Rooke1000 2017? Kanske?

Hixman

Sporthojsnörd
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada v4s -21
Du har verkligen gåvan att berätta en historia på ett underhållande och intressant sätt Ulvhamne:tummenupp.
Grattis till en fantastisk framgångssaga, det är du värd.
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Du har verkligen gåvan att berätta en historia på ett underhållande och intressant sätt Ulvhamne:tummenupp.
Grattis till en fantastisk framgångssaga, det är du värd.

Haha, tackar. :D
Nu ska jag bara bli snabb också! :fakta
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Kul att läsa din beskrivning av racet :)
Och verkligen kul att både se på plats och läsa här att det går framåt för dig.
Nu har du en hel vinter på dig att köra mer rehab.
Lycka till, så ses vi till våren igen.
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Kul att läsa din beskrivning av racet :)
Och verkligen kul att både se på plats och läsa här att det går framåt för dig.
Nu har du en hel vinter på dig att köra mer rehab.
Lycka till, så ses vi till våren igen.

Jaoh, måste ju orka flytta runt på hojen mer/längre tid. :gnissla
En vinter med pyssel på hojarna och svettas i vardagsrummet. Eller röja ur övervåningen på garaget och få till gymmet som ska vara där. :D
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Trevlig läsning, och grattis till banåterkomsten :tummenupp

Tackar. :hihi
Jag upptäckte en sak när jag tog hojen till jobbet igår, för första gången sedan jag körde racet... Jag har tydligen fått mer förtroende i kurvor igen att döma av hur fort det råkade gå genom de första ordentliga kurvorna på vägen hemmavid. :p
Och hur jag körde resten av vägen, specifikt i kurvorna. Mycket mer förtroende för både mig själv och hojen. Ett race är bra skit för att komma över hjärnspöken tydligen. :hihi
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Jaa, nu är det ju inte 2017 längre...
Men orkar inte hålls med att skapa trådar, så om nån mod känner för det kan ni ju ändra titeln till "Ulvhamnes svammel om hans racingambitioner" eller nåt sånt. :hihi

Men, ja, själva räjsandet blir det ju väldigt ont om såhär års. Planen för vintern var att skruva isär och laga allt som var trasigt på min rosa banhoj, och montera på en vettig tumbroms.
Jag har skruvat på en tumbroms från Beringer, och iaf skruvat isär hojen. Det är fantastiskt vad mycket plats en liten sporthoj tar när den inte sitter ihop. Det var för övrigt slående lite som gick sönder som jag inte nödgades att laga under säsong. :gnissla
Men, när jag körde KMet på sista vändan med SMC i höstas så upptäckte jag att det lät suspekt mycket som avgasläckage i grenröret när jag kom in i depån igen. Och det ljudet hade inte varit där innan. När hojen fått stå och mogna och tänka över siuna dumheter i garaget en månad eller två så provstartade jag den för att se om det faktiskt var avgasläckage. OCh jo, det var det. När jag plockade isär skiten så konstaterade jag att någon "lagat" ett gammalt hål med lite avgasbandage som snurrats runt och klänts fast med en slangklämma. :näsblod Jaja, jag hade ju iaf ett till grenrör som låg och skräpade i den enorma högen reservdelar (Faktiskt i princip en hel extra hoj) så det var ju bara att byta. Nånstans halvvägs genom mässingsringarna så fallerade orken.
En annan sak jag märkte där när jag provstartade för att lyssna på avgaseriet var att hojen läckte bensin. Tillräckligt mycket för att lämna ett par kvadratdecimeter bensin under hojen på de minuterna som jag hade den igång för att lyssna efter avgasläckaget.
Det var också ett nytt och väldigt oönskat påhitt. Lyfte av tanken, plockade fram en längre bensinslang så jag kunde lägga tanken på bakramen och startade igen för att se vart det läckte, och det var två av spridarna som kissade på sig i rena förskräckelsen när motorn brölade. Lyckligtvis så har jag ju en hel (nåja, rasad) motor i reserv, så det var bara att plocka av spridarna från den och böka dit på den fungerande motorn, teststarta och konstatera att det inte var något läckage längre. Bra.
Det var ungefär så långt jag kom i december. Men jag lyckades iaf byta spridare och bakbromspumpen! :fakta '
Nu ska jag bara få klart avgasröret. Och bygga om båten lite, för den sitter inte heeelt optimalt. Och så upptäckte jag att rejsbussen inte startar heller i januari. Glapp i tändningslåset. :huvet Och den här veckan så ska skogen bredvid huset avverkas, och jag hade lite snyggt tagit mig för att parkera på infarten till vår bakgård, som går i kanten av skogsdungen. Så, en stor jävla skåpbil som står med lite motlut upp på vägen med jävlgit tajt om plats skulle alltså bogseras upp och ställas på garageuppfarten. Utan att den går att starta. :död Nåja, min Subaru Outback har ju iaf den stora fina 3.6litersmotorn, så den ska väl orka. Väglaget däremot, kunde ju ha något att säga om det. Jag utser min kära sambo som frivillig att hjälpa till, och letar reda på ett rep.
Som subarun sliter av. Åker och köper ett maffigare rep som ska klara av 2 ton dragkraft, det ska väl fan ändå räcka. Vi lyckas efter lite bök att få upp skåbilen på vägen, och vi hade säkert en hel decimeter till godo från den gamla televerketstolpen (med kopparkabeln fortfarande kvar) som står där. I diket. Men det var bara vänster framdäck som gjorde en liten oskyldig exkursion ner i diket när subaron glad i hågen drog fronten på skåbilen en meter i sidled innan sambon stannade. :crash En positiv sak med det där var att det myckna slirandet som Subarun ställde till med innan skåpet faktiskt kom i rörelse (däcken hade visst sjunkit ner i marken 6-7 cm) verkar ha slipat ner någon ojämnhet i vinterdäcken, för de vibrerar inte längre i vissa hastigheter.
Ja, det var väl allt som behöver fixas såhär under vintern. Och som jag inte riktigt kommit mig för att göra.

