RSV Mille = klumpig traktor?

Tvåa min bäste herre, tvåa! Efter och endast efter Swedie (som körde Mille, men nyare ;) )

Aj då mitt minne behöver uppgraderas, hade jag varit snabb och snyggare hade jag utmanat dig om andra platsen.

Vad händer med strider, har han blivit förtidspensionär?

Räknar inte Strider på tabellerna för de senaste årens ERF säsonger? :va

Han skriver en bok i ämnet. Misstänker att den finns ute i februari.
(Sen har han blivit farsa igen också samt skaffat nytt jobb så det är nog en del att stå i)

Att ha tekniska begränsningar gör dig till bättre förare. Att ha överlägset bästa maskin gör dig lat och arrogant :tungan

Ingen här som håller Hondas fana?... Eller var det frågan om att välja Aprillia eller Aprillia DeluXe? ;)

I mitt estetiska tycke e Aprilia fina o robusta. Så mycket mer hänger på föraren... Greven har ju kört bra med sin SP1:a. Min egen går bra, SP2:an vi körde ERF med i somras hängde med bra, även på rakorna. Ingen körde om oss där på Falkenberg iaf. Jag fick sladd ut på rakan på Anderstorp, lite blött kanske men man skall nog ha lite respekt för vridet i desssa. Lodnerts SP2:a harr på ca 138 hk på bakhjulet... Den skall hanteras m fast hand, då går den precis dit man vill. Men, ja den är tyngre... Min SP1:a har jag fått ner till strax under 190 kg.

DOCK... tror jag 1. Reservdelarna är billigare till hondan.. 2. Du får dem innan sommaren är över...

Kan du släppa tanken på Pasta o köra Sushi?!... Så kan vi ge Italienarna en fight for thier money tillsammans... :D

Aprullan är hög som ett hus och har inte klippet som 1098 har, men det spelar ingen roll, bara bra att ha nåt att skylla på när man kommer bland dom sista i BOTT:en träsket.

Kan du släppa tanken på Pasta o köra Sushi?!... Så kan vi ge Italienarna en fight for thier money tillsammans... :D

Jag har två krav:
1. Kul och smidig att köra
2. Fruktansvärt pålitlig och underhållsfri

Jag räknade inte med Hondan ens för den trodde jag föll direkt på 1. Eller?

Reservdelar till Aprilia behöver inte vara svåra att få tag på om man vet var man ska beställa från.
Säkert sant. Allt jag har "hört" i den vägen är ju att det tar en evinnerlig tid o få sina saker... om de har dem på lager... :rolleyes:

Jag har två krav:
1. Kul och smidig att köra
2. Fruktansvärt pålitlig och underhållsfri

Jag räknade inte med Hondan ens för den trodde jag föll direkt på 1. Eller?
Tja.. Jämför man pansarvagn o pansarvagn så... Kul, ja då :D
Det är lite ojust av alla som nu kör Aprillia o inte... Eh, hej, vill du prova min hoj?... Jag menar, så hade jag ju haft koll på vilken som var smidigast..

Oas så verkar du inte ha kört *gissar* en SPx, så vet du om den är osmidig :va

Last edited:
Oas så verkar du inte ha kört *gissar* en SPx, så vet du om den är osmidig :va

Nä det vet jag ju förstås inte, men den är ju inte lika mycket renodlad sporthoj som cbr, gsx-r, zx-rr osv. Från Aprilias sida däremot är väl Mille:n den sportigaste? Bortsett från nya V4:an då förstås.

Nä det vet jag ju förstås inte, men den är ju inte lika mycket renodlad sporthoj som cbr, gsx-r, zx-rr osv. Från Aprilias sida däremot är väl Mille:n den sportigaste? Bortsett från nya V4:an då förstås.

Fast å andra sidan, SP1 är ju en HRC-produkt så sprotig är den.

Sen, å andra sidan igen, min högst opartiska åsikt favoriserar Aprilia. :)

Nä det vet jag ju förstås inte, men den är ju inte lika mycket renodlad sporthoj som cbr, gsx-r, zx-rr osv.

