Rossi till Ducati

mph?

Eftersom Rossi har Steve McQueen som en av sina stora förebilder kan man tänka sig att han vill vidga den mediala bilden av sig själv. Att vinna IOM skulle onekligen göra honom mindre pojkaktig och mer... lik Steve McQueen.

Att köra IOM kan ju faktiskt göra honom nästan identisk med McQueen dvs DÖD...
Tror inte han någonsin kommer köra IOM fullt ut!

Om rossi är en så utpräglad tävlingsmänniska så varför skulle han byta från den mest lättkörda hojen och bäste depåchefen mot den mkt mer osäkra ducatin? Om yamaha håller samma nivå kanske han byter då han tagit rekordet i gp segrar!

Rossi sa väl nej till att göra rök-reklam nån annanstans förut? Eller minns jag fel?

Han har gjort det tidigare men man vet ju aldrig vad som händer när det blir nog mycket pengar i påsen.

A andra sidan kanske Ducce håller kvar vid Marlboro för att det är svårt att hitta en annan sponsor som skriver ut en lika stor check. Med Rossi i stallet är det säkert lite lättare att hitta villiga sponsorer.

Kanske... Ducati - Rossi - Fiat?

Nej, du minns rätt. Men för rätt pengar tror jag inte det är några problem.

Nu har jag inte sett Rossis kontoutdrag, men jag kan mycket väl tänka mig att han har tillräckligt bra sparkapital för att nobba det för en principsak.

Eller är det verkligen så illa att man kan köpa allt för rätt mängd pengar, även när du redan har så det räcker och blir över. :näsblod

Om rossi är en så utpräglad tävlingsmänniska så varför skulle han byta från den mest lättkörda hojen och bäste depåchefen mot den mkt mer osäkra ducatin? Om yamaha håller samma nivå kanske han byter då han tagit rekordet i gp segrar!

Det kan inte vara så att han provkör hojen i fråga innan han bestämmer sig? :va

Last edited:
...varför skulle han byta från den mest lättkörda hojen och bäste depåchefen mot den mkt mer osäkra ducatin?
Läs! :7peta

• Att bli MotoGP-mästare också på Ducati (ingen annan har varit 500/MotoGP-mästare på tre olika märken, däremot på två olika).

...han kommer aldrig bli den första att bli mästare på tre olika märken så länge han fortsätter hos Yamaha och ärligt talat är det väl ingen som tror att Rossi inte tänker på vilket rus det skulle vara att ta sin första MotoGP-seger i sadeln på Ducati. För att inte tala om hur det skulle kännas attt göra det på Mugello...

Så jag tror vi kan räkna med att han under nästa sommar meddelar att han har kommit överens med Ducati inför 2011. Frågan är om det också skulle innebära slutet på samarbetet med Burgess, jag skulle tro det.

Last edited:
Nu har jag inte sett Rossis kontoutdrag, men jag kan mycket väl tänka mig att han har tillräckligt bra sparkapital för att nobba det för en principsak.

Eller är det verkligen så illa att man kan köpa allt för rätt mängd pengar, även när du redan har så det räcker och blir över. :näsblod

Det kan inte vara så att han provkör hojen i fråga innan han bestämmer sig? :va

Provkörning?

Är detta verkligen något som praktiseras? Självklart vid nya förmågor men Rossi är väl sällan kontraktslös och en provkörninig av Duccen är nog inte ok sålänge han är hos yamaha!

Hayden som knappast betingar samma pengar som rossi provkörde väl inte duccen förrän EFTER Valencia och var redan kontakterad!

Provkörning?

Är detta verkligen något som praktiseras? Självklart vid nya förmågor men Rossi är väl sällan kontraktslös och en provkörninig av Duccen är nog inte ok sålänge han är hos yamaha!

Hayden som knappast betingar samma pengar som rossi provkörde väl inte duccen förrän EFTER Valencia och var redan kontakterad!

Hade jag varit Rossi och typ bäst så hade i alla fall jag krävt en provkörning i all hemlighet, så att jag visste om jag kunde fortsätta vara bäst eller inte, även om det antagligen inte går till så. :)

Är man bäst kan man ju alltid ställa orimliga krav om inget annat. :hihi

Hade jag varit Rossi och typ bäst så hade i alla fall jag krävt en provkörning i all hemlighet, så att jag visste om jag kunde fortsätta vara bäst eller inte, även om det antagligen inte går till så. :)

Är man bäst kan man ju alltid ställa orimliga krav om inget annat. :hihi

Med tanke på Rossis kändisskap med papparazziz osv så tror jag han inte kan fisa i närheten av en annan tillverkare utan att dom vet om det!

Tror även teamet vet var han är och även har full koll var deras konkurrenter håller till!

Med tanke på Rossis kändisskap med papparazziz osv så tror jag han inte kan fisa i närheten av en annan tillverkare utan att dom vet om det!

Tror även teamet vet var han är och även har full koll var deras konkurrenter håller till!

Du har antagligen helt rätt. :tummenupp

En sak som är lite intressant och som ingen nämnt, vad jag har sett, är att Ducati troligtvis har depåns största ekonomiska muskler bakom sig i form av Marlboro. Marlboro är missnöjda med Stoner vid sidan av banan och skulle garanterat signa Rossi alla dagar i veckan. Att bryta kontrakt är inget ovanligt och Marlboro kan säkert enkelt kompensera Yamaha för Rossis redan påskrivna kontrakt.
Det bygger ju på att Yamaha ens är intresserade av att släppa Rossi och varför skulle de ens diskutera det? De har världens genom tiderna mest kände förare som är det bästa marknadsföringsansiktet planeten kan uppbringa. Tror inte ens Yamaha kan tänka sig att diskutera det eftersom förlusten av Rossi är större än en påse pengar från Marlboror.

