Rossi + Ducati = Sant?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det skulle vara de ultimata som jag gått och väntat på i flera år nu :tummenupp

Vad är bättre än en italienare? Möjligtvis två :)

(och ni som har snuskig fantasi av gheykaraktär kan :öga )

Kan till en stor del förstå honom. Han (och hans tekniker) måste vara rätt trötta på att få delar som inte lever upp till sina och fansens förväntningar.
Samtidigt är det en oslagbar kombination enligt mig.. Rossi på en Big Bang Ducati!!

Tänk er, Rossi och Stoner på varsin Ducati.. wow, vilken upplevelse att se de fajtas på lika vilkor!!!

Let's see now, 1st it was Yamaha then it was Michelin so next year he'll try Bridgestone.....after that doesnt work......Ducati.....I have lost all repect for him!!!! When will he see that he was lucky too besides being a great rider. Sometimes things just don't work out. Look at Nicky. Got stuck with a bike made for a robot!

Han hade stake när han gick från Honda till Yamaha, men nu???

Han sa väl innan han gick till Yamaha:"

"it is every italian riders dream to ride a ducati"

Jag hoppas.

Förut hatade jag honom för att han alltid vann, nu hatar jag honom för att han inte kör som förr.
Jag har i alla fall fått se han vinna på Phillip Island med dom gamla, "riktiga" hojarna. ;)

Om Rossi skulle vilja köra för Ducati istället, så! :tummenupp Fast undrar vad Yamaha säger om det... ;)

läste på annan sida at han väljer mellan ducati och honda som han har god relation med fortf sen tidigare år. min mening tror att yamaha kommer göra stort jobb nu eftersom han funderar på att byta team som ett hot ungefär hehe då sätter de igång. dessutom blir det bridgestone och han har haft mkt prob med michelin detta år. +han vill vinna mer detta år hungrig.:yoparty

Skylla ifrån sig, kan det inte tänkas att han helt enkelt börjar bli gammal och kör som en äkta mormor? :D

Skulle vara riktigt kul o se Rossi på en ducce, men samtidigt kan man undra om han nu lämnar Yamaha sådär, eftersom Yamaha bugar o bockar efter allt som Rossi säger...Sen får man ju även se hur Lorenzo utvecklas i Yamaha och om han möjligtvis tar över lite av Rossis roll, inte för att jag tror att nån kan rå på mästaren själv:D men jag vill se Rossi på en ducce punkt slut!

Det kan bjuda på många härliga fighter han och Stoner emellan..

o sen till slut så bestämmer sig Dorna för att förbjuda TC o allt annat som tar bort en del av det där lilla extra! så har vi härlig racing i tv-soffan:rolleyes:

Absolut!
Om Rossi skulle byta till Ducati blir det riktigt intressant, just för att de 2 bästa förarna (han och Stoner) hamnar i samma stall och därav många härliga fajter.
Sen att han över huvudtaget går ut och säger något såndant visar hur frustrerad han egentligen är med Yamaha.
Som alla vet handlar varje MotoGP race om tiondelar och hundradelar av en sekund, så Rossi och alla andra förare som har klagat på tex Michelin har jag full förståelse för. Sen att Yamahas M1 inte har samma toppfart, acceleration (speciellt vid starten) och hållbarhet som Ducatin är en annan femma.
Det kanske uppfattas som Rossi skyller ifrån sig, men själv har jag mycket mer förtroende för honom än så...

Mvh

Jag tittar in i framtiden för 2009 och ser....
Rossi och Stoner i Ducati på Bridgestone. Alla ser det som ett "Dream-Team" som ingen kan slå....
Jag tittar vidare och ser...
Världsmästare i MotoGP 2009.
Dani Pedrosa på Honda och Michelin.......:)
Undrar vad Rossi gör då....????

I min framtid så vill jag se Rossi på en Aprillia dvs avsluta sin karriär som världsmästare på det märket han började :)

Jag tittar in i framtiden för 2009 och ser....
Rossi och Stoner i Ducati på Bridgestone. Alla ser det som ett "Dream-Team" som ingen kan slå....
Jag tittar vidare och ser...
Världsmästare i MotoGP 2009.
Dani Pedrosa på Honda och Michelin.......:)
Undrar vad Rossi gör då....????
:fakta

I min framtid så vill jag se Rossi på en Aprillia dvs avsluta sin karriär som världsmästare på det märket han började :)

Gör han det har han STAKE :Bugar :Bugar :Bugar

Njaa.. No disrespect, men Pedrosa som världsmästare har jag lite svårt att se sålänge Stoner och Rossi är med i matchen.
Är grymt imponerad av Stoner måste jag säga. När det gäller race är han Mr. Iceman himself!
Nä... om inte M-1:an blir en mer potent och felfri racemaskin så satsar jag nog mina pengar på Stoner nästa år igen, fastän jag är nog en Rossi die-hard fan...

Ser fram emot nästa MotoGP-säsong. Blir en lång vinter :näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...