Rundad mutter....hur göra?

LocDog skrev:
He he...se följande orsaker(bortförklaringar):

1. Naturligt slö :yoparty
2. Har inte haft tid :tomten
3. Sitter på jobbet och har lite att göra och samlar in bra tips till jag får tid att gå ned i källarn och ordna det :7peta

Du har ju data så leta upp en ny sving eller byt med någon o lägg en hundring emellan...Slipper ju du skiten iaf! :tummenupp

LocDog skrev:

3. Sitter på jobbet och har lite att göra och samlar in bra tips till jag får tid att gå ned i källarn och ordna det :7peta

4. Berätta vart du bor så ska jag fixa det så det blir slut på den här tråden :D

LocDog skrev:

1. Bortförklaring ej godtagen
2. Du har ju haft hela helgen på dig :fatta!
3. Du har fler tips än du har skruvar/bultar :7peta
Så imorgon så förväntar jag mig att du skriver hur du gick tillväga och om det funka :hihi

LocDog skrev:
Men själva skruven/bulten då?:confused:
Den är nämligen gängad i godset.
Tror inte det, det är garanterat så att den inre biten som håller själva oket är gängad, medna okets hål är något större. Tänk själv, skruva på en mutter på en skruv så att det sticker igenom en bit skruv, skruva på en mutter till, men låt det vara lite mellanrum mellan muttrarna. Håll nu båda muttrarna stilla och skruva på skruven. Hur 17 ska du få muttrarna att komma närmre varandra?
LocDog skrev:
Frågan är om det finns något bra lim som sitter som berg. Osäker vilket som fäster metall-metall :confused:

Har man någe likande så kan man ju limma på en mutter och prova...
Och varför fråga efter råd, och inte prova några av de som kommit här? Hade lim varit det bästa, så hade säkert någon föreslagit det. Du har fått enkla förslag från folk som löst problemet oftare (och snabbare...) Om du nu inte vet om något superlim som är hyfsat billigt, som håller för de krafterna och som är enklare att applicera än att borra ett hål i skruvskallen. Då får du gärna tipsa mig i stället :hihi
Seså, ner i källaren i kväll och borra, och berätta hur det går. Och om du mot förmodan misslyckas, så kan du som tidigare nämnts plocka bort hela paketet inklusive bromspump och lämna bort det till någon som har resurser.

h01hmt skrev:
leta på bultens absoluta centrum med en körnare å slå till. sedan borrar du bort skiten.
jag tar alltid till borren när det fuckar.
borra med liten borr först, sedan större (lika stor som bultens skaft, inte skallen)
ta sedan en skruvutdragare om du inte kommer åt den ändå

Medhåll! Precis så har jag gjort tidigare och det har funkat varje gång med svinpitt. :yoparty

/e

AleX skrev:
1. Bortförklaring ej godtagen
2. Du har ju haft hela helgen på dig :fatta!
3. Du har fler tips än du har skruvar/bultar :7peta
Så imorgon så förväntar jag mig att du skriver hur du gick tillväga och om det funka :hihi
2. Jobbat tyvärr
3. På oket ja...har fler på resten av hojen ;)

Jag lovar att göra ett seriöst försök ikväll! Uppföljning kommer såklart :tuttar

Stålande...fick loss lite tid igår och nu är det ordnat :Rockbanan

Bakdrevet är monterat och nu ska bara framdrevet och kedjan på så är man klar med drivpaket.

Även läge att putsa upp insidan av svingen, uppenbart inte gjort på länge.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back