Sedan har jag ju min pendlingshoj som måste få en ny motorkåpa efter senaste marksyningen. Den nya kåpan ligger så snyggt på mekbordet i garaget, tillsammans med oljefilter, olja och packning. Men, det är ju inte förrän i mars/april som det blir väder att ta hojen på morgnarna, så det är ju inte så bråttom än. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att sitta och svära, gno knogarna blodiga på något och hinna få på kåporna till 1 på natten nån gång där i april när morgontempen kommer upp över minusgrader tillräckligt långt för att jag inte ska misstänka is/frost nånstans på vägen till jobbet.

Nåja, ölkylen i garaget är iaf försedd med proviant. :hihi

Och så var det den där goda ansatsen att faktiskt träna på gym för att få fart på kroppen till nästa säsong. Den liksom klingade av i december när jag och sambon var förkylda hela månaden, så det har liksom inte kommit igång igen sedan dess. Det har varit för mycket strul med trasiga bilar (för oss båda) och massa annat skit för att orka ta tag i det.
Däremot så har jag ju skaffat mig en VR-hjälm, och spelar VR-spel en del... (Så mycket att sambon hatar min nya fina leksak.) Det har haft en högst påtaglig effekt på mina ben däremot. Specifikt mitt högerben. Det funkar bättre nu. Och jag har fått mer rörlighet i vristen än tidigare, så nu kan jag faktiskt sätta ner hälen först när jag går, snarare än att släpa tårna i marken hela tiden.
Spel, det är bra skit! :D
Anledningen är väl mest att jag haft motivation att stå upp långt efter att min kropp signalerat att om jag inte sätter mig ner kommer jag att kollapsa i en hög på golvet. Vilket hänt ett par gånger när musklerna stängt av. Men, slutresultatet är ju iaf bra. :fakta
Så jag är fruktansvärt nyfiken på att köra hoj i vår.
 
Last edited:

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Hah, såhär ett år, och lite moms, senare så köpte jag en annan banhoj, och trivdes mycket bra på den de få vändor jag rastade den. Testade att köra ett klubbrejs med SMC och hade fått en markant sämre frambroms när jag skulle bromsfajtas in i Trösen, så det blev en escape istället. :gnissla

I år så har jag lagt alldeles för mycket pengar på allt möjligt skit så jag tänkte snåla med bandagarna så att jag kan bygga upp lite kapital igen, men jävlar vad det suger i banåkatarmen. Måste nog ändå ta med mig ninjan på bana några gånger, och misslyckas med att köra fort några gånger till. :hihi
Men, det blev en markant förbättring av varvtider och allmän känsla på bana under 2018, så med lite tur, envishet och träning kanske jag kan få ner varvtiderna till en nivå där jag inte behöver skämmas för att ställa upp i ett riktigt rejs igen? :fyllisar
 

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Du Ulvhamne !!

Dags att du drar upp planerna för 2020 NU !!

Tjacka en OK 600 och lek med oss i R600 i stället.
Vet nog förresten en välservad R6 -06 som passar dig kanske, som blir till salu i höst.
Den går ju fortare nu än vad jag presterar så nog är hojen duglig.
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Du Ulvhamne !!

Dags att du drar upp planerna för 2020 NU !!

Tjacka en OK 600 och lek med oss i R600 i stället.
Vet nog förresten en välservad R6 -06 som passar dig kanske, som blir till salu i höst.
Den går ju fortare nu än vad jag presterar så nog är hojen duglig.

Jag har redan en ZX6R faktiskt. :hihi
Dock så får jag herrejössesfading på frambromsen, så behöver nog byta beläggen innan jag kör den på bana igen.

