Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
sorry editade mitt under tiden du svarade 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man kan i slutet bara skydda sig till en viss gräns. Min personliga utrustning ser ut såhär. Allt är daineese btw så nämner det direkt.
Helställ
handskar
ryggskydd
bröstskydd
skyddsbyxor. Dessa har mjuka skydd för svanskotan och sätesmuskulatur och som dom kallar det Femur skydd, alltså ett hårt skydd på sidan av låren, från höft och en bra bit ner (nästan till knät) Ger ett bra skydd mot lårkakor och slag (dock kanske inte direkt mot lårbensfrakturer) och slag mot svanskotan. Alla har en relativt bra utrustning (hoppas jag) som faktiskt hjälper men ingen som jag personligen känner använder eller har skyddsunderbyxor.
Glöm sedan inte dubbla ställ. Du vet väl att vi banrävar alltid kör med dubbla skinnställ. Dock med tunnare känguruskinn. Helst ska det vara olika färger på ställen. Fördelen är att man vid minsta lilla marksyning lätt ser om fullgott skydd fortfarande kan erhållas. Ser man färgen från det undre skinnstället någonstans så vet man säkert att det gått hål på det övre. Riktigt smart!
Intressant det där med skyddsbyxorna, jag saknar skyddsbyxor som sagt. Skydd vid mellangärdet vore inte så dumt det heller...Har du titanium skydd på helstället? Jag valde ett helställ med titanium och det känns helrätt såhär efteråt...
I ett antal år har biltellverkare jobbat för att få fram bränslesnålare motorer.Tack igen för mer kommentarer kring detta... Varje gång jag köper något nytt till kittet ska det uppfylla kravet större skydd. Eftersom Spidi faktiskt är ett Level 2 skydd (9,2 Kn) och mitt gamla Ufo skydd var ett Level 1 skydd så har jag fått större skydd på ryggen. Tidigare hade jag inget bröstkorgsskydd, men Spidi Back Warrior gav mig även bröstkorgsskydd. Så sett ur det här perspektivet har jag gjort en bra affär, jag har fått ökat skydd. Frågan är om ökningen i skyddsgrad är tillräcklig... Det är en svår fråga. De test som utförs har sina styrkor och brister. Jag provade använda dubbla ryggskydd, då Spidi skyddet inte tar så mycket plats och det fick faktiskt plats i stället, lite trångt är det dock, men det gick.Halvarsson Track skyddet såg tunnare ut än UFO skyddet. Det optimala är kanske helt enkelt att lägga ett Halvarsson Track skydd ovanpå Spidi skyddet...! Undrar hur många Kn som slipper genom de två lagren...
![]()
Kevlarkalsingar, någon!?
I ett antal år har biltellverkare jobbat för att få fram bränslesnålare motorer.
När det egentligen är körstilen som kommer spara bränsle.
Du jobbar på o täcka dig i skydd, gå en kurs i o ramla rätt istället.
Då räcker det med en hjälm o så tar man emot sig med pannan.
Stämmer precis !Du har en poäng. Jag vill minnas att jag har hört att man ska göra sig så avslappnad i kroppen som möjligt och falla så naturligt som möjligt... Stämmer det?
Jag kör med en budo susp, sån som används till olika kampsporterHej, har ni något penisskydd på lager?!![]()
![]()
![]()
Klart man skall köra med susp. Här är nya stjärnskottet i MotoGP, just då han klivit av hojen efter ett kvalpass. Det är det senaste. Ser man inte ut så här så kan man lika gärna stanna hemma. Notera den motivlackade hjälmen och allt-i-ett-skyddet för strupe, bröstben och solar plexus.
![]()
Stämmer precis !![]()
Bästa sättet att träna på är att först svepa ett stort glas sprit och
se'n springer man (så gott man kan), full fart in i närmsta vägg.
Om du är helt avslappnad så känns det inte ett dugg men om du
spänner dig så gör det ont som faan.
Om man inte lyckas på en gång är det bara att fortsätta träna tills det sitter instinktivt.
![]()
Jag har ett riktigt gott tips till dig för att bespara dig utgifter och utspårande tankegångar![]()
Ha kvar dom skyddskläder du redan köpt och glöm alla nya skyddsprylarSälj sedan din hoj för att sedan investera en mindre del av dessa pengar i ett Playstation 2 alt. 3 eller varför inte ett X box
![]()
Till dessa spelmoduler medföljer också handböcker som instruerar dig på ett utomordentligt teoretiskt sätt för att klara spelen och med den existerande skyddutrustningen du nu har så är du "supersäker" för allt som kan hända i ditt vardagsrum.
![]()
Köp ett Halvarssons Track och var glad, men glöm inte att läsa varningstexterna!
Tack för tipset, jag har en XBOX 360 och brukar lira Forza Motorsport 2. Det intressanta är att sedan jag fick hojen har jag blivit bättre och bättre förare i spelet!!! Jag tror det beror på att jag tar körlinjen på större allvar och det ger tydligen bättre resultat i spelet också! Utan hoj och har kört fast i Forza Motorsport 2an? Köp en hoj och kom loss på riktigt!!!![]()
Du tog orden ur min mun![]()
Klart man skall köra med susp. Här är nya stjärnskottet i MotoGP, just då han klivit av hojen efter ett kvalpass. Det är det senaste. Ser man inte ut så här så kan man lika gärna stanna hemma. Notera den motivlackade hjälmen och allt-i-ett-skyddet för strupe, bröstben och solar plexus.
![]()
... Jag håller med dig.![]()
Överjävligt bra spel när man kör R-klasserna utan några som helst assists.
Halvarsson Track är säkert ett bra ryggskydd det också... Hur blir det när man kombinerar helställ + Halvarsson Track + bröstkorgsskydd? Blir det en bra kombination till komforten? Vänligen ge exempel på bröstkorgsskydd man kan använda tillsammans med Halvarsson Track i ett helställ.
Har inte läst igenom hela tråden men varför behöver du bröstkorgsskydd? Visst det är inte fel att ha men svårare att få plats med allt i ett ställ.
Jag kör med ett Arlen Ness helställ och Halvarsson Track rygg skydd och tycker det känns så säkert som det kan bli. Är det så att du måste ha ett bröstkorgsskydd så tror jag du gör bäst i att köpa ett rygg/bröst skydd som är i ett, tror det blir för klumpigt med båda delarna för sig
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=184457&highlight=ryggskyddstest
Halvarsson Track är säkert ett bra ryggskydd det också... Hur blir det när man kombinerar helställ + Halvarsson Track + bröstkorgsskydd? Blir det en bra kombination till komforten? Vänligen ge exempel på bröstkorgsskydd man kan använda tillsammans med Halvarsson Track i ett helställ.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |