RVF 400 är det nån som har en??

vfrdelar

man ringer den lokala honda-handlaren.
eller köper via ebay. inte värre än någon annan hoj.
jag köpte min i höstat, och har inte haft problem med vare sig hoj eller delar. är skitnöjd. :tummenupp

:va jag köpte nya tändstift till min RVF det va lite special men dom fixade de ( men det kostade 258 kr styck) :rolleyes:
tthomas skrev:
man ringer den lokala honda-handlaren.
eller köper via ebay. inte värre än någon annan hoj.
jag köpte min i höstat, och har inte haft problem med vare sig hoj eller delar. är skitnöjd. :tummenupp

tthomas skrev:
stift e dyra, såg jag.... men annars är det nog som vanligt.
förjäkla rolig hoj. så här ser min ut.
http://hem.passagen.se/thoksen/Bilder/vfrnatt.jpg

/Thomas
ser väl skött ut!. min ser ut som på min bild fast min har svarta fälgar.
har du bra koll vad som skiljer förgasarna på rvf/vfr, jag har synkat mina inte så svårt, smart konstuktion . det skulle vara kul att veta vad som skiljer./Björn

Ingen aning vad som skiljer i förgasare och dylikt. läste mig bara till att det är lite mindre hk i rvf än i vfr. dom hoppar lite hit och dit i årsmodeller. min är -93/94 i modell. och ska ha 62 hk. rätta mig om jag har fel.

/Thomas

Niclas-Vfr400r skrev:
Var det du som köpte den på gotland eller? Nån tog iaf den framför näsan på mig! :huvet
Ser fram emot lite feedback från folk som kört den!

Det var nog jag det :hej
Jo han som sålde den sa att det var fler som var och ryckte i hojen. Men, men för till kvarn, :-p underlättar ju att man bor på Gotland med förståss.
Det är en riktigt rolig sak faktiskt, det är klart den har ju inte en herrans massa hundra hästar men är ändå toppen på små roliga, kurviga vägar.
Om nu bara det här fördömda lapplögglet kunde försvinna också :tomten .

etelhag skrev:
Det var nog jag det :hej
Jo han som sålde den sa att det var fler som var och ryckte i hojen. Men, men för till kvarn, :-p underlättar ju att man bor på Gotland med förståss.
Det är en riktigt rolig sak faktiskt, det är klart den har ju inte en herrans massa hundra hästar men är ändå toppen på små roliga, kurviga vägar.
Om nu bara det här fördömda lapplögglet kunde försvinna också :tomten .

Ok, där ser man! Din jäkel! :)
Passa på och släng upp lite bilder på den ifall du har några!

ja då, ska bara lura ut hur man lägger upp bilder här, reggade mej precis.

lite bilder, om nu det fungerar :argpådato

Bifogat

• rvf400_1.jpg
    rvf400_1.jpg
    94.1 KB · Visningar: 136
  • rvf400_3.jpg
    rvf400_3.jpg
    99.9 KB · Visningar: 94
  • rvf400_4.jpg
    rvf400_4.jpg
    84.5 KB · Visningar: 121
etelhag skrev:
lite bilder, om nu det fungerar :argpådato
Den är riktigt snygg. Vita fälgar, det är väl inte original va? likadant på bakpartiet, det brukar vara svart där också?

Tackar tackar. Fälgarna vet jag inte riktigt om de ska vara så eller om de bara är så :) Har sett bilder på en del andra som har det med. Nästan helt säker på att baken är omlackad, ska vara svart nummerbotten det stämmer ja, tycker dock det nästan är snyggare med helvit. Förra ägaren hade haft iväg en drös med kåpor på lagning och lackat om rätt mycket så antagligen även den. (tror den var klotad eller illa åtgången när han köpte den)

Allvarligt! vad är det för värde på dessa R-hojar? finns ju inte så jäkla stort utbud här hemma, i UK dräller det av dom. min var ett objekt när jag köpte, så det går inte att jämföra. OM man skulle sälja en vacker dag, :kocko

/Thomas

tthomas skrev:
Allvarligt! vad är det för värde på dessa R-hojar? finns ju inte så jäkla stort utbud här hemma, i UK dräller det av dom. min var ett objekt när jag köpte, så det går inte att jämföra. OM man skulle sälja en vacker dag, :kocko

/Thomas

Sälj till mig för en billig peng när jag ska ta A med beg. det är ungefär 1 år dit. :D

Skitfina hojar. Om det där lagförslaget om KK vid 24 å 400cc begränsning skulle gå igenom, borde ju många börja sukta efter såna små R 400or.

Niclas-Vfr400r skrev:
Nja, så är det inte, dom sitter på samma ställe på båda, möjligt att det sitter dubbla på 750:n. Se bilden jag la upp, den var på en 750.
Bifogar en till bild på hur den ska framföras.
Det där framhjulet kan inte rulla fort... :gnissla
Asfalten är väldigt tydlig dessutom!

Last edited:
tthomas skrev:
http://www.blocket.se/vi/7197080.htm?ca=15_s

:va

Samma typ av hoj.
ska det vara sånna priser??

/Thomas

Det tycker jag nog är ett ganska rimligt pris, om man har en liten prutmån. Men det tål kanske att diskuteras om det är värt att betala 35000 för en hoj som inte står sig så bra emot övriga hojar i den prisklassen. Det är väl mest för att dom är så ovanliga!
När jag sålde min vfr400r nc24 så satte jag ut den för 25000 och det var inga problem att hitta köpare. Då är ju nc30 lite mer eftertraktad, modernare och bättre!

HanneZ skrev:
Det där framhjulet kan inte rulla fort... :gnissla
Asfalten är väldigt tydlig dessutom!

Nej det har du rätt i, men jag tycker det är rätt hårigt att få ner armbågen i marken speciellt då jag själv blir skraj bara ena tåspetsen skrapar i lite. :)

Niclas-Vfr400r skrev:
Det tycker jag nog är ett ganska rimligt pris, om man har en liten prutmån. Men det tål kanske att diskuteras om det är värt att betala 35000 för en hoj som inte står sig så bra emot övriga hojar i den prisklassen. Det är väl mest för att dom är så ovanliga!
När jag sålde min vfr400r nc24 så satte jag ut den för 25000 och det var inga problem att hitta köpare. Då är ju nc30 lite mer eftertraktad, modernare och bättre!

Jag har snöat in på 92-93 cbr900rr nu, så vi får se om vi behåller denna :kocko

är jävligt nöjd me den.

lorkan skrev:
Sälj till mig för en billig peng när jag ska ta A med beg. det är ungefär 1 år dit. :D

Skitfina hojar. Om det där lagförslaget om KK vid 24 å 400cc begränsning skulle gå igenom, borde ju många börja sukta efter såna små R 400or.

KK vid 24??? vad menas med det? dom ska väla inte ändra nu igen??

/Thomas

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage