Rycka proppen för grannen?

Men va kräver du när du bor i syrian stan nr 1 ? :va
Helt otrligt, världens första stad där det bara bor finska alkisar och syrianer :död

Granntjejen ville inte polisanmäla med risk för att han skulle göra nåt. Värden har hon pratat med om att få ny lgh. Svårt läge för jag har själv inte sett nåt. Snubben ser helt vanlig ut och har gått att prata med när jag mött honom men måste ha psykiska problem alt. droger. Kändes lite creepy kvällen när det hade hänt. Jag känner mig rätt taggad för om han skulle spela högt igen kan jag säga.

Äh, planen är att det är temporärt men pga butiksbränderna så blev vi kvar till i år. Vi bor i ett relativt lugnt område, Rosenlund, men det är lite filurer här också. Jag kan i alla fall bekräfta att det inte är drömstan direkt. Snacka om att det är mycket personrån och grövre grejer osv. i lokalblaskan. Nåja, andra som har roliga anekdoter :)

Efter att ha läst den här tråden så kan jag bara komma på en sak att säga...

Fy faan va skönt att bo i villa :D

Jo, villa är planen bara vi kommer på ett bra område med tanke på pendling - sen är det ju prisfrågan här i Sthlm att ta hänsyn till också. Har haft BR sen 1998 och det och det funkar för det mesta bättre än HR. Även om folk är jävligt slöa, har suttit i två styrelser, så är det mindre skräp och vandalism. Känns dumt även för gäster att sabba för nån kompis bostadsrättsförening.

Efter att ha läst den här tråden så kan jag bara komma på en sak att säga...

Fy faan va skönt att bo i villa :D

Jag förstår inte problemet.

Ring hyresvärden!?
bor i bostadsrätt.

Bodde i en förort en gång och tjejen under mig hade fest alla dagar i veckan.
Så en natt när måttet var rågat, klev jag upp och brassade på nån låt med riktigt mycket bas i 15 minuter på fullt.
Det blev inga mer fester efter det, till och med grannarna tackade mig.
Hade fyra såna här då:
.Saknar mina gamla dynavoice m85or och naden, sålde dom när jag flytta till lägenhet och skaffa saker mer eller mindre utan bas för att inte störa vid normal volym. :( En arbetskompis däremot har ett par dubbla 15" cerwin vega och en ännu biffigare nad, lär låna dom till utflyttningsfesten :D

Last edited:
Sådärja, då har man blivit gubbe och gjort sin första störningsanmälan. En ny granne på ~25 år kom hem och började med efterfest kl 05 i lördags morse. Bye bye den sovmorgonen, går upp kl 05 på vardagar.

Grannen skällde ut dem efter noter men det är white trash plus att de var fulla så de kan inte bete sig. Nu blir det nolltolerans mot de tre som stör då och då. Är nästan sugen på att det blir en efterfest till snart så man kan skrämma dem med Polisen. Värden kommer att skicka brev direkt och man är anonym, vet inte om det är en thug eller en person med en 15-årings hjärna.

Räcker det inte med att ringa störnignsjouren EFTER att man har försökt samtala med grannen så kommer det iaf. kosta puckot några hundra/tusen spänn. Brukar bli en bra bonus på befintlig bakisångest.

Störningsjouren har "pajjat" en del bra fester som jag har varit på :gnissla

Vi har ingen störningsjour kopplad utan det är Polisen och störningsanmälan som gäller. De skickar då ut en varning och blir det för många så får man flytta. Jag bad att få ett exmepel på vad som skickas, hoppas det innebär att han festar nån annanstans eller inte alls nu.

Sen hör det till saken att jag inte tolererar en enda efterfest till. Väcker nån mig igen så kommer inte jag att glad i hågen gå upp, klä på mig, be snällt om att sänka lite och sen ligga vaken resten av natten/morgonen förbannad. Jag bor tyvärr i fina Södertälje, förhoppningsvis inte alltför länge till, men kan säga att det är inte invandrare jag stör mig på (fördom) utan det är äkta helylle svenska white trash det handlar om.

Räcker det inte med att ringa störnignsjouren EFTER att man har försökt samtala med grannen så kommer det iaf. kosta puckot några hundra/tusen spänn. Brukar bli en bra bonus på befintlig bakisångest.

