Rossis framtid

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag förstår inte, jag ser inte var Radare trollar i den här tråden. Han drar slutsatser baserat på intervjuer och resultat och vad andra runt om på Internet också kommit fram till. Det är en diskussion, vill ni inte vara med, sluta svara. Pungt.

Det är ju legitima frågeställningar, när till och med JB går ut och säger att det vore ett smärre mirakel om Vale skulle vinna en gång till så tycker jag att det väcker frågor. Varför skulle han inte prata med Suzuki t.ex.? Bara för att ni andra är enögda fans eller har ni några vettiga argument till varför? Att denna och nästa skulle vara hans sista kan jag köpa men annars skulle ju Suzuki ha guldläge att rekrytera #46. För att han skulle vinna på en Yamaha igen ser jag som extremt otroligt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag måste gå mot strömmen och säga att tanken inte är orimlig, Radare. Om valet står mellan att vara andreförare i ett etablerat stall vs försteförare i ett nytt, lyhört och kompetent stall med en väldesignad hoj och hyfsade finanser är valet lite svårare. Ett argument vid byte till Ducati var väl möjligheten att bli mästare på tre fabrikat?

Frågan är om Suzuki har råd, likväl som att de måste fråga sig om Vale är rätt val för två-tre säsonger?

Eller om Rossi är beredd att anpassa lönechecken till förmån för möjligheten att sola sig i glansen av ett lyckat utvecklingsarbete och en historisk titel?

... Att det dessutom är en av Rossis bästisar i MotoGP som bossar för teamet... Rossi har allt att vinna på att bli försteförare för Suzuki.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Har du inte förstått budskapet i tråden? Alla som inte vinner mästerskapet är helt värdelösa och har inte i den klassen att göra och borde omedelbart sluta. Fullt logiskt. Vad jag inte förstår är hur man ska få till spännande racing då, men det kanske kommer i nästa tråd?
För att kunna bidra med något vettigt i den här tråden måste man begripa en sak:

Rossi är en mycket speciell förare vars betydelse och prestationer gör att han inte kan jämföras med andra mer normala förare.

Om man inte fattar det och dessutom visar det genom att skriva att jag ”trollar”, då är det i själva verket trolleri man ägnar sig åt. Möjligen ofrivilligt sådant, vilket kanske gör att det ska kallas för...vad vet jag...nonsens. Hur som helst bidrar det inte till ny kunskap om Rossis framtid.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Frågan är om Suzuki har råd, likväl som att de måste fråga sig om Vale är rätt val för två-tre säsonger?
Precis. I alla fall det senare. Det skulle inte förvåna mig om Rossi skulle köra för Suzuki till ”självkostnadspris” med tanke på att hans ekonomiska framtid är skapligt tryggad. Sannolikt skulle han betala Suzuki för att få köra deras hoj om han hade goda skäl att tro att det skulle vara en realistisk möjlighet att ta en sista titel.

Fördelarna med att ha Rossi som förare är uppenbara. I det föreliggande läget får man lägga den nackdel det innebär att ha en äldre förare vars framtidsplaner är tämligen osäkra, samt Rossis tveksamma förmåga att leverera resultat.

Men om både Rossi och Suzuki vågar satsa helhjärtat på varandra skulle det kunna bli det ”marriage in heaven” som Ducati/Rossi beskrevs som innan någon kände till det katastrofala utfallet.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Precis. I alla fall det senare. Det skulle inte förvåna mig om Rossi skulle köra för Suzuki till ”självkostnadspris” med tanke på att hans ekonomiska framtid är skapligt tryggad. Sannolikt skulle han betala Suzuki för att få köra deras hoj om han hade goda skäl att tro att det skulle vara en realistisk möjlighet att ta en sista titel.
Så du tror att Rossi kommer att köra för Suzuki från och med 2015?
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
samt Rossis tveksamma förmåga att leverera resultat.

Vilken kanal ser du motogp på?????i söndags va han 4 och hade väl dom snabbaste varven.
 

Robert 73

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Värmdö
Hoj
zx-10R 2016
Vet inte varför men det finns något som gör att jag fortfarande tror att han kan överraska med en eller två vinster kanske även mer än så.

Finns det något som talar för att Rossi kan vinna ett till mästerskap?
 

Smagatusk

Guest
Varför skulle han inte prata med Suzuki t.ex.? Bara för att ni andra är enögda fans eller har ni några vettiga argument till varför? Att denna och nästa skulle vara hans sista kan jag köpa men annars skulle ju Suzuki ha guldläge att rekrytera #46. För att han skulle vinna på en Yamaha igen ser jag som extremt otroligt.

Nåt enögt fan är jag inte, jag försöker se saker objektivt.
Han har ju rönt stora framgångar hos Yamaha tidigare, började om på ny kula hos Ducati som bevisligen gick sådär... Han är inte purung längre och har sagt att han kanske kör i tre år till. Det är kanske inte tillräckligt för att börja om från scratch igen med Suzuki, och att hoppas på en tionde titel.

Han är ju smart som få när det kommer till race, bara att kolla statistiken pole vs wins. Förmodligen ser han sig själv ha störst chans att överlista de andra till en titel med just Yamaha. Men jag vet så klart inte, jag bara spånar.

Och grattis till tillökningen Gustaf! :)
 
Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Han hade 5:e snabbaste varv efter mar, ped, lor och cru.

så var det kanske..minns inte exakt..men att bli 4 kallar jag ändå att man tillhör det absoluta topp skicktet.
Tror inte heller han kan vinna fler titlar eller kanske ens race men å andra sidan finns det bara 3-4 st som kan det.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Två rena spekulationer betyder inte att det är mer än just spekulationer.
Precis. Spekulationer. Som det står vid länken: ”Let the rumors begin.” Och nog är det intressant att spekulera om Rossis framtid och vem/vilka som kommer köra för Suzuki?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vore väl konstigt om inte Rossi är högst på listan hos Suzuki? :va
Finns väl ingen men den dragkraften och i hela MGP?
Kan gissa att Stoner, Lorre, Peddo å MM kommer tätt därefter. :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top