Rossi tar en söndagstur

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
var kan man skaffa den skinndräkten haha har svårt o hitta :D hade varit fränt o ha :D

http://cgi.ebay.it/Moto-Ricambi-e-Accessori___TUTA-PELLE-REPLICA-VALENTINO-ROSSI-PROF-07-TG50-NUOVA_W0QQitemZ280365813804QQddiZ8146QQddnZMotoQ3aQ20RicambiQ20eQ20AccessoriQQcmdZViewItemQQptZAbbigliamento_Uomo_Moto?hash=item41471ad02c&_trksid=p3286.c0.m14

KOM IGEN - FEGA INTE UR NU...
:banana:banana:banana
...annars kanske jag köper denna

PS.
Av Toyman´s blogg har jag förstått att det finns hopp även i kyliga svedala att man kan få se ett läckert ekipage - :Bugar :tummenupp :krama
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
cross plane crankshaft??? Kan vi få en teknisk förklaring, E de fjolårets hoj han poserar på?:va

The three most common types of crankshafts are cast/nodular iron, steel alloy, and custom-ground billet steel. Cast-iron cranks can be identified by their thin cast parting lines (1). Forged-steel cranks can be identified by the wide parting line (2). Often, custom-forged steel cranks don’t show a forging line, even though they’re not true billet. Billet cranks (3) are machined out of a single chunk of forged steel—typically 4340 alloy.

Vilken typ utav crank är en cross plane då?

Så e de nog så att han stannat redan.... båda ben ner.:) Klart alla slänger ut benet när man bromsar innan böj!

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossplane

Inte nog med att det är fjolårets det är väl typ första årets R1:a? Ingen riktig posör skulle sitta på något äldre än det allra senaste!

Hoppas han har stannat, jobbigt om han tänkte svänga åt båda hållen.

Givet att man kör med benfladder! Redan från stillastående när man ska svänga i en rödljuskorsning! :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Orörda puckar, knullputsad hoj, kläder för en mille och dekaler för mer pengar än en säsongs däck kostar...

Ärligt talat så tycker jag att det är SÅ pinsamt med posörer sådär, fruktansvärt larvigt blir det också när det är sådär mkt.

Alla har honom i sig, posördjävulen. Han får oss att lyfta framhjulet förbi badplatsen, släppa styret och vrida snyggt på huvet när det går en vacker fröken på gatan och han får oss att formligen ÄLSKA alla tuffa bilder som tas på oss med coola nedlägg eller heftiga wheelies..

MEN, det där är verklilgen bara för utstuderat.

Hate it!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Det är coolt om han är riktigt jävla tokduktig på att åka, i annat fall är det ganska B imo.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Folk som vågar göra något annorlunda är väl bara roligt!?

P3300026.jpg


P3300027.jpg
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Jag tycker det borde finnas fler rossi posörer.

Fy faaaan vad gott man skulle må när man kör om en sån på valfri bandag...
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Han åker nog inte på bandagar...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Orörda puckar, knullputsad hoj, kläder för en mille och dekaler för mer pengar än en säsongs däck kostar...

Ärligt talat så tycker jag att det är SÅ pinsamt med posörer sådär, fruktansvärt larvigt blir det också när det är sådär mkt.

Alla har honom i sig, posördjävulen. Han får oss att lyfta framhjulet förbi badplatsen, släppa styret och vrida snyggt på huvet när det går en vacker fröken på gatan och han får oss att formligen ÄLSKA alla tuffa bilder som tas på oss med coola nedlägg eller heftiga wheelies..

MEN, det där är verklilgen bara för utstuderat.

Hate it!

all typ av posörer är larvigt..... våga ha skrapad hoj och en ikke matchande skinställ till hojen.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
tycker han har gjort ett riktigt seriöst jobb för att få till helheten..
som nån skrev tidigare..
MER sånt här.. tycker det e fräckt =)
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag tycker det är jättekul med folk som spökar ut sig eller klär upp sig när de ska köra hoj för alla vi andra ser nästan likadana ut allihop och det är inte speciellt skoj.

Heja på alla som vill och törs se annorlunda ut :D:tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jobbar hårt på tidsandan.......

Jag tycker det är jättekul med folk som spökar ut sig eller klär upp sig när de ska köra hoj för alla vi andra ser nästan likadana ut allihop och det är inte speciellt skoj.

Heja på alla som vill och törs se annorlunda ut :D:tummenupp

Att matcha hoj och kläder e ju fräckt tycker jag, inte gick de helt bra på denna tur.

RC45 i sin HRC skrud,
John Kocinski hjälm, Superbikevinnare på RCF45an.
Doohan stövlar, handskar och HRC annpassat Nankaiställ tidigt 90m tal. Lite bättre blev det med Doohanhjälmen.

Syns bra i trafiken. Toyman
 

Bifogat

  • IMG_0245 mässbilaga.jpg
    IMG_0245 mässbilaga.jpg
    160.7 KB · Visningar: 92
  • IMG_2801 sh.jpg
    IMG_2801 sh.jpg
    136 KB · Visningar: 90

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Haha! Kan ju inte låta bli att lägga upp en bild på mig och min hoj när jag såg det kortet, har ju samma hjälm och allt!

Är inte speciellt snabb men sen så hittar ni mig inte utanför nåt cafe heller utan ute på vägarna. Och om det retar nån så bryr jag mig inte, jag gillar det och det räcker!

Behöver bara lacka fälgarna vita och skaffa ett nytt ställ så är jag hemma. ;)

"Toyman"
Grym hoj, men stället var lite för mycket neon, även för mig. ;)

Vill du komplettera med samma Rossi-ställ som killen tråden handlar om så finns det att köpa fortfarande för ca 18k. :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Oj! Finns det att köpa alltså? Jag hade tänkt skaffa ett nytt ställ till nästa år men 18k är ju inte gratis alltså, men jag är tacksam för en länk. :)

Jodå, stället släpptes både 2007 & 2008. Här är 2008 års modell:eBay

Tog i lite med priset, det var visst "bara" 1500 EUR.
Men du kan även lägga ett bud & se om det accepteras.

Köp!!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top