Störningsjouren har "pajjat" en del bra fester som jag har varit på :gnissla

Hade en bostadsrätt mitt i centrala Skellefteå förra året. Helt underbart område, vi hade världens bästa grannar, alla var runt 50. Det var en skum filur som bodde ovanför oss, en ung kille med sin pojkvän, hans pojkvän var tydligen ganska elak mot honom. Killen fick lite psykbryt och tände på sin egen lägenhet när jag låg och sov i soffan. Sprang upp och hela lägenhet + halva trapphuset där uppe var övertänt. Så det var bara att gå ut igen, snubben satt på taket och lipade.

5 månader av totalrenovering av hans lägenhet, jag drog sladdarna för byggarna x antal gånger och bad dem att inte börja 0700.

Där trodde jag problemen slutade, mannen under oss dog, hans son fick ärva lägenheten. Han var en präktig alkoholist med psykiska besvär. Han kräktes på nätterna så man upplevde det som att någon stod på vår toalett. En kväll då han hade ensamfest och skrek till sig själv blev jag förbannad och gick ner runt 02 och bad snällt att han skulle vara tyst.

Först tog han det riktigt bra, sen ville han att jag skulle komma in i hans lägenhet och "snacka" som riktiga män gör. Jag gick upp till min lägenhet och var lika förbannad.
Dagen efter står det två poliser utanför min lägenhet och ringer på. Då jag öppnar frågar dem om det är jag som är xxx osv. Jo, din granne har polisanmält dig för att du har vart nere och knivhotat honom inatt....

Summan av kardemumman, bostadsrätt, hyresrätt lika jävla skit båda två. Eget hus mitt i skogen är väl valet för att slippa miffon.

Haha, riktig vinstlott där. Jo, har man missflyt så kan det bli så oavsett. Jag har bott i BR på Kungsholmen i Sthlm från 1998-2009 och det har varit mycket bättre men visst finns det alkisar, psykfall och partyfolk utan hjärna i alla typer av bostäder.

Vi som är sugna på hus men inte vill förhasta oss börjar få lite mer orsak att fixa nåt liiiite snabbare nu :)

PS.
Jag fick veta i helgen att den som gjort kollage med tvättmedelspaket och plastflaskor på väggen i den nymålade tvättstugan är han som grannen är rädd för. Det var förmaningar om att man skulle ta med sig sina förpackningar och städa efter sig och allt möjligt. Man kan tro att det är någons mamma fast det är en kille runt 30 år. Han verkar hyfsat labil men ser helt normal ut. Jag trodde att det var värden som var lite skum då det dykt upp inplastade lappar lite här och var med förhållningsorder. Jag börjar tro att han har spelat så högt så att hjärnan har tagit skada alt. så är det kombo med piller.

Vi hade problemet i föreningen vi bodde i tidigare (Kungsholmen, Sthlm City) att folk klagade till oss i styrelsen att det var ett himla spring i trapphuset under dygnets alla timmar... visade sig att det bedrevs bordellverksamhet i en av lägenheterna. :död

Läste det där för några år sen. Det var väl ett antal bordeller på Fridhemsgatan då. Kan ha varit runt 2004-2005 nånting va?

Vi hade problemet i föreningen vi bodde i tidigare (Kungsholmen, Sthlm City) att folk klagade till oss i styrelsen att det var ett himla spring i trapphuset under dygnets alla timmar... visade sig att det bedrevs bordellverksamhet i en av lägenheterna. :död

Läste det där för några år sen. Det var väl ett antal bordeller på Fridhemsgatan då. Kan ha varit runt 2004-2005 nånting va?

Åren stämmer men det var inte Fridhemsgatan... men i närheten.

EDIT: Fel av mig, åren stämmer inte alls. det var snarare runt 2006 har jag för mig.

Last edited:
Fick ni rabatt?:rolleyes

Bodde i en förort en gång och tjejen under mig hade fest alla dagar i veckan.
Så en natt när måttet var rågat, klev jag upp och brassade på nån låt med riktigt mycket bas i 15 minuter på fullt.
Det blev inga mer fester efter det, till och med grannarna tackade mig.
Hade fyra såna här då:

åh,vad ser jag....cervin vega:tummenupp
snacka om tryck i dessa lådor:D

Alright, kommer ihåg att det var en artikel om ca 5 st bordeller som de gjort razzia mot.

Åren stämmer men det var inte Fridhemsgatan... men i närheten.

EDIT: Fel av mig, åren stämmer inte alls. det var snarare runt 2006 har jag för mig.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back