Det bygger ju på att Yamaha ens är intresserade av att släppa Rossi och varför skulle de ens diskutera det? De har världens genom tiderna mest kände förare som är det bästa marknadsföringsansiktet planeten kan uppbringa. Tror inte ens Yamaha kan tänka sig att diskutera det eftersom förlusten av Rossi är större än en påse pengar från Marlboror.
Allt kan köpas för pengar, trust me.

Och vem vet hur Yamaha resonerar internt. De kanske själva tror att Lorenzo är den som plockar hem bucklan 2010.

Allt kan köpas för pengar, trust me.

Och vem vet hur Yamaha resonerar internt. De kanske själva tror att Lorenzo är den som plockar hem bucklan 2010.
Det mesta går att köpa för pengar men jag tror inte det kommer ske i det här fallet. :)

Jag är ganska säker (99.9 %) på att jag läst nånstans (troligen på motogp.com eftersom det är där jag häckar mest) att JB inte hade nån plan på att lägga av innan VR gjorde det och att han trodde VR skulle köra i ca 3-5 år till .....
Så OM VR skulle få för sej att byta till Ducce så är jag fullkomligt övertygad att JB är med honom.
Vi får väl se hur det blir, men jag skulle inte bli förvånad om VR byter till 2011, men knappast till 2010.

Men så länge så GOOOOOOO ROSSI :banana

Rossi sa väl nej till att göra rök-reklam nån annanstans förut? Eller minns jag fel?

Jo jo, visst visst, men det var när han var ung, omärkt och idealistisk. Då tror man gott om allt och alla och man tror man kan rädda världen genom att klättra i träd. Efter de blåögda ungdomsåren blir man medelålders och cynisk, de rosa molnen skingrar sig på himlen och blommorna vissnar, man ser världen för vad den är, trycker sprutan i armen och säger "Fuck it!". I Rossis fall betydde det en helomvändning från helylle till först Galuoises-Yamaha, vidare med Camel-Yamaha och nu slutligen med Fiat-Yamaha. Sen kan man fundera på vad som egentligen är värst, jag skulle nog säga den sista.

...Galuoises-Yamaha...Camel-Yamaha...Fiat-Yamaha...värst, jag skulle nog säga den sista.
Värre moraliska efterverkningar av cigaretter än bilar?

Osäker på vilket som orsakar flest dödsfall. Men klart är att de ena har både positiva och negativa effekter. Det andra bara negativa.

Så på moraliska grunder skulle Rossi kunna vara ganska nöjd med sitt val av huvudsponsor. Jämför med Repsol, Playboy och Rizla.

Last edited:
Agostini körde en MV Agusta. Tror knappast att Rossi tyckte att det gick jättefort om han körde strax över 100km/h i snitt. Även om han kanske inte är någon realroadracingförare så kan han säkert köra snabbare än 100km/h i snitt på en racerbana där rekordet är strax över 210km/h i snitt.

De kanske körde på i vissa partier, men annars var det ett paradvarv för publik och media.

läste detta från guy martin/pbmag. Han spenderade en del tid med rossi och pratade en hel del så han bör ju veta om rossi tyckte det gick fort eller inte.Det framgår dock inte om det var mph lr km/h. Men han säger att rossi tyckte det gick fort iaf. 106 i snitt tror jag det stod.

Sen mixade jag ihop fabrikaten. det var steve parrish som körde 1098 och inte ago. Sorry för det.

mph?

Eftersom Rossi har Steve McQueen som en av sina stora förebilder kan man tänka sig att han vill vidga den mediala bilden av sig själv. Att vinna IOM skulle onekligen göra honom mindre pojkaktig och mer... lik Steve McQueen.

Min inställning oxå. Han har ju kikat på WRC och F1 så det är ju ingen tvekan om att han vill vara mkt mer än endast gp-förare.

Han är ju ung så det finns tid dock.
Kolla steve plater och ian loughlin. Rossi har många år på sig....

För att knyta an till topic så vill jag minnas att ducati storsponsrade northwest 200 så de tittar oxå på real roadracing i det företaget. Är ju bra läge för rossi att lära sig köra RR på en fabriksducce om han byter stall.

Om han vågar.....!

Mvh

Ingen som tänkt på att Yamaha Racing är baserat i Italien och är ungefär lika italienskt som Ducati numera? Till och med Spies och WSBK-grabbarna får ju sina hojar samt gör tester därifrån. Visst, högsta bossen är förstås Japan, men alla Rossi jobbar med snackar ju italienska, så han får nog sitt behov av patriotism tillfredställt.

Nä, Rossi lär inte flytta någonstans nu när han och JB fått rätt på Yamaha. Det han drivs av nu är helt enkelt att visa att han fortfarande är bäst, och då vill han särskilt sätta Jorge på plats. Jag tror han stannar 2 år till i Yamaha, sen börjar han med rally eller något sådant.

rossi skulle gå om han fick med sig hans depå med mekaniker och dyligt men ducati vill endast ha honom så han vill inte( enligt italienare jag känner som kommer från grannbyn),,,:tummenupp

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande