Rycka proppen för grannen?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag bor i världens lyhördaste hus.
Jag jobbar helger.
Min granne har fest varje helg...
Jag är rätt leds på att säga till honom för det händer inget
Jag kan ta mig in i el centralen.
Jag vet vilken säkring som är hans.

Är det värt skiten jag kommer få för det? Eller ska jag va en svenson och ta hörselpropparna?

Till saken hör att jag fått en surlapp om att jag ska fixa min toalet som hänger sig för det stör grannarna, kan tycka att stående ha fest varje lördag stör mer.

Byt hans säkring mot en trasig.
Göm dig och lyssna när han står och svär i centralen.....:crash

Hur ska han få reda på att du bytt ut hans säkring mot en trasig?

Jag har tänkt samma tanke själv. : )

Maxa med vitlök på hans dörrhandtag och ta hans säkring.
Grannfejd när den är som bäst!

Bor du i hyresrätt så be hyresvärden att fixa toaletten. Känner du att alla gränser är nådda med din granne så uppmärksamma hyresvärden även om att han stör dig med hög musik om det sker frekvent. Innan dess bör du nog påpeka för din granne och be honom att visa lite hänsyn och inte ha fest varje helg.

Fungerar inget av ovanstående så skulle jag nog dra säkringen och ersätta den med en trasig.

Varför skulle grannen bry sig om att du klagar när du uppenbarligen inte bryr dig när grannarna klagar på dig?
Inte samma granne, och jag bryr mig att dom klagar, hade hängt sig på morgonen när jag gick till jobbet och när jag kom hem va lappen där. Har ful fixat toan nu å ska beställa rep sats när lönen kommer.

ppg nej det gör han inte men han fattar inte att han ska sluta heller..

Byt säkringen för fan, säkringar går sönder, ibland kanske man bara råkar hjälpa dem på traven...

Hahaha...

Det fick mig att tänka på en snubbe jag gick högstadiet med.

Han delade ut tidningen på morgnarna innan skolan (det var hans äldre bror som stod på papperet, den här snubben utförde jobbet).

I ett område med flera hyreshus brukade han slå av/på huvudströmbrytaren lite snabbt i random trappuppgång och således nollade allas väckarklockor.
(det var som sagt länge sedan, långt innan mobiltelefonerna blev väckarklocka, dom flesta hade hör och häpna nätanslutna klockradios)

Han menade att han gjorde människorna en tjänst "alla borde få sova ut en morgon eller två i månaden"

Själv hade han tidningsrundan alla dar utom söndag, då sålde han DN på morgnarna, men det fick man ju inte göra för tidigt, så det var ju sovmorgon.

Drog proppen för en rumsgranne ett par gånger. Han envisades att spela Spice Girls plåga på stereon.

Det var lika roligt varje gång.

prulle, du verkar ha gjort många knasiga grejer i ditt liv, men:
det här är inte en av dem.

Du skall absolut få slut på festen, do it do it do it. It. Do.

Utbrött vad som lät som ett bråk i lägenheten å de måste ju raporteras! Tyvärr verkar snuten bli sen...
Otippat? inte mkt.

Angående proppen så va den centralen inte i bruk tydligen den riktiga va bakom låst dörr.

Edit: tystnad skönt 5h sömn iaf.

Last edited:
Bodde i en förort en gång och tjejen under mig hade fest alla dagar i veckan.
Så en natt när måttet var rågat, klev jag upp och brassade på nån låt med riktigt mycket bas i 15 minuter på fullt.
Det blev inga mer fester efter det, till och med grannarna tackade mig.
Hade fyra såna här då:

Last edited:
Måste skriva av mig lite:

Bor i Slöddertälje sen maj förra året, krängde min lgh i city och blev sambo här. Planen var hus till förra sommaren men då brände huliganer ner tjejens jobb, satt i samma huskropp som Willys (http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=2661419) så det blev förskjutet. Pga att vi inte lyckas bestämma var vi vill hamna så bor vi kvar i hyresrätten tills vidare. Jag blir mer och mer skeptisk till hela stan här. Halvskumma grannar och sjukt mycket kriminalitet. De lite grövre grejerna senaste halvåret är väl bankrån mot Nordea och ICA Maxi där några nobelpriskandidater rånade den stora butiken mitt på dan och sköt inomhus (https://www.flashback.org/t1135584).

