Suomalainen
Gudomlig sporthojare
Fürstenhoff skrev:2635138Hallå på dig!!
Först och främst är det INTE!!!!!!!!!! vi företagare som stretar i mot vad beträffar priser och handeln på internet, det är enkom generalagenterna som gör det då dom är livrädda för att deras (som jag tror) hyffsade marginaler skall försvinna!!
Vi företagare kämpar med näbbar och klor för att ÖVERLEVA vilket INTE du med flera förstår då ni verkar tro att vi lever livets glada dagar och tjänar storkovan på att sälja däck mm - dags att ta reda på fakta Suomalainen MED FLERA i stället för att bara gissa!!
(mycket text...)
Vad vinner vi på det kan man fråga sig- till en början bättre inköps priser med lägre kundpriser i slutändan vilket ni som tror (läs-hoppas) att allting är gratis borde gilla!!
![]()
Sen vad beträffar ett sk samarbete med dessa stora internet försäljare i från Tyskland mfl så är inte det möjligt då priserna med oss som mellanhänder skulle bli för dyrt för dem/oss handlare!!
/Fürstenhoff.
Hörrö, lugn i gasen nu..
Generalagenter är väl också företagare...?
Jag är själv nybliven företagare och vet vilket jäkla slit det är, trots att jag bara driver en relativt liten internetbutik (se länk). Så jag VET att man inte tjänar storkovan på ett litet företag med tex skattetrycket vi har i detta land. Det enda jag sa var att om man inte kan anpassa sig efter förändringar här i världen så blir man nog inte långlivad.
Du ser, allt går att lösa om man bara vill. Jag som kund skiter ju fullständigt i om du gynnat en svensk generalagent eller om du köpt däcken direkt av bingoberra från kazakstan, bara jag får mina däck jag vill ha så är jag nöjd!
Vad jag menade med samarbete var tex att ni som skulle ha ett ganska brett sortiment på andra produkter kanske kunde ha ett samarbete med tyska nätsidor i form av omläggningar. Skjuter från höften och vet inte om det skulle löna sig men det vara bara ett förslag som dök upp sådär spontant...
- till en början bättre inköps priser med lägre kundpriser i slutändan vilket ni som tror (läs-hoppas) att allting är gratis borde gilla!!
Blir det någon ny tråd eller? Jag är nyfiken på svaren du fått.

, skicka över den direkt till dess rätta ägare JAG!