Rättshaverist
Fy vad elakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rättshaverist
Fy vad elakt.
Ärlig i den frågan, men i övrigt sannolikt rättshaverist som Korvis påstår!Min lösning är att inte betala tv-licensen då jag inte har någon tv.
Hur kategoriserar du mig?
En annan sak jag undrat över: Var går gränsen för när fusk och mygel är ok? Att inte betala tv-licens ses ju som något man bör vara stolt över, att fuska lite med svartjobb eller lägga till några km på resorna till jobbet verkar också vara allmänt accepterade. För hojåkare har vi skenförsäkringar och i samhället är det ju rätt mycket småmygel på många håll. (Typ att jag surfar på arbetstid...)
Var går egentligen gränsen?
För övrigt vet jag inte om jag hade avstått 13 miljoner extra om jag fick chansen...
Ja, det var det iofs då det inte var det ordet jag sökte.... Men personen jag söker är ofta rättshaverist utöver att vara det jag egentligen hade velat kalla honom så det skulle inte förvåna mig om du även är rättshaverist.![]()
Ärlig i den frågan, men i övrigt sannolikt rättshaverist som Korvis påstår!
Själv betalar jag tv-avgift men har ingen tv.![]()
Vi är från början ett flockdjur, som är beroende av gruppen för jakt, skydd, barnpassning och omsorg. Hur kan man då vara en evolutionär förebild genom att snylta på sin flock? Det man gör då är ju att utarma sin egen trygghet.
Jag utgår iofs ifrån att din kommentar är menad som lustig snarare än en beskrivning av hur du tror att evolutionen fungerar fast en liten kommentar har jag ändå.
Ur evolutionär synvinkel är det ju han, inte du, som är smart och bra anpassad. Strategier som får andra att ta ansvar för "tråkiga saker" medan du gör lustfyllda är ju "kostnadseffektiv" och det finns gott om exempel inom djurvärlden. Tänk gökungar, parasiter eller, för den delen, manlig otrohet. Dina gener lever vidare, någon annan betalar för det...
Så evolutionärt är han en förebild!
Du har delvis rätt, men bara delvis. Vad jag menade var att problem i stil med dessa uppkommer tack vare att vi serverar det ljuva livet på silverfat åt folk som av en eller annan orsak inte kan skaffa sig det själva. Ett lejon med obrukbara bakben blir utan mat, eftersom det inte kan skaffa mat själv. En människa med obrukbara bakben får maten serverad av samhället, eftersom han inte kan skaffa mat själv. Klart fasen då att det finns folk som listar ut att "Vänta nu, om jag säger att jag saknar bakben så blir jag matad gratis...". Ett Lejon med obrukbara bakben överlever inte, ty han är dåligt anpassad för det liv han lever. En människa med obrukbara bakben överlever, eftersom de bättre anpassade ser till att han får mat. Därav har vi avskaffat evolutionen, vi ser till att de som naturen i normala fall rensar bort överlever trots sina brister och bristerna förs därför vidare till kommande generationer. Vi förfinas inte på samma sätt som djuren, som ju anpassar sig genom att just utvecklas. Människan kommer aldrig (inte ens över jävligt lång tid) utveckla vingar till följd av sitt behov att flyga, eftersom vi uppfann flyget istället. Vi har avskaffat evolutionen.
Du har delvis rätt, men bara delvis. ...Därav har vi avskaffat evolutionen, vi ser till att de som naturen i normala fall rensar bort överlever trots sina brister ...
Sedan har ju människan i princip satt det naturliga urvalet ur spel sedan vi började tillverka redskap... Iaf på det viset.
Det är snarare Bonny som har helt rätt om man nu skall se det hela som någon form av tävling.
Evolutionen handlar ju just om att anpassa sig när förutsättningarna förändras och det är ju det denna uppenbarligen har gjort. Han har kommit på ett sätt att utnyttja nya förutsättningar till sin fördel.
Enligt evolutionen kan man inte leva på gamla meriter, den som var framgångsrik igår kan vara dåligt anpassad till dagens förutsättningar.
Att sedan prata om evolution när det handlar om ett par årtionden känns ju rätt meningslöst men det är ju en helt annan diskussion.
Det hade varit lite kul att se folk spela ut evolutionskortet just om en handikappad!
Så din lösning är att jag ska sälja min tv för att andra inte vill betala??
Jävlar han var ingen utlänning .Hur kommer detta sig![]()
Vad grundar du det på?
Jag vara lite sarkastisk ,
Det finns en och en annan på detta forum som menar på att Svenskar aldrig gör något brott.
Och att det är bara invandrare som står för all brott som sker i Sveriges rike.
Men vad vet jag![]()
Var går egentligen gränsen?
För övrigt vet jag inte om jag hade avstått 13 miljoner extra om jag fick chansen...
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |