Rund däckkrängare!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det finns en däckkrängare som är rund, röd och jäkligt bra. Någon som vet var man kan få tag på den?

Han brukar stå i en buss som det står Dunlop på! :7peta :rofl

Varför snåla?
dmaskin.gif

oscar skrev:
Det finns en däckkrängare som är rund, röd och jäkligt bra. Någon som vet var man kan få tag på den?

Är det någon som har en bild på den?

Nyteknik skrev:
Finns däckjärn med plast på "uddarna" så att man slipper skrapa bort färgen från fälgarna?

Finns ju halva "plast-rör" att lägga som skydd runt fälgkanten när man kränger däck.

Bifogat

• däckkräng..JPG
    däckkräng..JPG
    17.9 KB · Visningar: 400
oFFkeFF skrev:
Finns ju halva "plast-rör" att lägga som skydd runt fälgkanten när man kränger däck.
Jag förstår. Men det låter som något som trillar bort och mest irriterar. Eller har jag fel? Kände mig säker på att jag sett däckjärn som alltså hade plast på uddarna...

Nyteknik skrev:
Jag förstår. Men det låter som något som trillar bort och mest irriterar. Eller har jag fel? Kände mig säker på att jag sett däckjärn som alltså hade plast på uddarna...

Jag hade ett sånt där fälgskydd som råkade trilla ner i en fälg en gång. Lät lustigt när jag sen skulle balansera däcket.. Fick göra om allt igen. :) Efter det så satte jag ihop alla skydden med en liten kedja mellan dom.

Går nog att sätta dit tex krympslang längst ut på däcksjärnet men du får fortf en brytning direkt mot fälgens färg. Fälgskyddet sitter ju stilla mot fälgen vilket inte däckjärnet gör.

Denna kostar 19.200 kr exkl. moms. Kunde inte vi som är medlemmar i LMS skramla till en som alltid fanns tillgänglig på Sviestad? Vore suveränt. 192 spänn var om vi är 100 förare.

Bifogat

• dmaskin.gif
    dmaskin.gif
    15.9 KB · Visningar: 178
Nyteknik skrev:
Denna kostar 19.200 kr exkl. moms. Kunde inte vi som är medlemmar i LMS skramla till en som alltid fanns tillgänglig på Sviestad? Vore suveränt. 192 spänn var om vi är 100 förare.

Bra idé. Jag är med (om vi blir 100 förare alltså)
Den som har största bussen kan ta med sig den till tävlingar. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...