Rollers däck öppnad

Fürstenhoff skrev:
2635138 Hallå på dig!!

Först och främst är det INTE!!!!!!!!!! vi företagare som stretar i mot vad beträffar priser och handeln på internet, det är enkom generalagenterna som gör det då dom är livrädda för att deras (som jag tror) hyffsade marginaler skall försvinna!!

Vi företagare kämpar med näbbar och klor för att ÖVERLEVA vilket INTE du med flera förstår då ni verkar tro att vi lever livets glada dagar och tjänar storkovan på att sälja däck mm - dags att ta reda på fakta Suomalainen MED FLERA i stället för att bara gissa!!

(mycket text...)

Vad vinner vi på det kan man fråga sig :va - till en början bättre inköps priser med lägre kundpriser i slutändan vilket ni som tror (läs-hoppas) att allting är gratis borde gilla!! :pannkyss

Sen vad beträffar ett sk samarbete med dessa stora internet försäljare i från Tyskland mfl så är inte det möjligt då priserna med oss som mellanhänder skulle bli för dyrt för dem/oss handlare!!

/Fürstenhoff.

Hörrö, lugn i gasen nu.. :)

Generalagenter är väl också företagare...?

Jag är själv nybliven företagare och vet vilket jäkla slit det är, trots att jag bara driver en relativt liten internetbutik (se länk). Så jag VET att man inte tjänar storkovan på ett litet företag med tex skattetrycket vi har i detta land. Det enda jag sa var att om man inte kan anpassa sig efter förändringar här i världen så blir man nog inte långlivad.

Du ser, allt går att lösa om man bara vill. Jag som kund skiter ju fullständigt i om du gynnat en svensk generalagent eller om du köpt däcken direkt av bingoberra från kazakstan, bara jag får mina däck jag vill ha så är jag nöjd!

Vad jag menade med samarbete var tex att ni som skulle ha ett ganska brett sortiment på andra produkter kanske kunde ha ett samarbete med tyska nätsidor i form av omläggningar. Skjuter från höften och vet inte om det skulle löna sig men det vara bara ett förslag som dök upp sådär spontant...

Suomalainen skrev:
2636307 Jag är själv nybliven företagare och vet vilket jäkla slit det är, trots att jag bara driver en relativt liten internetbutik (se länk)....

Är Jetshop bra? Vad betalar man mer än 995:- i månaden?

RoLLER skrev:
2637391 Är Jetshop bra? Vad betalar man mer än 995:- i månaden?

Moms... :näsblod

För själva butiken betalar du inget mer, vill du ha kortbetalningar så tar de 3% men ingen fast avgift. Sen finns det extra finesser som såklart kostar extra (jag kör basic vilket funkar bra).

Ring och prata med en säljare så får du mycket bättre info. Ta säljsnacket med en ganska rejäl nypa salt, allt är inte så bra som de säger. I det stora hela är jag dock hyffsat nöjd iaf.

Dra iväg pm om du undrar nåt mer...

På Tisdag kommer generalagenten för Arai och visar upp heeeeeela det nya sortimentet!

Det ska bli hårdrock, jag freaking älskar den hjälmen!!! :yoparty

Både jag och Mattias har provkraschat den (ofrivilligt) både på bana och allmän väg och vi lever fortfarande. :hjälm

RoLLER skrev:
2650570 På Tisdag kommer generalagenten för Arai och visar upp heeeeeela det nya sortimentet!

Det ska bli hårdrock, jag freaking älskar den hjälmen!!! :yoparty

Både jag och Mattias har provkraschat den (ofrivilligt) både på bana och allmän väg och vi lever fortfarande. :hjälm

Jag har slagit en kullerbytta med en arai, bra skit!

xfader skrev:
2650585 Condor, men nästa år blir det RX-7 utan tvivel! The best for the best!

Ja har man svårt att hålla sig på vägen är det nog bäst att satsa lite på krukan. Nästa år ska du ju försöka hänga på mig så köp den dyraste :hihi

RoLLER skrev:
2650570 På Tisdag kommer generalagenten för Arai och visar upp heeeeeela det nya sortimentet!

Bästa hjälmen om man har ovalt huvud :D

Har bara hittat dem på trötta Yamaha Center innan och de har aldrig något hemma...

Men visiren är äckligt dyra... hoppas ni kan fixa sjysta priser på dem :tummenupp

Arai har ju sjysta hjälmar med union jack :yoparty

Här står Mattias och STOLT visar upp Arai's kommande kollektion inför 2007

Hjälmen är en RX-7 Corsair Nakano Shuriken:

MattiasArai.jpg

RoLLER skrev:
2656873 Här står Mattias och STOLT visar upp Arai's kommande kollektion inför 2007

Hjälmen är en RX-7 Corsair Nakano Shuriken:

MattiasArai.jpg

Den där skulle ju jag ha, jag sa det till Roller imorse.

Härmapa :arsele , skicka över den direkt till dess rätta ägare JAG!

/Nitrous

Nitrous skrev:
2656877 Den där skulle ju jag ha, jag sa det till Roller imorse.

Härmapa :arsele , skicka över den direkt till dess rätta ägare JAG!

/Nitrous

Hähähä.... nopps. dom ballaste sylarna till dom tyngsta lirarna.

Notera bilden uppe i högra hörnet...

Mattias skriver ut bilder på sig själv och tejpar upp lite överallt på kontoret.
Bakgrundsbilden på datorerna har han ändrat till bilder på honom själv också. :mad: Och jag som tyckte att JAG älskade att titta på mig själv.

Hur kommer ni att ligga prismässigt på Arai-hjälmarna?
Några exempel du kan ge redan nu?

sandstream skrev:
2657107 Hur kommer ni att ligga prismässigt på Arai-hjälmarna?
Några exempel du kan ge redan nu?

Du kan få dom exakta priserna redan nu (RX-7).

Den ovanstående du ser på bild kostar 8.290:- Övriga RX-7'or kostar 7.990:- förutom den helsvarta som kostar 6.990:-

RoLLER skrev:
2657126 Du kan få dom exakta priserna redan nu (RX-7). Den ovanstående du ser på bild kostar 8.290:- Övriga RX-7'or kostar 7.990:- förutom den helsvarta som kostar 6.990:-
Tackar :tummenupp

Det kommer troligtvis en helvit RX-7'a 2007 också. Det låter hur coolt som helst!

Annars ska jag ta in lite nyheter 2007 Mån-Tis nästa vecka som kommer att finnas för provning och påseende här. Det blir en Pedrosa, Nakano Shuriken och Sinister bl.a.

RoLLER skrev:
2658550 Det kommer troligtvis en helvit RX-7'a 2007 också. Det låter hur coolt som helst!

Annars ska jag ta in lite nyheter 2007 Mån-Tis nästa vecka som kommer att finnas för provning och påseende här. Det blir en Pedrosa, Nakano Shuriken och Sinister bl.a.
Men fan då! Vad är det för mening att visa dem för en massa stockholmare? Det är som att bjuda in griskultingar till ett framförande av Rachmaninovs 2:a med radiosymfonikerna. De kommer bara att springa runt och tramsa och inte fatta nåt. Kom ner hit och visa istället :fakta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back