Har haft både nsr och rs och kan bara säga utifrån mina erfarenheter.
Både Rs och nsr känns som riktigt stabila hojar. Prillan är ju från grunden en tävlingshoj, så de har lite mer krut, och lite mer service.
Honda har ju länge blivit omtalade för sina hållbara motorer och detta är inget undantag. Min nsr var väldigt dragstark, men på högre varvtal var den inte så pigg. uppåt 7-8 000 varv börjar den vibrera så det börjar bli lite obehagligt att köra i höga hastigheter. Den var heller inte så snabb att axxa t.ex. från 90 och uppåt..
Prillan är tvärt om. Den är riktigt löjlig på låga varvtal.. Även nu när jag är van mcförare råkar jag ibland döda motorn när jag ska starta från noll, då man måste gasa på lite väl mycket för att börja rulla.. Detta kan dock berott på att min avgasport hade kleggat fast, så jag vågar inte påstå att alla rs är såhär.
Men RS blev klart min favorit när det gäller de mekaniska bitarna. Den är skönast att köra, mjuk i motorn, och riktigt bra drag på högre varvtal.
Nsr tycker jag är snyggare och har mycket bekvämare körställning. Men på sätt och vis föredrar jag ändå aprilians sportiga look.
Det är ju som sagt helt smaksak, och jag kan inte garantera att alla hojar beter sig såsom mina gjort. Men mitt beslut var i varje fall att bara behålla aprilian.
Låt oss gärna få veta när du bestämt dig och varför du valt det du valt