RSV mille restaurering

Första försöket att starta bröten misslyckades, den va helt stendöd. Efter att jag lagt några timmar på avancerad diagnosering via ECU:n kom jag på att jag skulle kolla själva kablingen mm.
Mycket riktigt så va det ingen kontakt i startknappen.
ImageUploadedByTapatalk1430860874.267396.jpg
Tog isär och hittade en massa pulver från släckaren, efter lite putsande och tvättande med isopropanol så funkade den felfritt.


ImageUploadedByTapatalk1430860971.538576.jpg
Lite knackande från motorn första sekunderna, men annars går den felfritt, första provturen avklarad, 400m ute på gatan. Fan va härligt!
Besiktningstid tisdag nästa vecka! Hoppas alla grejer hinner komma innan dess.
 
Kemisk metall ska funka med bensin. Enligt flertalet vänner som är utbildade bilmekaniker är detta ett vanligt sätt att laga bensintankar på bilar. Har även använt kemisk metall på min gamla tank till sr:en och den stig med soppa i sig i flera år utan att läcka.
 
Ang. kabeln som är klippt. Har du org. ljuddämpare så sitter det två svetsar vid ingången som håller en "kon". Fräs bort dem och ta bort konen så blir hojen ostrypt och funkar bra med klippt kabel. Det finns ingen anledning att köra med strypt ECU, även med org. ljuddämpare.
 
Ang. kabeln som är klippt. Har du org. ljuddämpare så sitter det två svetsar vid ingången som håller en "kon". Fräs bort dem och ta bort konen så blir hojen ostrypt och funkar bra med klippt kabel. Det finns ingen anledning att köra med strypt ECU, även med org. ljuddämpare.

Vart sitter dessa? På ingången på själva ljuddämparen?
 
Du jobbar snabbt och effektivt!

Många olika typer av bekymmer man åker på efter en brand. Många är väl bättre på antingen el, chassi eller plast. Du måste kunna allt. Imponerande :Bugar
 
Last edited:
Någon vet hur man får Röd Belysning Som Bertilson har på sin. Bara byta lampor ? vill gärna veta innan jag river ner,,
Tack för förhand.

Togge
 
Vad ska det vara för färg egentligen? Är inte denna röds orginal? Jag tänkte inte direkt på det när jag hade isär instrumentet.

Lite nya leveranser idag
ImageUploadedByTapatalk1430944701.140713.jpg

Jag har besiktningstid på tisdag, så då kan det vara bra att ha en skylt på
Några tips på lagligt sätt att montera den?
ImageUploadedByTapatalk1430944715.542787.jpg

Annars fick jag inte så mycket tid i garaget idag, jag håller på att renovera flickvännens kök parallellt. Men lite blev det gjort och det börjar se lite mer ut som en motorcykel
ImageUploadedByTapatalk1430945082.741929.jpg
 
Du jobbar snabbt och effektivt!

Många olika typer av bekymmer man åker på efter en brand. Många är väl bättre på antingen el, chassi eller plast. Du måste kunna allt. Imponerande :Bugar

Tackar

Jo det är många utmaningar, och det blir alltid dyrare än man tänkt sig. Har tidigare hört att pulvret är väldigt aggressivt, men kunde inte i min vildaste fantasi tro att det va såhär farligt, det finns överallt och allt det har varit i kontakt med har rostat eller korroderat.

Varenda bult behöver bytas, alla ytor poleras och alla kontakter rengöras.
 
Lite bakslag under kvällens mekande, några skruvar till kåporna blev felbeställda, ena kåpan sprack, en glödlampa va kass och jag har inga buntband hemma.

Hoppas på bättre flyt imorgon
uploadfromtaptalk1431031068154.jpg
 
Lyckades hitta autentiska buntband, made in Italy :-)
uploadfromtaptalk1431117817488.jpg

Annars så går det bra, börjar se slutet på tunneln, drivpaket och blinkers kvar innan besiktningen
uploadfromtaptalk1431118054884.jpg
 
Letade efter konen idag, men den verkar redan vara bortplockad?
uploadfromtaptalk1431208438281.jpg

Blinkersen ville inte vara med, visade sig att reglaget var trasigt inuti.
uploadfromtaptalk1431208506711.jpg

Gick runt i garaget och letade lite, visade sig att reglaget på min Honda Dominator från -91 hade identiskt innehåll i reglaget. Vad är oddsen för det?
uploadfromtaptalk1431208742257.jpg

Det enda som är kvar att fixa inför besiktningen är bromsljuskontakten till fotbromsen.

Känns rätt bra, väntar med lacken tills hösten, så nu ska det ut å köras
uploadfromtaptalk1431209013777.jpg
 
Hade lite problem med att starta igår, s Millen fick ett nytt Varta batteri.uploadfromtaptalk1431460305322.jpg

Va på besiktningen idag, gick väl i det stora hela ganska bra. Fick dock ombesiktning för att jag glömt reflexen bak :-/

Sen blev det premiärtur från Borås till jobbet i Göteborg gick hur bra som helst, märks att denna hojen trivs i lite högre hastighet där min Honda Dominator börjar protestera lite.

Parkerade cykeln utomhus och sen regnade det hela dagen så hemfärden blev intressant. Motorn gick ojämt, tjuvdog hela tiden vid krypkörning. Hastighetsmätaren dog och jag blev pissblöt.
 
Läste på lite om hastighetsmätaren och förstod att det är en halleffektsgivare som sitter i bakhjulet. Har beställt en ny robustare industriell givare som jag tänkte sätta dit istället. Tror det blir bättre i längden.

Ska även plocka ner tändspolarna och förtenna anslutningarna på dem på nytt, är lite oxiderat nu och misstänker att det är därför den går ojämt när det är blött.
 
Måste säg att du jobbar synnerligen effektivt !

Redan färdig...................... i "turbofart".
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top