RSV Mille = klumpig traktor?

nazurro ska köra 250R och inget annat. :fakta

Haha, du försöker idogt, det ska du ha cred för :tummenupp

Men 2-takt blir det nog inte. Jag är ute efter en klass där man kan ställa upp oavsett tempo, kör man sakta är det OK, kör man väldigt fort är det också OK och väldigt kul förstås. BOTT med sin mix av A och B-förare är därför jäkligt intressant. Köra t.ex superstock känns för seriöst och smått livsfarligt...BOTT är mer lagom, och jag har gjort mitt i Rookie, iaf på Sviesta.

Men det ska ju va kul att köra också, rent hoj-mässigt. Och på vissa här låter det ju ändå som att en mille kan vara helt ok.
 
Haha, du försöker idogt, det ska du ha cred för :tummenupp

Men 2-takt blir det nog inte. Jag är ute efter en klass där man kan ställa upp oavsett tempo, kör man sakta är det OK, kör man väldigt fort är det också OK och väldigt kul förstås. BOTT med sin mix av A och B-förare är därför jäkligt intressant. Köra t.ex superstock känns för seriöst och smått livsfarligt...BOTT är mer lagom, och jag har gjort mitt i Rookie, iaf på Sviesta.

Men det ska ju va kul att köra också, rent hoj-mässigt. Och på vissa här låter det ju ändå som att en mille kan vara helt ok.

Hur mycket pengar har du tänkt lägga?, 06 kom vanliga millen med öhlinare fram och köpa en beg öhlinare bak kostar inte så mycket. Sen om du vill ha mer pulver så köper du antingen 1060cc kit och monterar det och helsystem eller tömer orginal burkarna på cat m.m

1060cc kit ca 10000:- (utan montering)
Helsystem Smaltmoto 60mm ca 16500:-

Effekt på slangen hamnar runt 145-155hp då om man fixar till allt rätt... men bara slip on på hojen får du ca 130hp

Finns mycket att göra... men tyvär kostar det lite gran också...

Finns rykten om att det kan komma ett 1200cc kit till millen också men vi får se :p , jag tycker det ser ut att va väldigt trångt om plats för 1200cc, 1103 kiten är inte att rekomendera eftersom de värkar gå sönder hela tiden tyvär med det kitet.
 
Haha, du försöker idogt, det ska du ha cred för :tummenupp

Men 2-takt blir det nog inte. Jag är ute efter en klass där man kan ställa upp oavsett tempo, kör man sakta är det OK, kör man väldigt fort är det också OK och väldigt kul förstås. BOTT med sin mix av A och B-förare är därför jäkligt intressant. Köra t.ex superstock känns för seriöst och smått livsfarligt...BOTT är mer lagom, och jag har gjort mitt i Rookie, iaf på Sviesta.

Men det ska ju va kul att köra också, rent hoj-mässigt. Och på vissa här låter det ju ändå som att en mille kan vara helt ok.

Jag kan klart rekommendera BoTT. Det går jäkligt fort i toppen men har man inte pengarna och modet att köra i toppen så blir det sköna fighter lite längre ner också :tummenupp . Har du inte tanke på att hänga med i absoluta toppen så tror jag du klarar dig gått på en RSV. Du är ju en duktig pilot så jag tror inte du skulle komma allt för långt efter på en RSV.
 
Haha, du försöker idogt, det ska du ha cred för :tummenupp

Men 2-takt blir det nog inte. Jag är ute efter en klass där man kan ställa upp oavsett tempo, kör man sakta är det OK, kör man väldigt fort är det också OK och väldigt kul förstås. BOTT med sin mix av A och B-förare är därför jäkligt intressant. Köra t.ex superstock känns för seriöst och smått livsfarligt...BOTT är mer lagom, och jag har gjort mitt i Rookie, iaf på Sviesta.

