Måste skriva av mig lite:
Bor i Slöddertälje sen maj förra året, krängde min lgh i city och blev sambo här. Planen var hus till förra sommaren men då brände huliganer ner tjejens jobb, satt i samma huskropp som Willys (
http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=2661419) så det blev förskjutet. Pga att vi inte lyckas bestämma var vi vill hamna så bor vi kvar i hyresrätten tills vidare. Jag blir mer och mer skeptisk till hela stan här. Halvskumma grannar och sjukt mycket kriminalitet. De lite grövre grejerna senaste halvåret är väl bankrån mot Nordea och ICA Maxi där några nobelpriskandidater rånade den stora butiken mitt på dan och sköt inomhus (
https://www.flashback.org/t1135584).
En kille i 30-årsåldern som bor vägg i vägg med vår vettiga "ensamstående mamma" ovanför spelar så in i helvete ibland. De hade en överenskommelse om att han sänker när hon ber honom men förra veckan flippade han ur totalt och skrek bla "f*tta" och allt möjligt sjuka grejer om att "ni tror att ni är så jävla fina" osv. Tyvärr var både tjejen och jag borta till kl 22 den vardagkvällen. Jag hade ringt Polisen direkt med det jag fick höra om förtäckta hot mot henne och folk i huset allmänhet. Hon kontaktade värden direkt och flyttar så fort hon kan, fick kolla på andra lgh dagen efter. Kul kul. Vi hjälpte henne upp med barnvagn så hon skulle slippa risken att möta honom i trappen för nån dag sen.
Sen har vi har en, förmodligen, arbetslös finska bredvid.
Riktigt trailertrash som står och bolmar på balkongen och hon festar hårt ibland. Det stör i princip inte mig så mycket men psykot, se ovan, läste lusen av henne och hennes kompisar när de stod och pratade på fyllan i det lyhörda huset alldeles för sent.
Nja, kan säga att hyresrätt i ett lugnt område i Södertälje inte är OK om man inte är 20 eller student. Fi fan.
Just ja, var på en 50-årsfest igår hos en veterinär vars gube är jurist på Astra. Några jävla Animal Liberation Front ungjävlar hade bränt upp deras ena bil kl 05 på morgonen den här veckan, vanligt villkvarter med lite större villor. Hans skuld var att han är "högt uppsatt" på Astra och att Astra är kund till ettt företag som håller på med djurförsök. När jag fick höra det där så kokade jag fan hela vägen hem. Vill inte länka men jag hittade snabbt beskrivning om dådet, brandbomb under bilen, där folk skrev att det var en tydlig varning till honom och andra djurplågare. Kanske bättre att ringa upp och prata än att bränna folks bilar men såna felkn****de fega j***ar har knappast demokratiska värderingar och anser sig kunna göra vad som helst.
Summa, hyresrätt rocks - not

Har iofs haft skumma grannar både i Luleå, Göteborg och Umeå innan.