Rossis framtid

Davide Brivio som är team manager hos Suzuki har tidigare varit det hos Yamaha när Rossi körde där han blev sedan Rossis manager när han körde Ducati. Han är även involverad i VR46 som är Vales merchandiseföretag så de är nära vänner.

Fast han har väl slutat med det nu när han jobbar med Suzuki?
 

Bifogat

  • rossi-brivio.jpg
    rossi-brivio.jpg
    76.4 KB · Visningar: 171
  • 322366.jpg
    322366.jpg
    102.2 KB · Visningar: 173
  • davide_brivio_no_sbk_in_qatar_per_rossi_2714.jpg
    davide_brivio_no_sbk_in_qatar_per_rossi_2714.jpg
    35.2 KB · Visningar: 173
  • Valentino+Rossi+Davide+Brivio+MotoGP+Spain+_FDsUSbuhQux.jpg
    Valentino+Rossi+Davide+Brivio+MotoGP+Spain+_FDsUSbuhQux.jpg
    122.1 KB · Visningar: 171
  • rossi_davide_brivio.jpg
    rossi_davide_brivio.jpg
    36.5 KB · Visningar: 164
  • briviorossi.jpg
    briviorossi.jpg
    25.7 KB · Visningar: 955
Valentino på en Suzuki känns inte bara lite långsökt. Känslan är att Vale snart vill ta det lugnt hemmavid. Ordna med sin racerbana på hemmaplan, ta upp lovande "junisar" bli mentor. Att utsätta sig för allt slit o vad det innebär med en helt ny "oprövad" cykel kan han ju redan efter åren på crapbike!
 
Känslan är att Vale snart vill ta det lugnt hemmavid.
Mycket möjligt. Men om vi uppehåller oss vid andra alternativ än pensionering, så framstår i nuläget en nystart hos Suzuki tillsammans med Brivio som ett trevligare slut på karriären än som en nolla på Yamaha snett bakom Lorenzo.
 
Mycket möjligt. Men om vi uppehåller oss vid andra alternativ än pensionering, så framstår i nuläget en nystart hos Suzuki tillsammans med Brivio som ett trevligare slut på karriären än som en nolla på Yamaha snett bakom Lorenzo.

Fast realistiskt, hur mycket mindre "nolla" skulle han bli på Sukkan?
Har verkligen svårt att se Valentino på en Sukka "snett" framför Jlo på Yamaha fabrikare!
 
Last edited:
Fast realistiskt, hur mycket mindre "nolla" skulle han bli på Sukkan?
Det är just eftersom svaret på den frågan inte är givet som han skulle köra Suzuki för Brivio. Hos Yamaha vet han hur framtiden ser ut – och den kan knappast bli värre än att vara sämre än satellitförare på samma märke.
 
Det är just eftersom svaret på den frågan inte är givet som han skulle köra Suzuki för Brivio. Hos Yamaha vet han hur framtiden ser ut – och den kan knappast bli värre än att vara sämre än satellitförare på samma märke.

Spekulativt intressant men tyvärr. Det kan bara bli rejält mkt sämre på ett helt oprövat kort. Vad som inte verkar funka helt ut iår på en gammal beprövad bekant, ska plötsligt funka bättre på en ny oprövad cykel? Mm.. Tveksamt! Valentino har ett gyllene läge att tacka för sig efter året. Han gav Yamaha en rejäl chans nu kan han om det inte vänder med hedern i behåll lämna MGP cirkusen. Det blir åtminstone mitt stalltips! Sedan att jag tippar som oftast som en sämre kratta räfsar är en helt annan story :tummenupp
 
Det kan bara bli rejält mkt sämre på ett helt oprövat kort.
Det saknas logik i det resonemanget. Det som är oprövat är ju just detta: oprövat.

Vad som inte verkar funka helt ut i år på en gammal beprövad bekant, ska plötsligt funka bättre på en ny oprövad cykel? Mm.. Tveksamt!
Om det är sant att Yamahan är likadan som sist Rossi körde den, då stämmer beskrivningen ”en gammal beprövad bekant” och det är faktiskt så, vilket många styvnackat har vägrat att acceptera, att Rossi tappade sin förmåga under åren hos Ducati.

Men om det är så att Yamaha sedan 2010 har förändrat hojen så mycket i enlighet med Lorenzos behov att den inte går att fullt ut anpassa för Rossis stil, då har han allt att vinna på att välja Suzuki eftersom din avslutande beskrivning av Rossis status (”med hedern i behåll”) knappast lär stämma med Rossis egen uppfattning eller önskemål. Jag tror inte man ska underskatta hur viktigt det är för honom att avsluta sin karriär på ett spektakulärt vis.
 
Han vill säkert ha en del kvar till pensionen och lite till. :D
Sen så vet vi ju inte vad han plockar i arvode av alla tillbehör fans köper som tröjer m,m.

Runt $13m / år för reklam mm när han körde för Ducce, verkar som att det minskat lite när han kör för Yamaha. Hans lön verkar ha minskat från $17m till $12m / år när han gick från Ducce till Yamaha.

http://www.forbes.com/pictures/mli45igdi/20-valentino-rossi/

http://www.forbes.com/profile/valentino-rossi/
 
Last edited:
Radare skrev:
Rossi tar en stor risk som fortsätter och riskerar att uppfattas som en föredetting utan insikt i sitt eget bäst-före-datum.

Som jag skrev tidigare: för den egna hedern måste han ta titeln en gång till innan han kan lägga av. Att betraktas som en föredetting som inte längre kan vinna är nog hans värsta mardröm. Risken han tar nu är att det blir just så...
:hihi
 
Som ni såg så vann Rossi på Assen..Nästa race krokar Peddo och Mackan ihop bryter några ben..Så Rossi tar sitt 10:e guld i år sen byter till Suzuki och tar över nummer 34!! Ja då blir det väl guld nummer 11.Tar aldrig slut..ler
Ps. verkar som ingen såg racet från Assen??
 
Som ni såg så vann Rossi på Assen..Nästa race krokar Peddo och Mackan ihop bryter några ben..Så Rossi tar sitt 10:e guld i år sen byter till Suzuki och tar över nummer 34!! Ja då blir det väl guld nummer 11.Tar aldrig slut..ler
Ps. verkar som ingen såg racet från Assen??

Jodå..jag såg..tycker det såg bra ut för att va en avdankad gammal icke vinnare.
 
Valentino Rossi
“Not to have to wait another 46 races to win another, and break another record, and become the oldest rider to win a MotoGP race. I think that the record holder was 37, and this means I’ll have to race for another three years.”
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top