Men jag råkade gå och köpa mig en BRZ... Och sedan fick jag byta alla bromsar och bromsslangar på skåpbilen. Så ekonomin är lite ansträngd, så har inte varit iväg på bana med någon av hojarna i år. Men jag ska fan komma iväg på någon knix, bkk och licensträning iaf.
Kroppen känns oförskämt mycket bättre i år än vad den gjort sen 2014 så det kanske till och med går att köra mer än 8 varv innan högerfoten börjar ramla av fotpinnen. :gnissla:näsblod
Jag har faktiskt till och med kunnat flytta runt högerfoten på fotpinnen utan att behöva använda högerarmen för att flytta den när jag kört GSXRen till jobbet. :crash
 
Last edited:

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har redan en ZX6R faktiskt. :hihi
Dock så får jag herrejössesfading på frambromsen, så behöver nog byta beläggen innan jag kör den på bana igen.

Men jag råkade gå och köpa mig en BRZ... Och sedan fick jag byta alla bromsar och bromsslangar på skåpbilen. Så ekonomin är lite ansträngd, så har inte varit iväg på bana med någon av hojarna i år. Men jag ska fan komma iväg på någon knix, bkk och licensträning iaf.
Kroppen känns oförskämt mycket bättre i år än vad den gjort sen 2014 så det kanske till och med går att köra mer än 8 varv innan högerfoten börjar ramla av fotpinnen. :gnissla:näsblod
Jag har faktiskt till och med kunnat flytta runt högerfoten på fotpinnen utan att behöva använda högerarmen för att flytta den när jag kört GSXRen till jobbet. :crash

Gött !!

Din skada går ju inte jämföra med min, men det jag känner är att jag är extremt mycket bättre i år än 2018.
Men så har jag ju målinriktat tränat för det med, även mentalt.

Ninjan är en 600 & inte 636 då utgår jag ifrån ?
Byt belägg och VÄTSKAN !!
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Gött !!

Din skada går ju inte jämföra med min, men det jag känner är att jag är extremt mycket bättre i år än 2018.
Men så har jag ju målinriktat tränat för det med, även mentalt.

Ninjan är en 600 & inte 636 då utgår jag ifrån ?
Byt belägg och VÄTSKAN !!

Jaoh, vätskan har jag redan bytt och det hjälpte inte, så jag tror jag överhettade beläggen. De ser lite misshandlade ut. :hihi
Jo, det är en rejspreppad 600.
 

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jaoh, vätskan har jag redan bytt och det hjälpte inte, så jag tror jag överhettade beläggen. De ser lite misshandlade ut. :hihi
Jo, det är en rejspreppad 600.

Perfekt !


Ja är beläggen av lite "biltema" kvalite kan dom ju lägga av. Jag har vart lite för lat, så jag har åkt på samma SBS DC hela förra året + hittills i år. Tycker dom funkar bra, men nu ska jag upp till Gåsen, och sedan efter måndagen på Bike Week ska jag putta i nya inför kval & race.
Får se om man stannar snabbare då, och om jag gör det kommer det ju röra till det :D
 

Ulvhamne

Banknarkare
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Skoogen
Hoj
Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
Perfekt !


Ja är beläggen av lite "biltema" kvalite kan dom ju lägga av. Jag har vart lite för lat, så jag har åkt på samma SBS DC hela förra året + hittills i år. Tycker dom funkar bra, men nu ska jag upp till Gåsen, och sedan efter måndagen på Bike Week ska jag putta i nya inför kval & race.
Får se om man stannar snabbare då, och om jag gör det kommer det ju röra till det :D

Jaa, det är fan lite spännande när bromsarna inte tar som de gjorde förra varvet in i Trösen. När man är mitt uppe i en bromsduell. :näsblod
 

Brutale

Medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jaa, det är fan lite spännande när bromsarna inte tar som de gjorde förra varvet in i Trösen. När man är mitt uppe i en bromsduell. :näsblod

Det är så man kapar varvtider :yoparty
 
Nyheter
Triumph Street Scrambler Sandstorm edition

Triumph har presenterat den...

Kraftsamling för säkrare mc-trafik

Inför årets mc-säsong stärk...

Bike på Gotland Ring med M 1000 RR

Idag fick vi bekanta oss li...

Custom Bike Show, ready, steady…

Twin Club i Norrtälje flagg...

Bike på BMW M-Event på Gotland Ring

Bike fick en exklusiv inbju...

Rotebro-Timbuktu ToR

År 2017 blev Johan Gustafss...

Snabbt MotoGP på Portimao

Den inledande Pole-starten ...

Provkörning: Yamaha MT-09

Yamaha MT-09 var den första...

MC Collection på Tidö Slott öppnar portarna!

Pressrelease, Stockholm 202...

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition

Triumph har släppt en Steve...

Top