Men det ska ju va kul att köra också, rent hoj-mässigt. Och på vissa här låter det ju ändå som att en mille kan vara helt ok.
Men hela din text beskriver ju hur det skulle vara för dig att köra i 250R.
Mix av A och B-förare, du kommer köra alldeles lagom fort, svinkul att köra rent hojmässigt. Hyr Peters Honda för han kör ju ändå aldrig och sedan har du en av Sveriges bästa 250-mekar på armlängdsavstånd. Vad kan gå fel? :)
 
En porrlila Mille kom trea i totalen , så var det där med föraren ........

Tyvärr så tror jag DonQ (som är en grym förare) hade haft svårt att placera sig trea i totalen i år och framför allt nästa år på den Rosa faran (som förövrigt jag äger nu :D dock är den inte rosa längre).
Eller vad tror du själv DonQ? I år hade du nog placerat dig runt 4:a, 5:a, 6:a i totalen, eller hade du slagit Mr Lind :) (vilket inte är dåligt på den hojen) men nästa säsong blir det nog ännu värre.
 
Han kan bli gråhårig av alla kolvbyten plus att marknadsvärdet på en 250R vid det här laget måste ha rasat med några %. Nej låt vår hjälte köra 4-smäll kanske KTM 690? Håkan har ju sagt att det är en kul klass som troligtvis är enu billigare :tummenupp

björn

Inte för att jag har letat 250 nu när jag har sålt 125:an :rolleyes: Men inte har dom gått ner i pris, snarare tvärtom.

Men tillbaka till ämnet. Bott på en Aprilia är nog kul på en lagom nivå till en lagom peng.
 
Hur mycket pengar har du tänkt lägga?, 06 kom vanliga millen med öhlinare fram och köpa en beg öhlinare bak kostar inte så mycket. Sen om du vill ha mer pulver så köper du antingen 1060cc kit och monterar det och helsystem eller tömer orginal burkarna på cat m.m

1060cc kit ca 10000:- (utan montering)
Helsystem Smaltmoto 60mm ca 16500:-

Effekt på slangen hamnar runt 145-155hp då om man fixar till allt rätt... men bara slip on på hojen får du ca 130hp

Finns mycket att göra... men tyvär kostar det lite gran också...

Finns rykten om att det kan komma ett 1200cc kit till millen också men vi får se :p , jag tycker det ser ut att va väldigt trångt om plats för 1200cc, 1103 kiten är inte att rekomendera eftersom de värkar gå sönder hela tiden tyvär med det kitet.

Tanken var att köra så original det bara går, och jag skulle väl i sånt fall kika på 06/07 med öhlinare. Men jag har ingen plan för när/var/hur för tillfället, så nån budget är inte lagd :)

Jag kan klart rekommendera BoTT. Det går jäkligt fort i toppen men har man inte pengarna och modet att köra i toppen så blir det sköna fighter lite längre ner också :tummenupp . Har du inte tanke på att hänga med i absoluta toppen så tror jag du klarar dig gått på en RSV. Du är ju en duktig pilot så jag tror inte du skulle komma allt för långt efter på en RSV.

Låter bra! :tummenupp
 
Last edited:
Vann inte allas våran SWEEDIE cupen för ett par år sedan fast det fanns ett gäng helt överlägsna 1098:or ?? en omöjlig uppgift om jag har förstått flertalet rätt här i tråden.
:va
Millen har ett bra chassie i Factory utförande men saknar effekt. Faktum är att Millen är gammal trött och är inte konkurrenskraftig på bana om du ska kämpa i Eliten.

Millen har ett bra chassie i Factory utförande men saknar effekt. Faktum är att Millen är gammal trött och är inte konkurrenskraftig på bana om du ska kämpa i Eliten.

Men BOTT har väl ganska medioker konkurrans så en potent förare kan nog placera sig , men räkna med att 1098 orna lämnar dig ur böjarna och ut på rakorna.
 
