direkt vårdlöst. Vi kommer väl ihåg startkraschen i Falkenberg och startkraschen i Norge för något år sedan. En som är 14 eller 15 skulle kunna skadas mycket allvarligt vid en olycka.

När jag pratade med hans pappa i Karlskoga lät det som de hade bestämt sig för att köra 600 standard nästa år (han klassar väl upp sig till A-förare och så är väl det problemet löst!?), med förhoppning att denna klass skall ingå i STCC. (Nån som vet mer om STCC-klassen/klasserna nästa år?) Kan han då oxå få lite spons så vore ju det kalas, killen har ju verkligen talang. Vet ni förresten om att han var en suverän 85cc-åkare i motocross tills han var 11 år.

Han ska köra STD600 nästa år och dispens m.m. är redan löst! Så var det med den saken. Och han sa redan på Knudan att det var nått på G med Suzuki.

Chris Ash skrev:
Jaha, trodde han hade högre ambitioner än att köra sur diesel.

Förklara gärna hur en ambitiös kille ska komma någonstan på en tvåtaktare i Sverige....

I övrigt håller jag med Nordgren, jag gillar inte åldersaspekten.

Chrille skrev:
Förklara gärna hur en ambitiös kille ska komma någonstan på en tvåtaktare i Sverige....

I övrigt håller jag med Nordgren, jag gillar inte åldersaspekten.

Jag menade inte Sverige, jag trodde Backlund ville ut och köra på högre nivå än så.

Chris Ash skrev:
Jag menade inte Sverige, jag trodde Backlund ville ut och köra på högre nivå än så.

Det finns väl anledning att tro ja, men då ska man ha sponsorbackning också. Du som snickrar lägger väl inte taket först när du bygger hus?

Att köra några år i Sverige, och dessutom se om det finns fart nog för att ge sig ut i världen känns ju vettigt. Så ung lär innebära stort intresse från sponsorer så en flygande start känns ju vettig.

Jag tycker att det är det enda vettiga steget som finns för en ambitiös kille som vill ut. Att jag däremot, personligen, tycker att det kunde ha väntat ett tag till är ju min egen åsikt.

Chrille skrev:
Det finns väl anledning att tro ja, men då ska man ha sponsorbackning också. Du som snickrar lägger väl inte taket först när du bygger hus?

Att köra några år i Sverige, och dessutom se om det finns fart nog för att ge sig ut i världen känns ju vettigt. Så ung lär innebära stort intresse från sponsorer så en flygande start känns ju vettig.

Jag tycker att det är det enda vettiga steget som finns för en ambitiös kille som vill ut. Att jag däremot, personligen, tycker att det kunde ha väntat ett tag till är ju min egen åsikt.

Vilka serier är enkelt tillgängliga för en ung svensk talangfull förare som har riktiga ambitioner och där VM-teamen rekryterar? Jo 125 och 250 EM. Att då köra STD600 några år är en återvändsgränd. När man är 20 år har tåget gått......

Är inte säker på om Filips pappa är riktigt medveten om hur deras dispans är utfärdad till i år.
På honnom låter det som om att han får köra vilken klass han vill på den dispansen.
Frågar man nån på SVEMO så är svaret kanske inte det samma?

Men det finns intresse för dem att kanske köra Std600.

Även Jimmy Lindén har planer på att kanske köra Std600 nästa år.

Chris Ash skrev:
Vilka serier är enkelt tillgängliga för en ung svensk talangfull förare som har riktiga ambitioner och där VM-teamen rekryterar? Jo 125 och 250 EM. Att då köra STD600 några år är en återvändsgränd. När man är 20 år har tåget gått......

Det där är en återvändsgränd i Sverige som moppemaffian får lära sig att hålla käft om. Vi har en serie som syns i TV och tillverkare och sponsorer visar intresse och investeringsvilja i.

Vi har tio serier som kör för att de närmaste polarna på läktarn ska se.....

ÄVEN OM räserklasserna är den bästa rekryteringspoolen utanför Sveriges gränser(ett par år till) så är det ju faktiskt skit samma.

Linden och Backlund har ett fantastiskt utgångsläge pga föräldrar och ålder. Att inte förvalta det här hemma vore för illa.

Det enda jag egentligen vänder mig emot är:
Chris Ash skrev:
Jaha, trodde han hade högre ambitioner än att köra sur diesel.

I en värld där de allra bästa kör fyrtakt så är det uttalandet rent skär dumhet. Den mest ambitiösa av de ambitösa har målet att bli världens bästa fyrtaktsförare.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back