En kille i 30-årsåldern som bor vägg i vägg med vår vettiga "ensamstående mamma" ovanför spelar så in i helvete ibland. De hade en överenskommelse om att han sänker när hon ber honom men förra veckan flippade han ur totalt och skrek bla "f*tta" och allt möjligt sjuka grejer om att "ni tror att ni är så jävla fina" osv. Tyvärr var både tjejen och jag borta till kl 22 den vardagkvällen. Jag hade ringt Polisen direkt med det jag fick höra om förtäckta hot mot henne och folk i huset allmänhet. Hon kontaktade värden direkt och flyttar så fort hon kan, fick kolla på andra lgh dagen efter. Kul kul. Vi hjälpte henne upp med barnvagn så hon skulle slippa risken att möta honom i trappen för nån dag sen.

Sen har vi har en, förmodligen, arbetslös finska bredvid. Riktigt trailertrash som står och bolmar på balkongen och hon festar hårt ibland. Det stör i princip inte mig så mycket men psykot, se ovan, läste lusen av henne och hennes kompisar när de stod och pratade på fyllan i det lyhörda huset alldeles för sent.

Nja, kan säga att hyresrätt i ett lugnt område i Södertälje inte är OK om man inte är 20 eller student. Fi fan.

Just ja, var på en 50-årsfest igår hos en veterinär vars gube är jurist på Astra. Några jävla Animal Liberation Front ungjävlar hade bränt upp deras ena bil kl 05 på morgonen den här veckan, vanligt villkvarter med lite större villor. Hans skuld var att han är "högt uppsatt" på Astra och att Astra är kund till ettt företag som håller på med djurförsök. När jag fick höra det där så kokade jag fan hela vägen hem. Vill inte länka men jag hittade snabbt beskrivning om dådet, brandbomb under bilen, där folk skrev att det var en tydlig varning till honom och andra djurplågare. Kanske bättre att ringa upp och prata än att bränna folks bilar men såna felkn****de fega j***ar har knappast demokratiska värderingar och anser sig kunna göra vad som helst.

Summa, hyresrätt rocks - not :) Har iofs haft skumma grannar både i Luleå, Göteborg och Umeå innan.

Jo, det är nog missflyt. Inte helt åt helsike men t.ex. i morse när jag skulle sova länge = 8-9 pga en helvetesvecka på jobbet så kommer en ny ung granne hem på fyllan med sitt entourage. Liiite för högljutt och nåt fyllo ramlade in i vår dörr så hunden började skälla. Kl 04:30... Levde om ett tag och skulle såklart vara efterfest så en granne klagade. 05:30 var jag för vaken så det blev tidig morgon utan att jag ville. Skulle kunna döda för vettiga grannar och nu känner jag mig som en fjäder. Spelar nån liiite för högt kl 22:02 en vardag så kommer jag att ge dem en propp först och fråga snällt sen :)

Låter som du haft verklig otur. Ingen rolig situation du beskriver. Antar att jag har haft tur som alltid bott bra med städat folk - även i hyresrätter.

Kapar tråden lite för att whina. :)
Har precis flyttat in i en lägenhet med en granne som envisas att lyssna på dålig musik väldigt högt med jämna mellanrum. Basen gör att det dunkar fint i väggarna. Mitt svar är att dra på nån låt av 50cent. Tycka vad man vill om låtarna, men dom har sjuk bas. ;)

Blir det riktigt illa så kör jag något bastest. Då brukar han dra av på volymen snabbt. :tungan
Tror inte att folk vet hur mycket dom kan höras in till grannarna. Påminner man dom så brukar dom ändra sig snabbt. Alla nöjda och glada. :)

Granntjejen ville inte polisanmäla med risk för att han skulle göra nåt. Värden har hon pratat med om att få ny lgh. Svårt läge för jag har själv inte sett nåt. Snubben ser helt vanlig ut och har gått att prata med när jag mött honom men måste ha psykiska problem alt. droger. Kändes lite creepy kvällen när det hade hänt. Jag känner mig rätt taggad för om han skulle spela högt igen kan jag säga.

Ring störningsjouren, polisen och hyresvärden.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back