Vad skriver du egentligen? :va

VTR'en byggdes i stort sett enkom för WSBK.
Nog för att den är rätt tung och behöver mycket jobb för att komma i racetrim, men om något så är den mer "renodlad sporthoj" än de övriga du listar.

Vad skriver du egentligen? :va

VTR'en byggdes i stort sett enkom för WSBK.
Nog för att den är rätt tung och behöver mycket jobb för att komma i racetrim, men om något så är den mer "renodlad sporthoj" än de övriga du listar.

Jaså är det så? Ja då har jag verkligen fått det om bakfoten. Nu måste jag ta och läsa på om VTR:en.

Jaså är det så? Ja då har jag verkligen fått det om bakfoten. Nu måste jag ta och läsa på om VTR:en.

Kollade ett SBK race idag från 2001. Jävlar va Edwards körde med VTR:en :gnissla . Corser körde ju inte dåligt med Millen heller .
Finns det något SBK kit till Pinky :D , kanske finns Corsers hoj kvar i något garage hos Aprilia :) .

Heyyy, med Pinky hadde du slitt med å komme blant de 10 beste iår:tummenupp Eller kanskje ikke........

Nu underskattar du både DonQ och Pinky :) .
Nästa säsong ska jag slå dig i varje tävling (om du kommer till start) :D . Jobbar just nu på att hela ekipaget (jag och Pinky) ska väga runt 25-30 kilo mindre :gnissla . (Om vi ska vara seriösa så får jag vara glad om jag kommer före i ett race, så det får bli mitt mål :) ).

Last edited:
Nu underskattar du både DonQ och Pinky :) .
Nästa säsong ska jag slå dig i varje tävling (om du kommer till start) :D . Jobbar just nu på att hela ekipaget (jag och Pinky) ska väga runt 25-30 kilo mindre :gnissla . (Om vi ska vara seriösa så får jag vara glad om jag kommer före i ett race, så det får bli mitt mål :) ).
Nopp, er bare realistisk, det Bjørn fikk til på Pinky i 07 var mer enn imponerende! Men like fordømt, tror jeg at om han skulle pressa den sykkelen mer ville hun ha oppløst seg selv i atomer. Og når du ikke klarte å slå meg i år når jeg kjørte med tommelbrudd, da skal du slite til neste år for da er jeg veltrent og klar - NOT! Da gir jeg deg race 1 & 2 i julegave:yoparty Men ny sykkel blir sannsyneligvis bestilt i morra, og den har 180 hk på hjulet:tuttar Så nå skal jeg om mulig kjøre enda saktere i sving, men sinnsykt fort på raka:arsele

Last edited:
Nopp, er bare realistisk, det Bjørn fikk til på Pinky i 07 var mer enn imponerende! Men like fordømt, tror jeg at om han skulle pressa den sykkelen mer ville hun ha oppløst seg selv i atomer. Og når du ikke klarte å slå meg i år når jeg kjørte med tommelbrudd, da skal du slite til neste år for da er jeg veltrent og klar - NOT! Da gir jeg deg race 1 & 2 i julegave:yoparty Men ny sykkel blir sannsyneligvis bestilt i morra, og den har 180 hk på hjulet:tuttar Så nå skal jeg om mulig kjøre enda saktere i sving, men sinnsykt fort på raka:arsele

:tummenupp :tummenupp Det tackar jag för....
Tänk på att jag körde med ett brutet båtben och har varit gipsad 9 veckor under säsongen :tungan , nä men allvarligt så kommer jag inte ha en chans.
Härligt att det blir en ny hoj :tummenupp är det en 1098R? 180 hk på hjulet då får du ställa TC:n på högsta nivån :tungan . Jag har väll 105 hästar på hjulet så slår du mig inte med den så vet jag inte hur du kör :tungan .
Gott att du förmodligen ska köra :tummenupp . Fortsätter du på Michelin?

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...