Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
det är ingen myt.. hade en kund på jobbet som satta på nya däck kom 2 kurvor å sen låg han på backen..
Han kom alltså hela vägen upp till rödljusen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det är ingen myt.. hade en kund på jobbet som satta på nya däck kom 2 kurvor å sen låg han på backen..
Ok nu ska vi se om jag kommer ihåg detta rätt...
- Racedäck åldras snabbare för att de, till skillnad från gatdäck, innehåller en viss del naturgummi som åldras snabbare. det beror alltså inte på någon försegling.
- Att nya däck kan vara hala beror på att formarna som däcken gjuts/pressas i har en beläggning för att däcket ska släppa från formen.
- Om man vill köra bort det yttersta lagret snabbt så kan man köra grusväg om man vågar. Det är dessutom grymt underhållande även på "sport"hoj när man får kläm på det.![]()
.......
[YOUTUBE-ID]A7IAAnyVuGU[/YOUTUBE-ID]
Lägg märke till 140'krshojen, det matchande stället och handskarna med Sukaloggor....ultimate insult!!!!!!![]()
Slicks ska väl iofs alltid vara varma, annars tycker jag att de är hala oavsett om de är nya eller inte.Kör man ut på nya, kalla slicks så ska man vara bra säker för att hålla sig upprätt! Nya VARMA slicks har ett jäkla bett.
Har hört att man kan torka av däcket med en bensinindränkt trasa.
Jag provade det senast jag monterade nya däck och jag tyckte att jag fick bort hinnan på det viset. fungerade bra.
Det där är lite av en myt, bara att gasa när dom fått lite värme.
Herregud.Herregud vem fan dränker däcket i bensin för att få bort hinnan (förutom du då)![]()
Hur svårt kan det vara. Ta det lugnt första milen/kurvorna. Lyckas man vurpa pga nya däck så är det mer pga att man är så klantig än däckens fel.
\Masonit
Herregud.
Jag tipsade i första hand ts.
Du gör som du vill. (Vill du inte ta till dig ett bra tips som fungerar så är det ditt problem)
Hur svårt kan det vara.
Jag vet inte.Torkar inte bensinen ut gummit?
Är det inte så att det går bra att lägga ner max men att man inte pressar i några högre G-krafter?
Visst är det fantastiskt hur alla körskollärare alltid har en sedelärande anekdot på lager om hur de en gång slarvade med det ena eller andra, och genast gick det åt skogen. De måste vara de vita lögnernas mästare.Han hade tydligen valt att skita i detta en gång och det medförde till att fästet släppte totalt i en kurva ---> marksyning![]()
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|