Men hela din text beskriver ju hur det skulle vara för dig att köra i 250R.
Mix av A och B-förare, du kommer köra alldeles lagom fort, svinkul att köra rent hojmässigt. Hyr Peters Honda för han kör ju ändå aldrig och sedan har du en av Sveriges bästa 250-mekar på armlängdsavstånd. Vad kan gå fel? :)

Alltså, både klassen som sådan och hojen är ju kanon. Absolut, det säger jag ingenting om. Men du kan inte lura mig vad gäller meckandet, jag har sett det med egna ögon: 2-taktsfolket meckar, meckar, meckar, och när de är klara meckar de lika mycket till. Och jag avskyr att mecka, jag kan inte mecka och jag vill inte lära mig :näsblod
Jag är så lat att jag hellre står över än byter till regndäck (nästintill) om det regnar....

Men visst, en 250R lär ju lätt va ballaste hojen att köra!

Han kan bli gråhårig av alla kolvbyten plus att marknadsvärdet på en 250R vid det här laget måste ha rasat med några %. Nej låt vår hjälte köra 4-smäll kanske KTM 690? Håkan har ju sagt att det är en kul klass som troligtvis är enu billigare :tummenupp

björn

Njae det är ju inte roadracing liksom....
 
Last edited:
Alltså, både klassen som sådan och hojen är ju kanon. Absolut, det säger jag ingenting om. Men du kan inte lura mig vad gäller meckandet, jag har sett det med egna ögon: 2-taktsfolket meckar, meckar, meckar, och när de är klara meckar de lika mycket till. Och jag avskyr att mecka, jag kan inte mecka och jag vill inte lära mig :näsblod
Jag är så lat att jag hellre står över än byter till regndäck (nästintill) om det regnar....

Men visst, en 250R lär ju lätt va ballaste hojen att köra!
Försöka går ju. :D
Tror du skulle göra mycket bra ifrån dig på en 250, av det jag sett av din körning så tycker jag det sett bra ut.

Neutral har ju en hoj som aldrig körs och han gillar ju att meka. DU kör, han mekar och ni delar på äran. ;)
 
Försöka går ju. :D
Tror du skulle göra mycket bra ifrån dig på en 250, av det jag sett av din körning så tycker jag det sett bra ut.

Neutral har ju en hoj som aldrig körs och han gillar ju att meka. DU kör, han mekar och ni delar på äran. ;)

Ära och berömmelse, hmmm, det låter intressant.... :D
 
Vann inte allas våran SWEEDIE cupen för ett par år sedan fast det fanns ett gäng helt överlägsna 1098:or ?? en omöjlig uppgift om jag har förstått flertalet rätt här i tråden.
:va

Han vann cupen för att han var överlägset bästa föraren, jag vann REC 2007 för att jag är så jävlla mycket snyggare än strider.

Idag måste du ha en potent röd pizzaräser på 1098cc om du ska vinna, mille är en jekligt trevlig traktor :tummenupp Men man vinner inga tävlingar på att se bra ut, se bara på mig :rolleyes:
 
Vann inte allas våran SWEEDIE cupen för ett par år sedan fast det fanns ett gäng helt överlägsna 1098:or ?? en omöjlig uppgift om jag har förstått flertalet rätt här i tråden.
:va

Schhhhhh! Nej ta bort detta inlägg, han blir bara så kaxig då :huvet :D :D :D
 
Tyvärr så tror jag DonQ (som är en grym förare) hade haft svårt att placera sig trea i totalen i år och framför allt nästa år på den Rosa faran (som förövrigt jag äger nu :D dock är den inte rosa längre).
Eller vad tror du själv DonQ? I år hade du nog placerat dig runt 4:a, 5:a, 6:a i totalen, eller hade du slagit Mr Lind :) (vilket inte är dåligt på den hojen) men nästa säsong blir det nog ännu värre.

Absolut bäst 4a. Dom tre främsta i år körde lika snabbt (eller lite snabbare) som Swedie gjorde förra året och det GICK inte hänga på honom med Pinky.

Han vann cupen för att han var överlägset bästa föraren..

Bah! Snicksnack... :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top