Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Kan så vara fast allra bäst är att bli listad av GSXRelvamiljardäRRRRR som en av Sveriges mest talanglösa förare, då tar man garanterat i lite extra!Axxexs skrev:En kvalgräns kan få vissa att ta i lite mer för att kvala in iof..

Med tanke på att just 250 består av både VM-förare och rena rookies så är det nog bara att inse att även en 115% gräns skulle göra förare besvikna. På Knutstorp vet jag att de långsammaste förarna i vår klass innan start fick veta att när de har blivit varvade två gånger så skulle de bli svartflaggade. Det känns iofs lite onödigt för chansen att de ska bli varvade en tredje gång måste vara helt obefintlig och då är skadan redan skedd så lika bra att låta dem köra vidare!
Däremot så borde alla gå en kurs i hur man ska bete sig vid varvningar, både den som varvar och den som blir varvad.
Edit: 250SP på Knutstorp senast så körde den snabbaste 1.06 och den långsammaste 1.17 (117%) så det tar typ 7 varv innan det blir varvning.
På Sviestad i fjol var det 1.10 mot 59 (118%) så det är nog några som inte skulle fixa en 115% gräns i 250SP heller.
Last edited: