RSV mille restaurering

Tack för alla peppande kommentarer, det är verkligen kul :-)

Har inte räknat ihop alla kostnader ännu, och det är inte i närheten av klart. Alla rostiga bultar ska bytas, ramen poleras och kåporna ska lackas.

Men hittills är jag nog uppe i 2.000kr för hojen och c:a 13.000 I delar. Så 15.000kr

Hoppas på under 20.000kr när allt är klart.
 
Blev några några mil på mätaren idag. Den går lite ojämt, men upptäckte att dräneringshålet från tanklocket va tätt så det kanske är risk att det regnat in lite i tanken. Hällde i lite K-sprit och sen gick den mycket bättre.

Fick ett nytt kåpglas från Hongkong oxå, för att kostat 200kr så är jag väldigt nöjd och imponerad av passformen.
uploadfromtaptalk1431637912925.jpg
 
Lite nya grejer som letat sig från Hong Kong Viskafors
uploadfromtaptalk1432216211123.jpg
Först ett elektroniskt blinkrelä som klarar att blinka min LED blinkers utan en massa extra motstånd, redan installerat och funkar kanon :-)

uploadfromtaptalk1432216224382.jpg

Sen är det en ny halleffektsgivare givare som skall modufieras till hastighetsmätaren
 
Då jag började bli lite väl nojjig för min vibrerande motor så lämnade jag för andra gången i mitt liv in motorcykel på verkstad igår.

Går i en lite lätt ångestfylld väntan på besked nu.
 
Längesedan det var någon uppdatering här nu.
Jag har avverkat ca 300mil och jag är helnöjd.

Har lite problem med bromsljuskontakten bak och hastighetsmätaren men det är redan delar hemkomna så det skall lösas snart.

Jag har haft lite problem med läckande koppling, förstår att det är ett vanligt problem som inte går att lösa på bra sätt med originaldelar. Så idag damp det ner en ny slavcylinder i brevlådan :-D
uploadfromtaptalk1438297929128.jpg
 
Den ska vibrera, det är ju en twin ;)
Har du kollat så att strypningen i luftburken är borttagen med?
När det gäller givaren till hastighetsmätaren så kolla att kabeln som sitter längs swingen är hel.
 
Den vibrerande motorn va inte så farlig som jag trodde. sista V-twinen som jag hade va en Honda, och det går väl inte riktigt att jämnföra.

Sen så va det glapp i styrlagret oxå, det gjorde nog sitt för vibrationerna oxå.

Gällande hastighetsmätaren så funkar den för det mesta, men krånglar om det är väldigt blött. Ska kolla en extra gång på kabeln.

Bromsljuskontakten till fotbromsen va kass oxå, jag satte dit en tillfällig vid besiktningen och har köpt banjoskruv med tryckgivare i som jag tänkte prova.

Jag och flickvännen va iväg på en tredagars mc-tripp längs västkusten för några veckor sedan, det var riktigt trevligt.
uploadfromtaptalk1438364779506.jpguploadfromtaptalk1438364803660.jpg
 
Påbörjade bytet av kopplingscylindern i går kväll. Det gick bra till en början men redulterade i en skruvmejsel i handen och natten fick spenderas på akuten.

uploadfromtaptalk1438410454845.jpguploadfromtaptalk1438410467930.jpg
 
Aj fan... Hoppas att du läker ihop fort så att du kan meka klart. :tummenupp Hmm, så kanske jag slipper se pölarna i "mitt" garage framöver :tungan
 
Haha, jo nu är jag hemma igen, tog bara 10 timmar på akuten.

Ska adressera pölarna så du inte behöver se dem. Misstänkte lite att det va din cykel där inne. :-)

För det är guldvingen som är din va?
 
Misstänkte lite att det va din cykel där inne. :-)

För det är guldvingen som är din va?

Haha... jo, bytte inriktning lite :)... Nädå, men gixxern har fått sällskap av en GS, har ju hört att gixxers inte är så bra offroad :crash

Hyllan där är min också så behöver du papper eller verktyg när du är där så är det bara att ta...
 
Haha... jo, bytte inriktning lite :)... Nädå, men gixxern har fått sällskap av en GS, har ju hört att gixxers inte är så bra offroad :crash

Hyllan där är min också så behöver du papper eller verktyg när du är där så är det bara att ta...
Haha, grymt! Nej Gixxern är sådär å köra offroad med, Aprilian är bättre

Vilken GS är din? 650n eller 1150n?
 
1150n är min och 650n är tjejens. Fast av ngn anledning är det jag som får serva och sköta båda :va
 
Okej, fan va najs :-) får skärpa mig lite nu då när jag vet vem jag knör om platsen med :-o
 
Var ett tag sedan senaste uppdateringen nu. I alla fall har en extra motor idag, tanken är att flytta över kåpor och bultar till min motor, sen ska det portas så mycket det går och sedan mappas efter det.

Gällande mappning har jag två efterlysningar, är det någon somm vill låna ut en power commander 3 några dagar? Och är det någon som har en bra tändningsmapp i sin hoj?
c5bcc3b79d0c357e8d6083189fc6267f.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top