Rossi VS Biaggi Supermoto!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
http://www.visordown.com/motorcycle...i-to-go-head-to-head/21853.html#ixzz2Cs7y4c9M

Awesome! Vad tror ni? Kommer det bli kontroverser, eller kommer dom kunna hålla sig i skinnet? Kan inte hitta något datum när det skall gå av stapeln, men jag hoppas något filmteam kommer vara på plats så man kan se härligheten! Allt för att hedra Marco Simoncelli :tummenupp

Är jag i fel forumdel får ni flytta tråden.. Jag brukar bara posta i OT och Motard/offroad.

The Sic Supermoto Day takes place on the 10th of December at the Sagittario International Circuit in Latina, Italy.

Härligt!!!

es värry naaaajjz

Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.

Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra. Dovizioso kan däremot bli intressant att se, riktigt bra crossåkare som bl.a. varit italiensk juniormästare innan roadracingkarriären tog fart.

Biaggi har väl tävlat en del i supermoto mig veterligen.
Sen har jag svårt att tro att två av världens främsta roadracingförare skulle vara "rena nollor" så länge det är något som innefattar två hjul.

Finns några filmklipp på tuben som trots att de inte är långa visar tydliga spår av skills..

Edit: Långa svarta spår, både in och ut ur kurvorna

Mig veterligen är både Rossi och Biaggi rena nollor på allt som har med crosshojar att göra.
Några killar som träffar Biaggi på en liten lokal bana i Kalifornien. Helt ok nolla. Scrolla fram till 0:48 sek i klippet.

Edit: Ser nu att han fixar däcktrycket åt en av killarna. Rätt kul och kanske inte helt väntat att få mekhjälp av Biaggi.

:)

http://youtu.be/ywZmYE0Bneg

Last edited:

:7peta :dummer

Allt är naturligtvis relativt men jag står för att Rossi inte är någon stjärna på crosshoj. Jag har sett honom köra tillsammans med Simoncelli och Dovizioso. Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat (varvade Rossi och Simoncelli vart tredje-fjärde varv på en normallång crossbana). I motocross alltså.

Allt är naturligtvis relativt men jag står för att Rossi inte är någon stjärna på crosshoj. Jag har sett honom köra tillsammans med Simoncelli och Dovizioso. Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat (varvade Rossi och Simoncelli vart tredje-fjärde varv på en normallång crossbana). I motocross alltså.
Men det är ju så med folket här. Bara för de ser på YouTube att Rossi och Biaggi lärt sig sladda lite in i kurvorna så kan de vara med på VM nivå automatiskt

Men det är ju så med folket här. Bara för de ser på YouTube att Rossi och Biaggi lärt sig sladda lite in i kurvorna så kan de vara med på VM nivå automatiskt

Vem här har sagt att de är på vm-nivå?
Snarare att de inte är "nollor".

Men som vanligt på SH så om man inte blir världsmästare så är man nolla, ett mellanting finns absolut inte. :död

När det kommer till sådana här evenemang så är det ju just det med att se dessa stjärnor som kan köra skiten ur vem som helst i deras gren sättas på prov i något annat... som att se Schumacher köra hoj, spela fotboll eller what ever.
De har en vinnarskalle och det är den som gör att de satsar stenhårt oavsett utmaning och därför skoj att se på.

Allt under VM nivå är för nollor!! Så nu var det sagt!

Grabbarna kan! Måste ju dock säga att Biaggi får träna lite på slidarna, hela vägen in i apex ska de va! :)

Glöm inte att en riktig supermotobana går på asfalt och grus med hopp. Med facit i hand från ett gäng tävlingar så är det på gruspartiet en rr-förare blir stekt i normalfall om han/hon bara är van vid asfaltsåka. Så bara för att man är snabb på asfalt i balla klipp på nätet så säger det inget om hur man är i en ren supermotardtävling.

Men om jag sett rätt gällande banan, Sagittario International Circuit , så är det ren asfaltstävling och det kan helt klart bli jävligt spännande!

Last edited:
...Min bedömning är att han håller samma nivå som en hygglig svensk motionär, medans Dovizioso nog skulle hänga med rätt bra i täten av ett SM-heat...
Aha, inte är det väl så att herrn själv var ut och halkade på gruset? I så fall ställer vi oss frågan i vilken klunga Du körde, Dovis eller de bägge andras? :confused::)

Var det inte en tre-fyra säsonger sedan som ett onormalt stort antal toppförare hade efterhängsna skador efter vurpor på crosshojar, vill minnas att Rossi var en av de drabbade? Farliga prylar, det där...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT