AndreasNo
Bannad
Jepp, självklart, här kommer en bild på ryggskyddet...
![]()
Få se en bild på dig med ryggskydd på då...endast

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jepp, självklart, här kommer en bild på ryggskyddet...
![]()
WTF !Tack för all hjälp jag fick...! Efter att ha granskat ryggskydden valde jag ett Spidi Back Warrior, dels var det lätt och bekvämt, dels gav det Level 2 skydd och dessutom hade det bröstkorgsskydd framtill. Jag är hittills mycket nöjd med det! Det blev bekvämare på hojen och jag fick ökat skydd. UFO plast is history!![]()
Bwah.. min platemail ger mig lvl 4 skydd samt +2 charisma ... sug på den !
WTF !
Ur denna djupa källa av information lyckades du vaska fram ett skydd
vars ryggdel placerade sig bland de sämsta level 2-skydden i Bikes test.
Skyddet klarade inte ens kraven för att klassas som level 2 !
Dessutom dyrt som skam.
dådde', dådde', jag säger dådde'![]()
Har jag blivit förd bakom ljuset?![]()
Vad är det du står och säger...!Vaskade i Bike men fann inte de där testen i senaste Bike...
Borde ha 7 dagars ångerrätt på detta... Hmm.... Försäljaren sade att det var det bästa han hade, att han hade insyn i vad de flesta i MotoGP använder osv... Han hade läst Bikes tester, hade Halvarsson Track också men menade att detta skydd är snäppet vassare. Behövde också ha ett som passade innuti helstället och att få bröstkorgsskydd. Har jag blivit förd bakom ljuset?
För övrigt var det en nyhet för mig att man kunde komplettera Halvarsson Track med bröstkorgsskydd... Undrar hur smidigt det är att få på sig i ett helställ...
Klart som fan en säljare rekommenderar det dyrare ryggskyddet.
Sammanfattningsvis kan jag väl säga att idén med bröstkorgsskydd är bra, kommer alltid använda ett sådant framöver.
Nu har jag iofs inte samma insyn i MotoGP-cirkusen som din säljare har. Det man iaf kan se på bilder och på TV är att många förare har lösa bröstkorgsskydd som de trycker in innanför stället innan de drar upp dragkedjan.över hälften av MotoGP förarna använder sig av just detta skydd.
Sammanfattningsvis kan jag väl säga att idén med bröstkorgsskydd är bra, kommer alltid använda ett sådant framöver.
PS. När får vi se bilder på din hoj och utrustning (kitet)?![]()
Tack för tipset, att det är en testvinnare är inte en nackdel. Det skulle vara intressant att förstå vad som skiljer mitt rygg skydd och Halvarssons Track åt i utförande i fråga om energispridning...
Tack för tipset, väldigt värdefullt!![]()
Nä, köp en jävla massa ägg bara, lägg ryggskyddet uppe på och dunka sen till med en slägga o räkna hur många ägg som är hela.Då får du vända dig till ett test laboratorium och helt enkelt köpa några stycken av varje och börja montera ner och testa dem.
inte svårt, bara dyrt.
Köp ett bröstskydd oxåAlldeles för många kör helt utan skydd för bröst och revben.
Som de andra sa, biketestet är en bra guide till skydden.
Man kan i slutet bara skydda sig till en viss gräns. Min personliga utrustning ser ut såhär. Allt är daineese btw så nämner det direkt. Helställ handskar och ryggskydd av bra modeller. Dessutom iår köpte jag bröstskydd och enl, mig viktigast av allt skyddsbyxor. Dessa har mjuka skydd för svanskotan och sätesmuskulatur och som dom kallar det Femur skydd, alltså ett hårt skydd på sidan av låren, från höft och en bra bit ner (nästan till knät) Ger ett bra skydd mot lårbensfrakturer och slag mot svanskotan.
Varför jag säger viktigast för mig är dels att jag har en skada som behöver skyddas men främst för att alla har en relativt bra utrustning som faktiskt hjälper men ingen som jag personligen känner använder eller har skyddsunderbyxor.
Glöm sedan inte dubbla ställ. Du vet väl att vi banrävar alltid kör med dubbla skinnställ. Dock med tunnare känguruskinn. Helst ska det vara olika färger på ställen. Fördelen är att man vid minsta lilla marksyning lätt ser om fullgott skydd fortfarande kan erhållas. Ser man färgen från det undre skinnstället någonstans så vet man säkert att det gått hål på det övre. Riktigt smart!Jag provade använda dubbla ryggskydd, då Spidi skyddet inte tar så mycket plats och det fick faktiskt plats i stället
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |