Rossi till Ducati

Snittfart på IOM mäts såklart alltid i mph! Och ett drygt 100mph-varv är inte direkt långsamt...

Självklart gör det det. Men min undran var mer om "Slangan" översatt själv till km/h eller vart han läst om att Rossis varv gick på över 100mph. För så fort körde de knappast under det varvet.

Möjligtsvis att de tog tid under en del av banan och räknade om att den farten skulle räcka till ett 100mph varv. Men det paradvarvet var inte på långa vägar nära ett 100mph varv.

I vilket fall så tror jag att Rossi skulle vara kapabel att köra i snarlik tempo som de allra bästa realroadracingförarna, om han nu skulle göra ett helhjärtat försök på rrr.

Back on topic. Rossi till Ducati? Hade själv önskat det iallafall.
 
Ingen som tänkt på att Yamaha Racing är baserat i Italien och är ungefär lika italienskt som Ducati numera? Till och med Spies och WSBK-grabbarna får ju sina hojar samt gör tester därifrån. Visst, högsta bossen är förstås Japan, men alla Rossi jobbar med snackar ju italienska, så han får nog sitt behov av patriotism tillfredställt.

Nä, Rossi lär inte flytta någonstans nu när han och JB fått rätt på Yamaha. Det han drivs av nu är helt enkelt att visa att han fortfarande är bäst, och då vill han särskilt sätta Jorge på plats. Jag tror han stannar 2 år till i Yamaha, sen börjar han med rally eller något sådant.

Att ett märke är baserat i italien gör ju inte det till ett italienskt varumärke. De flesta F1 team håller till i England tex. Det gör ju inte alla märken i F1 till engelska för det. Toyota F1 håller till i Tyskland, men det är fortfarande ett japanskt märke. Inte tyskt.

Yamaha är ett japanskt märke. Ducati är italienskt. Valentino är italienare, sponsrad av italienska Dainese från topp till tå (Dainese äger sedan ett drygt år AGV). Det är lite hur vi tänker.

;);););):D
 
Att ett märke är baserat i italien gör ju inte det till ett italienskt varumärke. De flesta F1 team håller till i England tex. Det gör ju inte alla märken i F1 till engelska för det. Toyota F1 håller till i Tyskland, men det är fortfarande ett japanskt märke. Inte tyskt.

Yamaha är ett japanskt märke. Ducati är italienskt. Valentino är italienare, sponsrad av italienska Dainese från topp till tå (Dainese äger sedan ett drygt år AGV). Det är lite hur vi tänker.

;);););):D

Hur många racers bryr sig om märken? Man vill vara i det bästa teamet, vilket märke man sen kör är skitsamma. Teamet Rossi kör för är numera bäst, samt han har fått dem att basera sig i hans hemland, så han lär nog vara nöjd. Tror också han inser själv att han är för gammal för att ge sig in på okänt vatten.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top