Hmm, om du med kvickstyrd menar lätt att slänga från sida till sida så håller jag inte med. Jag tycker millen har alldeles för hög tyngdpunkt för att funka bra i tex en chikan.
Visst jämför man med nyare hojar så är den ju inte mer kvickstyrd än dom, men den ser ju faktiskt mer klumpig ut än vad den är tycker jag. Men det kan ju självklart vara olika uppfattningar. Som sagt hade jag haft mer pengar hade jag ju inte haft kvar min för så jäkla kvickstyrd är den ju inte
.
Sänka ner den lite fram och höja upp den lite bak så blir den lite bättre.
Det den saknar mest enligt mig är pulver i motorn. För mig har det inte gått mycket långsammare i kurvorna men jag tappar grymt på rakorna.
Jag har inte kört så mycket hojar i fullt racetempo så jag kanske inte riktigt fattar hur bra nyare hojar är
. Tänk va snabb jag skulle vara med en 1198S
.
Jag vet inte om det skiljer mycket mellan nyare RSV och den gamla jag hade, men jag tror inte att det är någon större skillnad. Jag tror inte att en Mille kommer till sin rätt på de svenska småbanorna.
mina 2 cent
Jag tror det skiljer ganska mycket. Swedie var väll riktigt nöjd med chassit på sin RSV, och den passade väll ganska bra för dom små svenska banorna.
Kolla dessutom hur Lind körde med sin Tuono (vanliga R modellen inte Factory) i BoTT i år. Inte gick det så fort pga att han hade mycket mos i motorn iaf.
Det är faktiskt ett bra chassi, men visst Lind är ju säkerligen grymt snabb på det mesta.