RVF 400 är det nån som har en??

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
jag skulle villja ha kontakt med nån el några som har eller har haft en rvf, kan va kul att diskutera lite,

nc35 skrev:
jag skulle villja ha kontakt med nån el några som har eller har haft en rvf, kan va kul att diskutera lite,

Var det du som köpte den på gotland eller? Nån tog iaf den framför näsan på mig! :huvet
Ser fram emot lite feedback från folk som kört den!

Niclas-Vfr400r skrev:
Var det du som köpte den på gotland eller? Nån tog iaf den framför näsan på mig! :huvet
Ser fram emot lite feedback från folk som kört den!
nej! det var inte jag, min hoj kommer från göteborg. den är riktigt rolig på bana var faktiskt på gotland ring i sommras å körde, :tummenupp

nc35 skrev:
nej! det var inte jag, min hoj kommer från göteborg. den är riktigt rolig på bana var faktiskt på gotland ring i sommras å körde, :tummenupp

Ok, där ser man! Jag har som du kanske förstod, haft en vfr400r så jag är ju bekant med motorn. Ljudet från v4 med camgeartrain är underbart!
Hittade en bild på rvf:en som fanns på gotland!

Bifogat

• ddddddd.jpg
    ddddddd.jpg
    111.4 KB · Visningar: 453
Niclas-Vfr400r skrev:
Ok, där ser man! Jag har som du kanske förstod, haft en vfr400r så jag är ju bekant med motorn. Ljudet från v4 med camgeartrain är underbart!
Hittade en bild på rvf:en som fanns på gotland!
vet du hur många rvf:er det finns i sverige?. :va

nc35 skrev:
vet du hur många rvf:er det finns i sverige?. :va

Tyvärr inte, men det kan ju inte vara särskilt många, med tanke på hur sällan dom syns på blocket eller andra annons-ställen.
http://www.pacificmotorcycles.com <--- dom här importerar rvf:er bland annat men priserna är helt sanslösa! Dom kanske vet något om antalet i sverige.

Niclas-Vfr400r skrev:
Tyvärr inte, men det kan ju inte vara särskilt många, med tanke på hur sällan dom syns på blocket eller andra annons-ställen.
http://www.pacificmotorcycles.com <--- dom här importerar rvf:er bland annat men priserna är helt sanslösa! Dom kanske vet något om antalet i sverige.
ja jag har varit i kontakt med dom några gånger, men som sagt deras priser är lite väl ...... !. jag var hos dom o provade en rvf som jag skulle få köpa, den skulle bara fixas lite med sen skulle dom höra av sig men icke!! dålig stil :mad: . men fick ju tag i en annan så....!

Vad är en RVF egentligen ? Lite fakta om den, tack. Har aldrighört talas om den innan ..

lorkan skrev:
Vad är en RVF egentligen ? Lite fakta om den, tack. Har aldrighört talas om den innan ..

Rvf400r(nc35) är en mindre kopia på hondas fabriksracer Rvf750r(rc45).
Det sitter en v4 med kugghjulsdrivnadrivna kamaxlar i den som ger ifrån sig ett fräckt vinande när man varvar den! Mycket tuff hoj!

Bifogat

• rc45_23 (Small).jpg
    rc45_23 (Small).jpg
    52.6 KB · Visningar: 354
liiite OT men fy faen va cool den rothman 250 hojjen va . skulle man ge en del för . synd att dom kommer strypta till 45 häst eller så från japan .
tror bara det gäller 2taktarna dock .såg en RVF i thailand när jag jobbade där och va bra nära att slå till hehe .mycket Ha-begär på den cyckeln.

lorkan skrev:
Vad är en RVF till att börja med ? Har aldrig hört talas om den innan. (Ja, jag vet att det är en hoj och att den är av märket Honda.)

Nu förstår jag inte vad du menar, har ju redan sagt vad det är för hoj.
Den är ganska sällsynt då den inte har sålts i Sverige, så att du inte har hört talas om den är inte så konstigt. Tror du kan räkna antalet i som finns i Sverige på en hand.

Här har du lite info om rvf400r: http://members.aol.com/sbirring/rvf400.htm

Niclas-Vfr400r skrev:
Nu förstår jag inte vad du menar, har ju redan sagt vad det är för hoj.
Den är ganska sällsynt då den inte har sålts i Sverige, så att du inte har hört talas om den är inte så konstigt. Tror du kan räkna antalet i som finns i Sverige på en hand.

Här har du lite info om rvf400r: http://members.aol.com/sbirring/rvf400.htm

jag tyckte väl att jag hade postat om det innan. Stupid me. Tack för svaren. Häftig hoj isåfall, RVF750R har jag hört talas om så .. :P Men blåsen på 750n sitter ju under sadlen, och på 400an vid sidan, så exakt lika är dom inte ? 0_o

Last edited:
vfr400r

inte så värst stor skillnad på vfr-rvf........
*snart är vägarna rena från salt&snö :)

lorkan skrev:
jag tyckte väl att jag hade postat om det innan. Stupid me. Tack för svaren. Häftig hoj isåfall, RVF750R har jag hört talas om så .. :P Men blåsen på 750n sitter ju under sadlen, och på 400an vid sidan, så exakt lika är dom inte ? 0_o

Nja, så är det inte, dom sitter på samma ställe på båda, möjligt att det sitter dubbla på 750:n. Se bilden jag la upp, den var på en 750.
Bifogar en till bild på hur den ska framföras.

Bifogat

• d.jpg
    d.jpg
    128.2 KB · Visningar: 220
Niclas-Vfr400r skrev:
Nja, så är det inte, dom sitter på samma ställe på båda, möjligt att det sitter dubbla på 750:n. Se bilden jag la upp, den var på en 750.
Bifogar en till bild på hur den ska framföras.

HAHA, what the f*ck ? :rofl

Nu behövs det visst puckar för armbågarna också ... :va :hihi

Fin hoj men vad gör man om man något går sönder på den? Lär inte vara lätt att få tag på delar till en sån ovanlig hoj.

I somras var det hela 2 stycken ute på blocket såvitt jag vet.

Webspy: Vill se mer :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage