nc35
Ny medlem
jag skulle villja ha kontakt med nån el några som har eller har haft en rvf, kan va kul att diskutera lite,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nc35 skrev:jag skulle villja ha kontakt med nån el några som har eller har haft en rvf, kan va kul att diskutera lite,
nej! det var inte jag, min hoj kommer från göteborg. den är riktigt rolig på bana var faktiskt på gotland ring i sommras å körde,Niclas-Vfr400r skrev:Var det du som köpte den på gotland eller? Nån tog iaf den framför näsan på mig!![]()
Ser fram emot lite feedback från folk som kört den!
nc35 skrev:nej! det var inte jag, min hoj kommer från göteborg. den är riktigt rolig på bana var faktiskt på gotland ring i sommras å körde,![]()
vet du hur många rvf:er det finns i sverige?.Niclas-Vfr400r skrev:Ok, där ser man! Jag har som du kanske förstod, haft en vfr400r så jag är ju bekant med motorn. Ljudet från v4 med camgeartrain är underbart!
Hittade en bild på rvf:en som fanns på gotland!

nc35 skrev:vet du hur många rvf:er det finns i sverige?.![]()
ja jag har varit i kontakt med dom några gånger, men som sagt deras priser är lite väl ...... !. jag var hos dom o provade en rvf som jag skulle få köpa, den skulle bara fixas lite med sen skulle dom höra av sig men icke!! dålig stilNiclas-Vfr400r skrev:Tyvärr inte, men det kan ju inte vara särskilt många, med tanke på hur sällan dom syns på blocket eller andra annons-ställen.
http://www.pacificmotorcycles.com <--- dom här importerar rvf:er bland annat men priserna är helt sanslösa! Dom kanske vet något om antalet i sverige.
http://www.google.com/search?q=rvf4...ient=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:officiallorkan skrev:Vad är en RVF egentligen ? Lite fakta om den, tack. Har aldrighört talas om den innan ..
lorkan skrev:Vad är en RVF egentligen ? Lite fakta om den, tack. Har aldrighört talas om den innan ..
lorkan skrev:Vad är en RVF till att börja med ? Har aldrig hört talas om den innan. (Ja, jag vet att det är en hoj och att den är av märket Honda.)
Niclas-Vfr400r skrev:Nu förstår jag inte vad du menar, har ju redan sagt vad det är för hoj.
Den är ganska sällsynt då den inte har sålts i Sverige, så att du inte har hört talas om den är inte så konstigt. Tror du kan räkna antalet i som finns i Sverige på en hand.
Här har du lite info om rvf400r: http://members.aol.com/sbirring/rvf400.htm
lorkan skrev:jag tyckte väl att jag hade postat om det innan. Stupid me. Tack för svaren. Häftig hoj isåfall, RVF750R har jag hört talas om så ..Men blåsen på 750n sitter ju under sadlen, och på 400an vid sidan, så exakt lika är dom inte ? 0_o
det skilljer inte så mycket på hojarna, men rvf:en har en uppside down gaffel o det har inte vfr, sen skilljer det lite på förgasarna, kolla här...tthomas skrev:inte så värst stor skillnad på vfr-rvf........
*snart är vägarna rena från salt&snö![]()
Niclas-Vfr400r skrev:Nja, så är det inte, dom sitter på samma ställe på båda, möjligt att det sitter dubbla på 750:n. Se bilden jag la upp, den var på en 750.
Bifogar en till bild på hur den ska framföras.

|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller