Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jävlar han var ingen utlänning .Hur kommer detta sig![]()
Skam fungerar bäst i offentligt ljus så jag ber om ursäkt om jag har skrivit något dumt! Har stor respekt för dig och skrev ett dåligt inlägg.Nu frågade jag iofs hippiepsykologen, (men fick tillmälen kastade efter mig av pölsemannen). Detta för att den förstnämnde brukar ha en något mer verklighetsförankrad syn på saker. Brukar ofta humma instämmande när jag läser bådas inlägg men nu blir det inga fler "gilla" från mig....om ni inte skriver nåt bra förstås.
Har inget emot att få dessa edra föga smickrande synpunkter på min ringa person något utvecklade. Använden eder gärna utav den förnämliga PM-funktionen.
Vi har en vinnare! Fy fan
"Från sju års ålder fram till i fjol höstas har den nu 18-åriga flickan isolerats i hemmet, inte fått gå i skola och förklarats infantil utan förmåga att uttrycka sig på annat sätt än med ljud- och kroppsspråk. För att vårda henne har hennes pappa fått ut över 25 000 kronor - i veckan."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pappa-tvingade-dotter-spela-psyksjuk_6585922.svd
Vilket är värst att pappan tagit ut 100 000 kr eller isolerat sin dotter i alla år. Fy fan vilket svin i dubbel bemärkelse!
Det är snarare så att helheten är värre än summan av delarna.
Synd om dottern men 100 000 Kr i månaden är ju ett skämt. Vad gör dem då?
Ja, det förstår jag oxå men 100000:- i månaden är väldigt mycket. Det är svårt att i den vildaste fantasin få ihop att en psykisk sjuk dotter som vårdas i hemmet skulle kräva så mycket pengar. Den rörelsehindrade personen som ville komma ut 2 ggr om dagen kostade ca 17500:- per år eller ca 1500:- per månad.
Det nya tuffa Sverige.Bra att de jagar den här typen av bidragsfuskare. Jag tycker att den här typen av fusk är mer omoraliskt och gör mig mer ilsken än någon som lurar till sig lite extra i bostadsbidrag tex.
Jag tror inte att någon som väljer att vårda en anhörig får 100 000 kr i månaden för besväret. Det måste finnas andra faktorer bakom som gör att summan blev så hög även om allt baserades på en lögn. Man lär väl ha undvikit kontakt med berörda vårdinstanser så mycket so möjligt. Annars har jag svårt att se hur det här skulle fortgå utan att någon utomstående avslöjat bluffen. Hoppas mer kommer ut om det här ärendet. Det är inget annat än en stor skandal för alla inblandade myndigheter. Kontrollen måste ha varit näst intill obefintlig och kompetensen hos de so haft med tjejen att göra under all kritik. Det ska inte gå att bluffa sig till något sådant här. Men detta är varken första eller sista gången något liknande sker. Jag var lite ironisk när jag skrev om Fritz ovan. Det skulle inte förvåna mig om något liknande sker någonstans i det här landet. Vi är väldigt snabba att klappa oss på bröstet i Sverige när vi fasansfullt läser om saker som sker i andra länder utan att se vad som sker mitt framför ögonen på oss här hemma.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |